2024-02-03, 22:45
Medlem
Faderligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasse-bengtsson
Ja ni minns det liksom jag för att det faktiskt hände
Annars hade vi ju inte minns det.
Sen va som hänt med vår värld, om nån suddat ur det från 5e dimensionen, eller nåt kvantum ai på månen, eller tids resenärer som trollar - är den riktiga frågan
Om ändå minnet hade varit så pålitligt.

Falska minnen är en grej. Det är bara att acceptera

Men visst. Att någon suddat ut den händelsen ur historien är väl också en möjlighet. Kanske har vi vår första tidsresenär. Någon har åkt tillbaka och lyst upp kameruns avbytarbänk.
Citera
2024-02-03, 22:46
Avstängd
lasse-bengtssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Nej det finns betydligt rimligare förklaringar. Nån annan har fått för sig detta alternativt sagt det själva eller nånting och sen har det kommit ut i en bok och snabbt har myten spridits flera år senare och mtp. hur Kamerun-England i VM 90 var så är det en minnesvärd match för Kamerun höll på att slå ut England och bli första afrikanska lag i semi men så filmar Lineker till sig två straffar och Kamerun blir utslagna på ett oerhört tufft sätt så folks hjärnor associerar det med citatet. Elller något annat kan ha hänt som inte alls behöver ha något med andra dimensioner att göra. Finns mer rimliga alternativ. Det jag skrev var bara ett exempel. Men att det ska ha med andra dimensioner att göra? Troligtvis inte då det finns så många rimliga förklaringar.

Lite som med Mandela. Det mest idiotiska Mandela-effekten är ju Mandela själv. Folk tror han dog innan han blev president? Det han är mest känd för är att han var en frihetskämpe som sen blev Sydafrikas första demokratiskt folkvalda (för svarta hade innan det ingen röstrrätt) president och första svarta presidenten. Utelämnar man presidentskapet utelämnar man ju det mest viktiga i hela hans historia. Så att tro att han dog i fängelse innan detta har inget med aliens, ai, månen eller dimensioner att göra. Det har att göra med att folk är korkade.

Mm mandala affekten är bara trams. Har kollat lite på det på reddit o de är ju nonsens alltihopa. Folk har fel helt enkelt. Men detta är annorlunda för jag minns ju faktiskt att det hände
O nåra till här i tråden också ju. Så nåt annat måste ju ha skett med världen efteråt. Sen vad det är har ja ingen aning om men främsta gissningen är att det är massa älvar o troll varelser som sitter i 5e dimensionen o opererar 4d data maskiner som innehåller vår 3d värld. Där sitter dom o dricker sprit o trycker hej vilt på knapparna o vår värld får dessa glitches
Citera
2024-02-03, 22:48
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Mm mandala affekten är bara trams. Har kollat lite på det på reddit o de är ju nonsens alltihopa. Folk har fel helt enkelt. Men detta är annorlunda för jag minns ju faktiskt att det hände
O nåra till här i tråden också ju. Så nåt annat måste ju ha skett med världen efteråt. Sen vad det är har ja ingen aning om men främsta gissningen är att det är massa älvar o troll varelser som sitter i 5e dimensionen o opererar 4d data maskiner som innehåller vår 3d värld. Där sitter dom o dricker sprit o trycker hej vilt på knapparna o vår värld får dessa glitches
Jag glömde att det var lördag. Ta det försiktigt.
Citera
2024-02-03, 22:54
Avstängd
lasse-bengtssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Faderlig
Om ändå minnet hade varit så pålitligt.

Falska minnen är en grej. Det är bara att acceptera

Men visst. Att någon suddat ut den händelsen ur historien är väl också en möjlighet. Kanske har vi vår första tidsresenär. Någon har åkt tillbaka och lyst upp kameruns avbytarbänk.

