2024-05-25, 11:43
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnord1984
Enligt användare i den här tråden, användaren Dofterna framförallt så har det av anställda på SVT som denne känner personligen letats efter detta citat i årtionden. Man kan ju tycka att om det nu stämmer så måste det finnas något slags driv hos dessa som grundar sig i att dom själva minns att dom hört citatet.

Jag har sett en intervju med Alexandra Pascalidou och Arne, jag hade för mig att Pascalidou då var på TV4 men uppenbarligen ska hon ha varit på SVT. Pascalidou ställer ju Arne litet mot väggen kring citatet och Arne ursäktar sig.

Svaret på varför SVT själva inte visar citatet skulle ju kunna vara att dom censurerat bort det såklart, det är som sagt inte omöjligt. Men utgår vi ifrån vad du har berättat här om FIFA och upphovsrätt osv. (vilket verkar rimligt) så kanske inte SVT heller får visa klippet hursomhelst?

Eller? Hänger du med på min tankegång här?
Det här med censur kan du glömma. Både hos SVT och hos KB finns massor av mycket värre medvetna grejer än detta harmlösa citat. Dessutom mot reglerna.
Att det censurerats i diverse barnprogram (som dom varit helt öppna med) är en annan sak.

Arne har i vart fall aldrig sagt att han minns det. Där minns ni fel helt enkelt eller missuppfattat. Han har bara sagt att fått det berättat för sig och att han inte brukar minnas vad han sagt. Då sa han att det måste vara i England mot Kameran 1990 då det är den enda match med Kamerun han kommenterat.
Lasse Anrell som gjorde citatet känt till allmänheten har också själv delvis krypit till korset.

Det är som sagt för mycket märkliga omständigheter kring detta som gör att grundståndpunkten får bli att det aldrig har yttrats.
Senast redigerad av Steff83 2024-05-25 kl. 12:00.
Citera
2024-05-25, 15:46
Medlem
SamuraiBennys avatar
tillrättning

Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Och fortfarande så har man pratat vitt och brett om citatet på senare år. Det hade man inte gjort om man hade klippt bort det och velat dölja det. Plus det faktum att det är olagligt att klippa i pliktexemplaren eller skicka in redigerade sådana. Plus att det finns mycket värre saker tillgängligt i mediedatabasen.
Slut amata trollen? om alla som vet att det aldrig hände skulle låtsats att säga att det visst hade hänt så hade Fnord sprungit ned till KB, hotat sig till datorn och filmat hela matchen och lagt upp det här i en grisblink.

(för att motbevisa att det har sagts)
Senast redigerad av SamuraiBenny 2024-05-25 kl. 15:46. Anledning: tillrättning
Citera
2024-05-26, 15:45
Moderator
easy_dans avatar
Håll topic för tråden, det gäller även när det kommer till gnäll på andra användare.

/Mod
Citera
2024-05-30, 23:54
Medlem
Haft kontakt via PM med en som varit på KB och tittat på videon, vill inte name-droppea här, men du kan väl ge dig till känna här också eller hur? Gärna berätta vad du sett.

Hursomhelst så har jag ännu inte orkat ta tag i att ringa SVT för att försöka få tillstånd till att filma men det kommer, under nästa vecka gör jag lillfingerlöfte på att jag kontaktar SVT och redovisar vad dom säger här.
Citera
2024-05-31, 00:07
Medlem
Citat:
Haft kontakt via PM med en som varit på KB och tittat på videon, vill inte name-droppea här, men du kan väl ge dig till känna här också eller hur? Gärna berätta vad du sett.

Hursomhelst så har jag ännu inte orkat ta tag i att ringa SVT för att försöka få tillstånd till att filma men det kommer, under nästa vecka gör jag lillfingerlöfte på att jag kontaktar SVT och redovisar vad dom säger här.

Auswanderer har redan sett matchen.

(FB) Myten kring "det ser mörkt ut på Kameruns avbytarbänk"
Citera
2024-06-01, 18:10
Medlem
Kan meddela att aktiviteten på KB avseende videofilen England - Kamerun från 1990 har varit relativt hög under maj månad. Jag har själv inte varit där under denna månad men jag har haft samtal och mailkonversationer med min kontakt på KB som har kunnat bekräfta för mig hur många gånger filen öppnats (utan att berätta vilka som öppnat filerna eller specifika dagar och klockslag) och av hur många unika användare.

Inte mindre än fyra unika användare som öppnat filen nio gånger totalt i maj månad. Vilka är ni? Jag tror inte det är en vild gissning på något sätt att anta att flertalet om inte alla dessa fyra unika användare som öppnat filen på KB också är FB-användare som finns i denna tråd. En person vet jag skulle till KB nu under veckan som gick men sen hörde jag inte mer. Jag tycker ändå det är intressant att fyra personer tittat på England - Kamerun i maj månad och tror att många här skulle vilja höra era berättelser.
Citera
2024-06-01, 18:40
Medlem
Citat:
Kan meddela att aktiviteten på KB avseende videofilen England - Kamerun från 1990 har varit relativt hög under maj månad. Jag har själv inte varit där under denna månad men jag har haft samtal och mailkonversationer med min kontakt på KB som har kunnat bekräfta för mig hur många gånger filen öppnats (utan att berätta vilka som öppnat filerna eller specifika dagar och klockslag) och av hur många unika användare.

Inte mindre än fyra unika användare som öppnat filen nio gånger totalt i maj månad. Vilka är ni? Jag tror inte det är en vild gissning på något sätt att anta att flertalet om inte alla dessa fyra unika användare som öppnat filen på KB också är FB-användare som finns i denna tråd. En person vet jag skulle till KB nu under veckan som gick men sen hörde jag inte mer. Jag tycker ändå det är intressant att fyra personer tittat på England - Kamerun i maj månad och tror att många här skulle vilja höra era berättelser.

ja det var jävligt intressant du...
Citera
2024-06-01, 18:48
Medlem
Helt sjukt att denna tråd fortsatt lever efter 9 år.
Citera
2024-06-01, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DazeHereToAmaze91
Helt sjukt att denna tråd fortsatt lever efter 9 år.

Det gör den ju egentligen inte

Samtliga Matcher är ju kollade och filmade och avskrivna

Är ju i stort sett bara en användare som håller monolog och trollar
Citera
2024-06-01, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crille666

Haha aight.

Har inte orkat engagera mig och läsa bakåt.
Citera
2024-06-01, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crille666

Samtliga matcher vadå? Det är ju bara EN match som citatet sägs i. Samtliga matcher vadå? Samtliga matcher i fotbollens historia eller vad menar du egentligen när du säger "samtliga matcher"? Det är endast en match citatet sägs i.
Citera
2024-06-01, 19:29
Medlem
Citat:
Samtliga matcher vadå? Det är ju bara EN match som citatet sägs i. Samtliga matcher vadå? Samtliga matcher i fotbollens historia eller vad menar du egentligen när du säger "samtliga matcher"? Det är endast en match citatet sägs i.
Vilken match då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in