Citat:
Ursprungligen postat av
Bacoon
Från en som följt diskussionen lite sporadiskt under de senaste dagarna: Jag förstår inte varför folk skall vara så oerhört snabba med att avfärda det som myt innan alla tänkbara matcher är genomgångna. Helt klart starkaste spåret just nu bör väl ändå vara Nigeria-Argentina?
Sen skulle det inte förvåna mig ett skit om hela citatet är just en myt. Jag har inget personligt minne av uttalandet mer än just via Anrells floskeltopp. Men jag tycker att det är på tok för tidigt att avfärda det. Möjligheten att det är sant finns fortfarande.
Hur gick det förresten med det där Blåvitt-spåret om att citatet skulle vara publicerat där innan Anrell fick tag på det? Har kanske missat det men tror mig inte att sett något resultat utav det.
Ok, lite om blåvittcitat och Anrell. Jag har utskrivet citat från IFKs hemsida (uppdaterat 25 mars 1997) som jag har i den här svarta pärmen här. Det är ungefär 23 sidor med tabbar och lustigheter som sagts i sportsammanhang. Lite citat.
"Lasse Anrell på aftonbladet har plockat rätt friskt härifrån till sin nya bok. Kul att han för en gångs skull åstadkommer något av god kvalitet. Synd bara att han glömde ange källan?? Numera förekommer viss korspolinering mellan den här sidan och Lasses spalt i Aftonhoran. Tack till alla er som gör livet lite gladare för oss båda. Skulle ni vilja bidra med något ni sett/hört så är det bara att klicka på klubbmärket ovan."
"JA! Aftonbladet har frågat mig om lov innan de använder en del av citaten i sin marknadsföring. Man fick till och med Lasse Anrell att erkänna att det inte var han som började samla på såna här citat. Att någon får Lasse Anrell att erkänna att allting inte är hans påhitt är belöning nog för mig..."
Hela sidan administrerades av någon som heter Magnus Andersson.