2024-05-09, 03:56
Medlem
falconer8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnord1984
Äntligen någon som förstår vad man försöker förmedla här. Jack Werner hade kunnat ta sig till KB och förmodligen hade Jack Werner i egenskap av ackrediterad journalist ganska enkelt också både kunnat ta del av klipp och dela klipp med relevanta matchsekvenser ifrån KB (tror jag i alla fall). Werner har inte gjort någon research eller granskning att tala om, men om han faktiskt har gjort detta så är det ingenting han valt att rapportera om, och det är här folk i denna tråd borde ställa sig själv den enkla frågan: varför inte?

Citat:
Huh, intressant, jag hade för mig att han slutade titta efter straffen, men det kanske var då han slutade filma. Jag känner igen flera av dom kommentarer han har skrivit med i sin rapport också, Arne babblade verkligen oavbrutet, en veritabel pratmaskin hela matchen igenom faktiskt! Så förmodligen har Auswanderer bara missat det och i god tro rapporterat allting precis så som han uppfattat det, det förnekar jag inte.

Om du tittar igenom dom skriftliga kommentarer han lämnat så utelämnar han dock en del saker, t.ex. så har han förutom själva citatet (som han förmodligen bara missade helt enkelt) ej heller inkluderat Arnes litet smålustiga kommentarer kring när Roger Milla får gult kort, och det är strax innan det gula kortet som Arne säger citatet. Nåväl, det är väl den mänskliga faktorn igen, jag ifrågasätter inte Auswanderers ärliga uppsåt på något sätt.

Det finns måhända alltid en rent teoretisk möjlighet också att citatet är borttaget i den fil han spelade upp medan det är närvarande i den filuppspelning jag tittade på, det finns nämligen två olika filer som förefaller identiska när man söker på matchen i KB:s digitala arkiv, men det tror jag personligen inte har något med saken att göra faktiskt. Men kan vara värt att nämna åtminstone.

Som redan nämnts: Du ljuger och du gör det dåligt dessutom. Nu yrar du om att användaren som har sett rätt match " har missat citatet " Jo tjena!

Du är lika trovärdig som användaren som på fullt allvar hävdade att " Säpo har varit inne och raderat klippet ."

Var det inte så att det var möss som åt upp det imaginära videobandet du har dillat om? Inte ens ett barn går på dina historier. Citatet finns inte och tråden borde låsas. Det enda som återstår är en massa cirkelresonemang.

Troll/ lögnare som kommer in i tråden och skriver massa inlägg och långa, där de lovar och svär att citatet är äkta och att de " minsann har bevis ". Som sen utmynnar i just ingenting.
Citera
2024-05-09, 09:50
Medlem
Citat:
Är inte ett dugg desperat min vän. Men jag hade för mig att Auswanderer hade slutat se matchen efter straffmålet, men det visar sig nu när jag kontrollerat saken att det var då han slutade filma matchen. Varför han inte fortsatte filma, när han till skillnad ifrån mig hade fått grönt ljus att göra detta förstår jag inte riktigt, men det finns säkert någon förklaring till det också.

Han hade inte tillstånd att filma, men gjorde det i smyg, för våran skull

Han filmade där DU påstog citatet fanns, du hade ju sett matchen bara någon månad innan med din far på vhs, så det var 100% men där ser man hur MINNET KAN SVIKA 😄

Men nu har citatet visst flyttat på sig.. det är nackdelen med att vara myytoman, tillslut går inte lögnerna ihop..

Nu kommer jag inte svara på dig mer, har mata färdigt trollet
Citera
2024-05-09, 10:19
Citat:
Tack. Anledningen till att jag engagerat mig i detta är för att jag inte vill att dom människor som blivit gaslightade att ifrågasätta sina egna minnen och faktiskt övertygats om att dom haft fel ska fortsätta leva i villfarelsen om att deras minnen var felaktiga. Samt att dom människor som hånats och häcklats för att dom stått fast vid sina minnesbilder ska få sin upprättelse.

