Citat:
Ursprungligen postat av
BarryHero
Hela myten gar ju ut pa att Arne Hegerfors sagt det. Visar det sig istället vara ett Bo Hansson-citat är det ju ändå en enorm myt där till och med Arne själv trott att han sagt det tillsammans med hela medie- och fotbolls-Sverige.
Självklart, jag tycker bara att det är roliga att de här tvärsäkra kommentarerna utan något att backa upp det bara fortsätter, de bara byter år, match och kommentator i takt med att det bevisas inte stämma.
Samtidigt angriper man folk för att "vara säkra på att något inte finns bara för att man inte har bevis" och inser inte att man själv står och påstår saker man inte kan backa upp.
Så vore helt enkelt spännande att se någon faktiskt backa upp sina påståenden på något sätt. Vissa saker är nästan helt överbevisade, som att det skulle vara i England-Kamerunmatchen, åtminstone när det påståtts, andra är helt överbevisade, som att det skulle vara vm 94 eller att det skulle ha slagits upp stort i tidningarna dagen efter.
Jag skulle inte ha något emot om Arne sagt det heller. Jag gillar killen och oavsett om han sett det eller inte kommer han alltid vara en av de mest klassiska sportrösterna för mig.
Fast vore faktiskt rätt skönt om hans arv inte bara skulle bestå av massa (påhittade?) grodor.