Jo klart man kan minnas fel. Men inte om man vet att man minns rätt. Tex jag minns hur min pappa såg ut när jag va liten. De e inget falskt minne. Samma som detta minnet. Minnen som är luddiga o saker som man inte är säker på kan säkert vara falska. Tex om han hade stickad grå tröja men den va brun. Sånt typ.
Ja antingen galna troll i 5d eller tids resenärer
Citera
2024-02-03, 23:01
Medlem
Faderligs avatar
Citat:
Jo klart man kan minnas fel. Men inte om man vet att man minns rätt. Tex jag minns hur min pappa såg ut när jag va liten. De e inget falskt minne. Samma som detta minnet. Minnen som är luddiga o saker som man inte är säker på kan säkert vara falska. Tex om han hade stickad grå tröja men den va brun. Sånt typ.
Ja antingen galna troll i 5d eller tids resenärer
Jo, även om man vet att man minns rätt så kan det vara fel. Det är märkligt att ha den här hållningen när det faktiskt har kollats upp. Det har aldrig sagts. Det är fakta.

Du har säkert något fel om hur din pappa såg ut också.
Citera
2024-02-03, 23:03
Avstängd
lasse-bengtssons avatar
Citat:
Jo, även om man vet att man minns rätt så kan det vara fel. Det är märkligt att ha den här hållningen när det faktiskt har kollats upp. Det har aldrig sagts. Det är fakta.

Du har säkert något fel om hur din pappa såg ut också.
Ja det är fakta nu ja, att det inte sagts. Så alltså har världen ändrats nån gång mellan då och nu. Minnet är det inte fel på det är nåt annat mysko
Citera
2024-02-03, 23:14
Medlem
Faderligs avatar
Citat:
Ja det är fakta nu ja, att det inte sagts. Så alltså har världen ändrats nån gång mellan då och nu. Minnet är det inte fel på det är nåt annat mysko
Jag gillar självförtroendet ändå.

Det är inte jag som minns fel. Det är historien som har ändrats.
Citera
2024-02-03, 23:31
Avstängd
lasse-bengtssons avatar
Citat:
Jag gillar självförtroendet ändå.

Det är inte jag som minns fel. Det är historien som har ändrats.
Man vet ju när man minns rätt
Citera
2024-02-04, 01:39
Minns att jag kollade England-Kamerun med farsan, när Arne kläckte ur sig citatet. Sen klippte dom till studion och André Pops gjorde hitlerhälsning. Alla som var där minns det.
Citera
2024-02-04, 06:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Nej det finns betydligt rimligare förklaringar. Nån annan har fått för sig detta alternativt sagt det själva eller nånting och sen har det kommit ut i en bok och snabbt har myten spridits flera år senare och mtp. hur Kamerun-England i VM 90 var så är det en minnesvärd match för Kamerun höll på att slå ut England och bli första afrikanska lag i semi men så filmar Lineker till sig två straffar och Kamerun blir utslagna på ett oerhört tufft sätt så folks hjärnor associerar det med citatet. Elller något annat kan ha hänt som inte alls behöver ha något med andra dimensioner att göra. Finns mer rimliga alternativ. Det jag skrev var bara ett exempel. Men att det ska ha med andra dimensioner att göra? Troligtvis inte då det finns så många rimliga förklaringar.

Lite som med Mandela. Det mest idiotiska Mandela-effekten är ju Mandela själv. Folk tror han dog innan han blev president? Det han är mest känd för är att han var en frihetskämpe som sen blev Sydafrikas första demokratiskt folkvalda (för svarta hade innan det ingen röstrrätt) president och första svarta presidenten. Utelämnar man presidentskapet utelämnar man ju det mest viktiga i hela hans historia. Så att tro att han dog i fängelse innan detta har inget med aliens, ai, månen eller dimensioner att göra. Det har att göra med att folk är korkade.

Nej, folk är inte korkade. Däremot är inte människans minne perfekt.

Många som kommer in i tråden har ett kunskapsunderskott på hur minnet fungerar.
Citera
2024-02-04, 06:13
Medlem
Citat:
Man vet ju när man minns rätt

Nej, det är exakt det man inte gör. Däremot är minnet ett indicium på att det hänt. Men det är ingen garanti.

I det här fallet finns ju sändningarna kvar så det är redan bevisat gång efter annan att Arne aldrig sa Kamerun-citatet där det hävdas att han sagt det. Så bevisligen hade dessa individers minne fel i det här fallet.
Citera
2024-02-04, 09:39
Medlem
snurresprettiss avatar
Oavsett om Arne sagt det eller inte så stämmer det ju i alla fall att det ser mörkt ut på Kameruns avbytarbänk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in