2015-12-03, 09:40
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
På Fragbite.se från 20 maj 2008 har något skrivit att klippet finns på Youtube.

Så myten om att det inte funnit något klipp är överbevisad. För varken jag, eller någon annan här nog, påstår att de sätt klippet bara för någon på Fragbite skrivit att det funnit. Ni andra få helt enkelt tro oss.

Länk till Fragbite tack!

Edit: Där de kom fram till att det inte fanns något klipp. 2008 fanns det alltså inget klipp på YT. Punkt
Senast redigerad av Dofterna 2015-12-03 kl. 09:45.
Citera
2015-12-03, 09:42
Medlem
sigalass avatar
Det var det värsta...

Det verkar som om på längden på denna tråd som om även det tunga artilleriet går bet på att bevisa denna skröna. Jag har hängt med FB genom åren och sett FB varit tom före polisen i vissa spår och blivit mkt imponerad, därför är jag trogen läsare.

Det finns intellektuell kapacitet här det vet jag, men nu börjar jag undra om det inte är en skröna ändå. Jag vill också minnas att jag sett klippet på kameran då det svepte över bänken och kommentaren kom.

Jag tror också som nämnts att man tar inte bort en sådan enkel groda sådär...

Lycka till FB, hänger med tråden....

Sigalas
Citera
2015-12-03, 09:51
Medlem
BlaBlaBrahs avatar
Citat:

Så myten om att det inte funnit något klipp är överbevisad. För varken jag, eller någon annan här nog, påstår att de sätt klippet bara för någon på Fragbite skrivit att det funnit. Ni andra få helt enkelt tro oss.
Fragbite-tråden handlar ju om hur de inte kan hitta klippet på youtube.
Citera
2015-12-03, 09:54
Medlem
BarryHeros avatar
Allt är Lasse Anrells fel. Han ville bara sälja sin bok. Skitsamma om citaten var riktiga eller inte så länge de var roliga.
Citera
2015-12-03, 09:55
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av BlaBlaBrah
Fragbite-tråden handlar ju om hur de inte kan hitta klippet på youtube.

Ja. Inget inlägg i den tråden påstår att någon sett klippet. Det som någon hittat är en utskrift av Putte Kocks citat om Nils-Erik Gustafsson.
Citera
2015-12-03, 10:03
Medlem
jugbandbluess avatar
kul tråd som gör att man börjar ifrågasätta sitt eget minne. jag trodde mig också ha hört det under vm i italien. osäker nu

men ge fan i att kontakta arne, om nu någon skulle få för sig att göra det, han är inte vid god vigör och borde få vara ifred
Citera
2015-12-03, 10:30
Medlem
BarryHeros avatar
Självklart är detta på intet sätt Arne Hegerfors fel. Klart han tror att han sagt det om så många säger att han gjort det. Och efter både hjärntumörer och hjärtinfarkter bör självklart ingen Flashback:are kontakta honom personligen angående denna fråga.

Lasse Anrell däremot, SVT, och övriga skulle man kunna skälla ut däremot för att spritt denna myt. Ska Hegerfors verkligen behöva förknippas så starkt med ett citat han aldrig sagt? Det känns ovärt en stor sportkommentator och hedersman som Arne Hegerfors.
Citera
2015-12-03, 10:54
Medlem
Citat:
Att resonera att bara för att det inte finns döda länkar så har det inte existerat är bara jävligt dumt.

Rysslandmatchen.

Jag har skrivit tidigare att det är i matchen mot Ryssland. Men ingen verkar lyssna. Alla är övertygande om att det är Arne när det var Hansson som sade det. Så länge folk är inne på Arne kommer ni inte lösa det.

Vad bra att du är säker. Då kan du ju leta upp citatet åt oss och bevisa oss alla fel.
Citera
2015-12-03, 11:01
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nenneno
Vad bra att du är säker. Då kan du ju leta upp citatet åt oss och bevisa oss alla fel.
Hela myten gar ju ut pa att Arne Hegerfors sagt det. Visar det sig istället vara ett Bo Hansson-citat är det ju ändå en enorm myt där till och med Arne själv trott att han sagt det tillsammans med hela medie- och fotbolls-Sverige.
Citera
2015-12-03, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Hela myten gar ju ut pa att Arne Hegerfors sagt det. Visar det sig istället vara ett Bo Hansson-citat är det ju ändå en enorm myt där till och med Arne själv trott att han sagt det tillsammans med hela medie- och fotbolls-Sverige.

Självklart, jag tycker bara att det är roliga att de här tvärsäkra kommentarerna utan något att backa upp det bara fortsätter, de bara byter år, match och kommentator i takt med att det bevisas inte stämma.
Samtidigt angriper man folk för att "vara säkra på att något inte finns bara för att man inte har bevis" och inser inte att man själv står och påstår saker man inte kan backa upp.
Så vore helt enkelt spännande att se någon faktiskt backa upp sina påståenden på något sätt. Vissa saker är nästan helt överbevisade, som att det skulle vara i England-Kamerunmatchen, åtminstone när det påståtts, andra är helt överbevisade, som att det skulle vara vm 94 eller att det skulle ha slagits upp stort i tidningarna dagen efter.

Jag skulle inte ha något emot om Arne sagt det heller. Jag gillar killen och oavsett om han sett det eller inte kommer han alltid vara en av de mest klassiska sportrösterna för mig.
Fast vore faktiskt rätt skönt om hans arv inte bara skulle bestå av massa (påhittade?) grodor.
Citera
2015-12-03, 11:24
Medlem
CombatMans avatar
Ett otroligt FB-gräv. En eloge till alla inblandade!

Det kanske mest fascinerande är hur pass utbrett detta falska minne uppenbarligen är och hur säkra människor är på att de är förstahandsvittnen.
Citera
2015-12-03, 11:29
Medlem
UpptagenIdiots avatar
Fastän jag är helt ointresserad utav fotboll eller andra sporter för den delen också så kände jag att man kan i alla fall hjälpa till att gräva lite.

Dock hittar jag inga vattentäta bevis, men kanske en bit på vägen.

Söker igenom Kungliga bibliotekets digitaliserade arkiv på dagstidningar och efter lite sökande så hittar jag att den äldsta tidningen där man har nämnt "Kameruns avbytarbänk" är från Aftonbladet 1995-12-17, sida 33.

Tyvärr är sidan upphovsrättsskyddad så man kan inte läsa sidan i sin helhet, men de få ord som kan visas är "ut på Kamerunsavbytarbänk ■ ■Arne Hegerfors SvT"

Hittar inget äldre, så med största sannolikhet så sades detta någon gång under VM 1994 och Arne Hegerfors var mannen som sa det.

Jag har inget att göra efter jobbet så kan nog tänkas att åka till Kungliga biblioteket och läsa hela sidan i sin helhet för att få ett slut på denna myt.

Peace out!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in