Det hela är dock rätt enkelt: du behöver producera videosekvensen. Prat är helt poänglöst. För närvarande är konsensus - här, i media, på Wikipedia - att citatet aldrig sagts. För att förändra det läget måste videobevis till. Att enbart försäkra högt och heligt att citatet visst finns ändrar ingenting alls. Du märker ju själv att ingen tror dig.
Citera
2024-05-09, 11:20
Medlem
mickenyqvist123s avatar
Citat:
Det roliga är att det faktiskt är Jack Werner och inte Lasse Anrell som "trollat" alla, dock förmodligen helt utan ont uppsåt. Dom riktiga trollen (finns ett par stycken) är vare sig Werner eller Anrell, och dessa troll har hela tiden vetat om att citatet Arne säger stämmer men dom har spunnit på den här historien eftersom det saknas video lättillgängligt på internet.

På kungliga biblioteket kan alla som vill dock se matchen (England - Kamerun 1990) och lyssna noga ca. 10 minuter efter att England gjort 3-2 på straff för att höra Arne säga detta klassiska citat. Notera att Arne pladdrar oavbrutet igenom hela matchen, han är knappt tyst en endaste sekund. Men strax innan Roger Milla får gult kort (1-2 minuter innan typ) säger han det.

Kom igen, varför kan du inte bara ta all cred och ta emot publikens hyllningar för väl uträttat värv? Du lyckades lura Jack Werner till en bensinmack i Örebro och även en annan FB poster till att möta dig på en random plats där. Hatten av. Du kommer inte kunna lura dem igen, en gång var tillräckligt.

Kan du inte berätta mer om hur du kom på hela historien med din senila far i Storvreta, lastbilschaffisen Dempa, etc etc. Du har bra fantasi och skulle vara kul att höra hur du kläckte narrativet till trollandet.

Om du ska svara med en wall of text med din nya troll om att gå till KB, svara inte. Jag vill höra om hur du kom på de fantasifulla ideerna om att lura journalister till random bensinmackar, det är det som var roligt att läsa.
Citera
2024-05-15, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mickenyqvist123
Kom igen, varför kan du inte bara ta all cred och ta emot publikens hyllningar för väl uträttat värv? Du lyckades lura Jack Werner till en bensinmack i Örebro och även en annan FB poster till att möta dig på en random plats där. Hatten av. Du kommer inte kunna lura dem igen, en gång var tillräckligt.

Kan du inte berätta mer om hur du kom på hela historien med din senila far i Storvreta, lastbilschaffisen Dempa, etc etc. Du har bra fantasi och skulle vara kul att höra hur du kläckte narrativet till trollandet.

Om du ska svara med en wall of text med din nya troll om att gå till KB, svara inte. Jag vill höra om hur du kom på de fantasifulla ideerna om att lura journalister till random bensinmackar, det är det som var roligt att läsa.

Jag förstår att jag inte kommer kunna övertyga alla om sanningen så som den faktiskt är, det är därför jag hänvisar till KB nu helt enkelt. Jag har dock blivit kontaktad av en hel del användare som tackat mig för att jag röjt undan tvivlen de fått på sina egna minnen. En person som kontaktade mig skulle ta sig till KB och titta själv, och det är väl det bästa tipset jag kan ge helt enkelt.

Bevisbördan ligger på den som kommer med ett påstående - och de mest extraordinära påståendena kräver extraordinär bevisning. Ingen av dom som påstår att Arne Hegerfors-citatet är osant har presenterat bevis för detta. Men jag lämnar saken därhän, jag nöjer mig med att hänvisa till KB och videoupptagningen man kan kan titta på där. Må så väl.
Citera
2024-05-15, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crille666
Han hade inte tillstånd att filma, men gjorde det i smyg, för våran skull

Han filmade där DU påstog citatet fanns, du hade ju sett matchen bara någon månad innan med din far på vhs, så det var 100% men där ser man hur MINNET KAN SVIKA 😄

Men nu har citatet visst flyttat på sig.. det är nackdelen med att vara myytoman, tillslut går inte lögnerna ihop..

Nu kommer jag inte svara på dig mer, har mata färdigt trollet

Ne jag hade då hört ljudet ifrån inspelningen över telefonen. Men visst, jag hade ju sett matchen också tidigare så det var litet klantigt av mig att minnas fel, det medger jag. Jag har aldrig påstått att minnet är perfekt vare sig hos mig eller någon annan. Men det är stor skillnad på att minnas detaljer på olika sätt jämfört med att minnet fabricerar en hel händelse.

Det här med att minnet fabricerar hela händelser är mer vanligt när det handlar om barndomsminnen och sådana saker. Men som sagt, jag tjänar ingenting på att försöka övertyga någon som inte vill tro på citatets äkthet om motsatsen egentligen.

