2024-02-07, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chran508
Och vilken version har alla som spelat in den på VHS?
Ocensurerad, hoppas verkligen någon fotbollsfanatiker har ett gammalt VHS.
Citera
2024-02-07, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mickenyqvist123
Var hittar jag den ocensurerade "versionen" då, O du vise? Kan du ge oss bevis för att SVT har brutit sig in i arkivet och redigerat bort Kamerunkommentaren? Om din teori stämmer så är det ett scoop som journalister skulle vara intresserade av, det är ju som Watergateaffären fast i mindre skala.
Va fan svamlar du om? "SVT har brutit sig in i arkivet och redigerat bort", svt ÄGER MATERIALET och behöver inte bryta sej in någonstans.
Är du dum i huvudet?
Citera
2024-02-07, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Så du noterade knappt citatet när du hörde det, men nu är minnet av den kristallklar?
Så kan man uttrycka det också.
Citera
2024-02-07, 12:11
Medlem
chran508s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SlowCooker
Ocensurerad, hoppas verkligen någon fotbollsfanatiker har ett gammalt VHS.
Om du har följt tråden så kanske du noterat att flertalet användare påstått sig ha just det. Samtliga har sedan försvunnit när bevis efterfrågats.
Citera
2024-02-07, 12:16
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Va fan svamlar du om? "SVT har brutit sig in i arkivet och redigerat bort", svt ÄGER MATERIALET och behöver inte bryta sej in någonstans.
Är du dum i huvudet?

Ditt påstående här är att SVT genast insåg denna oerhörda fadäs och tog bort citatet innan de lämnade banden till SMDB? Varför? Varför klipptes det bort? Vad skulle hänt om det lämnats kvar?

Det är ju knappast så att ’rasism’ har nämnts i samband med att det påstådda citatet valsat runt i media sedan denna tråd startades.

Och hur kommer det sig att Bosse Hanssons prat om en till svarting på plan fick gå oklippt till Mediedatabasen?

https://youtu.be/oEHGaJ9YHIc?si=P0bCAVY10uGWEm3T

Det citatet är ju ändå rasistiskt på riktigt.
Citera
2024-02-07, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Ditt påstående här är att SVT genast insåg denna oerhörda fadäs och tog bort citatet innan de lämnade banden till SMDB? Varför? Varför klipptes det bort? Vad skulle hänt om det lämnats kvar?

Det är ju knappast så att ’rasism’ har nämnts i samband med att det påstådda citatet valsat runt i media sedan denna tråd startades.

Och hur kommer det sig att Bosse Hanssons prat om en till svarting på plan fick gå oklippt till Mediedatabasen?

https://youtu.be/oEHGaJ9YHIc?si=P0bCAVY10uGWEm3T

Det citatet är ju ändå rasistiskt på riktigt.
Inte vet jag, presenterade endast en hypotes.
Är nog avhängig av vilken redaktör jobbar för tillfället i censuren.
Citera
2024-02-07, 12:31
Medlem
mickenyqvist123s avatar
Citat:

Det är du som kommer med påståendet om att materialet som ligger hos KB nu är censurerat. Så hur ska du ha det?

1. Redigerades det innan det lämnades över dit?
2. Män i mörka trenchcoats stormade in någon gång under de senaste 34 åren och klippte bort kommentaren?

På 90-talet ansågs det här citatet vara harmlöst, så din teori faller som ett korthus igen.
Citera
2024-02-07, 12:35
Medlem
chran508s avatar
Citat:
Nu har du knappt något hörn kvar att måla in dig i.
Citera
2024-02-07, 12:39
Medlem
mickenyqvist123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chran508
Nu har du knappt något hörn kvar att måla in dig i.

Av alla kullar att dö på och försvara, så väljer man alltså ett fiktivt citat. Helt obegripligt.
Citera
2024-02-07, 13:55
Medlem
Pillenfilles avatar
Kan inte fler övertygade hoppa in i tråden? Ni som känner några, be dem regga sig här på flashback så de kan argumentera för sin sak. Vi kan nå 1000 sidor. Skulle vara underbart!

Nu är ju jag för ung för att ha sett matcherna live, men jag har tidigare trott att det var ett riktigt citat då man har fått höra det från familjemedlemmar. Upptäckte denna tråd för kanske 2-3 år sen, då jag blev tipsad om den. Då fick man ett avslut på varför man aldrig hittade ett klipp med citatet, nämligen för att det är en myt!

Försökte förklara detta för en familjemedlem, att samtliga eventuella matcher det skulle ha gällt hade avfärdats, men han undrade bara varför citatet var borta och var fortfarande övertygad om äktheten för "det har varit massor med repriser på det"

Gör väl inget om vissa går i graven med övertygelsen, eller?
Senast redigerad av Pillenfille 2024-02-07 kl. 13:59.
Citera
2024-02-07, 17:28
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johan_08
Har själv sett klipp på det förr och hört det med egna öron men vet att det blev en jäkla censur över det hela, media har gjort mycket för att få bort alla tecken på att det har hänt

Men klippet borde ändå ligga uppe nånstans..

Vad var det för jäkla cencur du vet om? Hur vet du det?
Citera
2024-02-07, 20:39
Moderator
zanteras avatar
Alltid samma med att folk som kommer in och hävdar att de hört det är så aggressiva mot oss övriga men även om vi säger att det inte sagts så är ju många av oss intresserade av fenomenet. Personligen hade jag inte alls blivit besviken om någon faktiskt grävde fram en video där Arne sa citatet, de hade varit lite som en skattjakt under 10 år där någon till slut hittar skatten.

Istället är folk så gnälliga och kommer med dåliga bortförklaringar eller ursäkter. "Det finns inga bevis på att citatet har sagts men jag vet att det yttrades!". Eller dåliga AI videos där en robot-Arne röst säger "det ser mörkt ut på kamerunIens bänk". Suck.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in