Citat:
Ursprungligen postat av
Fnord1984
Enligt användare i den här tråden, användaren Dofterna framförallt så har det av anställda på SVT som denne känner personligen letats efter detta citat i årtionden. Man kan ju tycka att om det nu stämmer så måste det finnas något slags driv hos dessa som grundar sig i att dom själva minns att dom hört citatet.
Jag har sett en intervju med Alexandra Pascalidou och Arne, jag hade för mig att Pascalidou då var på TV4 men uppenbarligen ska hon ha varit på SVT. Pascalidou ställer ju Arne litet mot väggen kring citatet och Arne ursäktar sig.
Svaret på varför SVT själva inte visar citatet skulle ju kunna vara att dom censurerat bort det såklart, det är som sagt inte omöjligt. Men utgår vi ifrån vad du har berättat här om FIFA och upphovsrätt osv. (vilket verkar rimligt) så kanske inte SVT heller får visa klippet hursomhelst?
Eller? Hänger du med på min tankegång här?
Det här med censur kan du glömma. Både hos SVT och hos KB finns massor av mycket värre medvetna grejer än detta harmlösa citat. Dessutom mot reglerna.
Att det censurerats i diverse barnprogram (som dom varit helt öppna med) är en annan sak.
Arne har i vart fall aldrig sagt att han minns det. Där minns ni fel helt enkelt eller missuppfattat. Han har bara sagt att fått det berättat för sig och att han inte brukar minnas vad han sagt. Då sa han att det måste vara i England mot Kameran 1990 då det är den enda match med Kamerun han kommenterat.
Lasse Anrell som gjorde citatet känt till allmänheten har också själv delvis krypit till korset.
Det är som sagt för mycket märkliga omständigheter kring detta som gör att grundståndpunkten får bli att det aldrig har yttrats.