Det jag hela tiden försökt uppnå är att bevisa för dom stackare som började ifrågasätta sina egna äkta minnesbilder att dom hade rätt hela tiden. Och det har jag nu gjort. Om någon verkligen vill veta sanningen för sanningens skull är det bara att besöka KB. Om någon vill leva i villfarelsen om att Arne aldrig sa det sa han sa så är det bara att fortsätta göra det. Nemas problemas.
Citera
2024-05-15, 16:16
Moderator
easy_dans avatar
Mängder av off topic och repeterande inlägg raderade, skärpning i tråden.

/Mod
Citera
2024-05-15, 18:56
Medlem
Öppen fråga till folk här i tråden, främst kanske riktat till personer boende och/eller arbetande i Stockholm: om personal på KB skulle godkänna filmande av den aktuella matchsekvensen (slutminuterna) precis innan Roger Milla får gult kort, är det i så fall någon som skulle kunna tänka sig att åka till KB och filma sekvensen?

Sist när jag var där fick jag inte filma dom var hårda med det, men jag håller på och "förhandlar" (tjatar) med olika ansvariga på KB. Om jag skulle få igenom att vi får filma sekvensen när Arne säger "det blev en oväntad vändning den här kvällen sett till matchbilden och nu ser det plötsligt väldigt mörkt ut på Kameruns avbytarbänk" är det någon som skulle kunna tänka sig att ta sig dit isåfall?

Själv bor och arbetar jag långt ifrån Stockholm och är inte på regelbundna besök i huvudstaden. Sist jag var i Stockholm fick jag bekräftat att Arne säger citatet i KB:s arkiverade videoupptagning av sändningen. Så för egen del är ju nyfikenheten kring den biten egentligen helt stillad, men jag tänker på andra som inte haft möjligheten att ta del av denna sändning.
Citera
2024-05-15, 20:13
Medlem
falconer8s avatar
Citat:
Tror du missförstått saker och ting lille vän. Jag har hittat det för flera månader sedan. Och det har inte försvunnit. Du kan själv åka och titta på det när du vill på Humlegårdsgatan 26, 102 41 Stockholm.

Just nu försöker jag få tillstånd att vi ska få filma av den specifik sekvensen i matchen. Om vi får tillstånd till detta så kommer jag naturligtvis att meddela detta.

Jag förstår inte hur du orkar. En liten fråga bara, tror du verkligen att folk som läser och skriver i den här tråden tror på dig?

Att bli varnad och få inlägg borttagna är inget som avskräcker dig från att trolla vidare. Du måste vara fullblodsnarcicisst om du verkligen tror att folk går på det här.

Det är så debunkat det kan bli. Sen kan du gärna fortsätta att posta inlägg om videband på villovägar, dementa farsor och deras kompisar m.m. Du har ju redan både blivit motbevisad och avslöjad som lögnare.

Så varför fortsätter du? Är det så roligt att trolla om detta? Har du för lite att göra?
Det är ett mycket märkligt beteende som säkert någon psykolog skulle kunna förklara.
Citera
2024-05-15, 20:14
Medlem
Citat:
Tror du missförstått saker och ting lille vän. Jag har hittat det för flera månader sedan. Och det har inte försvunnit. Du kan själv åka och titta på det när du vill på Humlegårdsgatan 26, 102 41 Stockholm.

Just nu försöker jag få tillstånd att vi ska få filma av den specifik sekvensen i matchen. Om vi får tillstånd till detta så kommer jag naturligtvis att meddela detta.

Ser nu att jag uttryckte mig lite otydligt. Åtgärdar det nu:

Återkom när du kan presentera bildbevis, stick fram till dess.
Citera
2024-05-18, 02:48
Medlem
Pillenfilles avatar
Jag har en liten teori här.

Det är då att anledningen till att dessa övertygade här i Sverige än idag tycker att det är roligt och känner sig manade att dra upp det i tid och otid, är just av den anledningen att det är ett fabulerat minne. Hade citatet varit ett faktum, samt funnits ett lättillgängligt klipp på det, så hade det inte varit lika ihågkommet, så att säga.

Visst, det är ett kul citat, men inte så kul längre
Citera
2024-05-19, 19:46
Medlem
Citat:
besöka KB och se matchsekvensen

Det har ju Auswanderer redan gjort vilket jag skrev i ett svar till dig för tio dagar sen.

(FB) Myten kring "det ser mörkt ut på Kameruns avbytarbänk"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in