2023-08-21, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnord1984
Du får gärna skriva, du har varit en av dom med civiliserad ton... Du är vettig ändå... Förstår att du inte tror mig just nu eftersom KB har en redigerad version av matchen, jag trodde själv de va alldeles för osannolikt. Jag försökte faktiskt spela in ljudet från när ja hörde de på telefonen med en app, men de va nåt fel på appen. Jag tror inte ljudet hade blivit så bra ändå utan det är bättre jag skickar in den på sån där butik som Jack Werner pratade om - jag måste bara åka till Storvreta först... Blir i helgen.

Sablans otur. Nu när du kommit över beviset och allt! Vad är oddsen liksom?
Citera
2023-08-21, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stearinkalle
Sablans otur. Nu när du kommit över beviset och allt! Vad är oddsen liksom?

Asså jag är inte så duktig på det där med att spela in samtal via telefonen, faktum är att jag aldrig gjort det förut, varför skulle jag spela in samtal med folk? Jag har ju VHS-bandet i Storvreta, det är bara för er skull här i tråden jag ska åka och hämta den...

Känns litet otacksamt att bli bemött med en massa spott och spe att köra bil totalt 50 mil o ödsla över tusen spänn i soppa och offra en helgdag för er skull men jag kommer ändå att göra det eftersom jag sa att jag skulle göra det om nån filmade på KB...

För djävligt egentligen men jag ska göra som nån föreslog här och köpa med litet gofika och sånt också till mor och far så att dom blir glada då är det ändå värt det såklart.

Bevisen har jag inte kommit över nu, dom har funnits i min fars ägo i 33 år...
Citera
2023-08-21, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skidlift
I princip direkt efter 3-2 så blir det det slut på förlängnings halvleken, men det bör väll du vet vad det här laget?

Kan väll inte vara svårt för dem att se vad Matchklockan står på när det citatet sägs skulle man tycka.

Det kan vara så att de är i slutet på andra förlängningshalvleken... Det vet jag ju inte längre eftersom jag bevisligen hade fel där, jag bad Allan (farsans kompis) att spola och han spolade och han och farsan satt och dividerade med varandra. Allan är liksom också över 80, en bra bit över till och med, tror han är fyra år äldre än farsan men kan vara mer och i så fall är han ju närmare 90...

Tycker dom gjorde det ganska bra ändå... Jag sa till morsan att hon och pappa kommer få en fruktkorg och en massa choklad av Flashback om hon orkar posta bandet till admin här på flashback och jag har skrivit till flashback. Sen så kan jag såklart personligen köpa fruktkorgen och det till dom jag ville mest göra en rolig grej av det.
Citera
2023-08-21, 21:22
Medlem
Citat:
Asså jag är inte så duktig på det där med att spela in samtal via telefonen, faktum är att jag aldrig gjort det förut, varför skulle jag spela in samtal med folk? Jag har ju VHS-bandet i Storvreta, det är bara för er skull här i tråden jag ska åka och hämta den...

Känns litet otacksamt att bli bemött med en massa spott och spe att köra bil totalt 50 mil o ödsla över tusen spänn i soppa och offra en helgdag för er skull men jag kommer ändå att göra det eftersom jag sa att jag skulle göra det om nån filmade på KB...

För djävligt egentligen men jag ska göra som nån föreslog här och köpa med litet gofika och sånt också till mor och far så att dom blir glada då är det ändå värt det såklart.

Kan du inte ta en bild på lappen du skrev på när du lyssnade i telefon och lägga upp någonstans.
Du har ju gått full george castanza så varför inte fortsätta . Lets get nuts 🤪
Citera
2023-08-21, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Jag tippar att ingen av gubbarna vet hur man filmar med telefoner, som haft den funktionen i 20+ år.

Nej farsan har en sån där seniortelefon med stora knappar, vet fan inte ens om det finns någon kamera på den. Jag tror det kan göra det men jag tror fan inte den går att filma med osäker... När man man pratar med farsan råkar han ändå jämnt lägga på hela tiden för han kommer åt knappar och grejer. Det var imponerande att han lyckades sätta på högtalartelefon nu tillsammans med Allan och att dom lyckades spola fram till Arnes kommentar, det betydde mycket för mig faktiskt att dom ville hjälpa till...

