Citat:
Ursprungligen postat av
Lastbil
Tyvärr är det ju så att ingen kunnat bevisa detta från en inspelning på VHS. Samtliga granskningar från England - Kamerun kommer ju från KBs arkiv.
Jag tror inte för en sekund att citatet är äkta men om en sådan rip fanns på Youtube kunde vi bli av med alla fåntrattar som kommer in med jämna mellanrum och tjatar om samma match trots att den granskats trovärdigt tre gånger.
Tyvärr håller jag inte Retsinas granskning och att han skulle ha en egen inspelning från matchen som trovärdig alls. Kolla igenom hans poster i tråden så är det ganska uppenbart att han trollar/försöker gör sig lustig. Har han en inspelning borde han låta digitalisera den alternativt skicka den till någon som kan och slänga upp den för allmän beskådan.
Jag håller med om att Retsinas trovärdighet kan ifrågasättas. Men det förändrar egentligen ingenting.
Hela teorin att det skulle vara klippt i KBs arkiv är bisarr och löjeväckande. Och som vanligt har de som kommit med den teorin noll intresse att komma med några som helst belägg för att så är fallet. Det hade varit relativt lätt att bevisa om det hade klippts då Kameruns bänk bara visas vid ett tillfälle efter straffen. Och denna sekvens har såklart granskats särskilt noga av Flashbacks användare som sett matchen.
Det finns också noll dokumenterade fall av klipp i arkivet.
Vi väntar fortfarande på att någon som faktiskt hävdar att det sagts ska anstränga sig och ta sig till KB. De har fått nio år på sig. Men fortfarande har ingen av dem tagit sig dit.
Finns ingen annan rimlig slutsats än att de själva förstår att de inte har något att hämta där.