En dag är du också över 80 år gammal om du lever så länge och då kommer det finnas barn, ungdomar och yngre vuxna som har gadgets och teknik-prylar du inte har en aning om hur dom funkar medan du sitter med en IPHONE 30 som är utdaterat sedan ett halvt sekel på den tiden det är då... Tänkt på det.
Citera
2023-08-21, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bossekaka
Kan du inte ta en bild på lappen du skrev på när du lyssnade i telefon och lägga upp någonstans.
Du har ju gått full george castanza så varför inte fortsätta . Lets get nuts 🤪

Jo det kan jag väl göra... Men det känns ju litet onödigt... Ska se om jag kan hitta den i bråten... Men vad ska det bevisa? Näääee ni kommer bara håna mig ju, det är bättre att jag visar filmen sen. Vill du verkligen se lappen om du tycker att det ger dig nåt så kan jag göra det. Men den är ju inget "bevis" ändå eftersom mitt hedersord av någon konstig anledning inte verkar räcka här...
Citera
2023-08-21, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av avec
Värt att nämna är också att videoklippet som Auswanderer postade från KB bekräftar att Glorkas varit på KB.

https://www.flashback.org/leave.php?...o%2Fd%2F3BaD4A

Arne säger att straffen är solklar precis som Glorkas hävdade att han gjorde.

Fantastiskt att vi äntligen får höra Arnes röst kommentera matchen. Tog 8 år!

Håller med om det! Jag ber också om ursäkt till Glorkas och Careless... Jack Werner tvivlar jag på ens har sätt matchen, men det spelar ingen roll... DEt är bara sjukt att SVT censurerat det. Jack Werner gav pris till dom som undersökte Estonia-konspirationen så min förhoppning är att Jack ska börja kolla runt med SVT och KB och köra litet grävjournalistik där för det är fan fult att dom censurerat...

Men jag håller med dig, djävligt stort av Auswanderer att vara där och samla videobevis även om han tyvärr bara fick tack på censurerade sändningen, men det är självklart inte hans fel på något sätt.
Citera
2023-08-21, 21:33
Medlem
Vattenspanns avatar
Citat:
Men den är ju inget "bevis" ändå eftersom mitt hedersord av någon konstig anledning inte verkar räcka här...

Lite på det viset du inte tror på någon annan i tråden heller med andra ord. Användare som bidragit med fan så mycket mer än du gjort till den här tråden. Det enda du gör är att öka sidantalet.
Citera
2023-08-21, 21:37
Medlem
DoktorNos avatar
Citat:
Jo det kan jag väl göra... Men det känns ju litet onödigt... Ska se om jag kan hitta den i bråten... Men vad ska det bevisa? Näääee ni kommer bara håna mig ju, det är bättre att jag visar filmen sen. Vill du verkligen se lappen om du tycker att det ger dig nåt så kan jag göra det. Men den är ju inget "bevis" ändå eftersom mitt hedersord av någon konstig anledning inte verkar räcka här...
Du har mycket att bevisa. Hela din trovärdighet står på spel. Är du hjälte eller troll?

Citera
2023-08-21, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vattenspann
Lite på det viset du inte tror på någon annan i tråden heller med andra ord. Användare som bidragit med fan så mycket mer än du gjort till den här tråden. Det enda du gör är att öka sidantalet.

Jag har bett om ursäkt, och jag ber om ursäkt igen för att jag trodde dom ljög. Men jag hade rationella anledningar till att tro det. Det är SVT eller KB:s fel alltihopa... Jag trodde inte censuren gått så långt att man skulle rensa bort ett så oskyldigt citat från historien! Det är skrämmande...
Citera
2023-08-21, 21:38
Medlem
Londons avatar
Citat:

Bra där. Glada för omtanken utöver att se sin son då förutsätter jag.

Värt utöver att du tack vare din far kommer sitta på förstasidesstoff om det du säger skulle vara sant. Därmed också värt skumpa på returen upp till Storvreta efterkommande helg i sådana fall.
Citera
2023-08-21, 21:42
Medlem
Haft känslan några sidor nu att det slutar med: "postnord måste slarvat bort det".

Hämta bandet du, när tillfälle ges. Sen pausa med inläggen till mellandagarna eller när du nu skulle dit.

edit: och låt inte gamla gubbar leka för mycket med banden
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in