2023-08-30, 20:34
Medlem
.
Citat:
Ursprungligen postat av KillenArCP
Tack som fan, då kan vi konstanters att citatet är absolut senast från 1995, 25e maj och kommer från en privatperson.

En privatperson som inte håller koll på Nigeria eller Kamerun är inte så konstigt då båda kör i grön tröja.

Mycket tyder på att det är matchen mellan Sverige- Nigeria 1994.

Matchen Sverige-Nigeria 1994 har redan kollats!

En match som däremot inte undersökts, och som stämmer någorlunda med dina minnesbilder, är träningsmatchen mellan Sverige och Colombia 1994.
Den spelades i Miami lördagen den 18 februari och sändes i Tv4 med Robert Perlskog och Hasse Holmqvist som kommentatorer.
Vad som inte stämmer är att matchen slutade 0-0, och att den började sändas sent, kl 23.
Senast redigerad av villalarm 2023-08-30 kl. 20:39.
Citera
2023-08-30, 20:36
Medlem
KillenArCPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av villalarm
Matchen Sverige-Nigeria 1994 har redan kollats!

En match som däremot inte undersökts, och som stämmer relativt bra med dina minnesbilder, är träningsmatchen mellan Sverige och Colombia 1994.
Den spelades i Miami lördagen den 18 februari och sändes i Tv4 med Robert Perlskog och Hasse Holmqvist som kommentatorer.
Matchen startade visserlgen klockan 23, men du kanske kan ha sett en inspelning av den vid ett senare tillfälle?
Kan inte lova att den inte var inspelad. Har starkt minne att matchen spelades på våren. Vet du vart matchen spelades?
Citera
2023-08-30, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KillenArCP
Kan inte lova att den inte var inspelad. Har starkt minne att matchen spelades på våren. Vet du vart matchen spelades?
Som jag skrev så spelades den i Miami.
En annan sak som inte stämner med dina minnesbilder är att matchen slutade 0-0, du har sagt att Sverige vann har jag för mig.
Citera
2023-08-30, 20:55
Medlem
KillenArCPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av villalarm
Som jag skrev så spelades den i Miami.
En annan sak som inte stämner med dina minnesbilder är att matchen slutade 0-0, du har sagt att Sverige vann har jag för mig.
Ja då är det garanterat inte den matchen.
Citera
2023-08-31, 08:19
Medlem
Retsinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avec
Härligt att höra.

Det är England Kamerun som är intressant. Framförallt att man då kan ta död på alla konspirationsteorier om att det är klippt i mediearkivet.
Ok, då är det den jag riktar in mig på först helt enkelt.
Spelade kamerun mot Argentina i Vm 1990?
Kan det vara aktuellt med någon annan kamerunmatch VM 1990?
Citera
2023-08-31, 08:23
Medlem
Tintin.i.Kongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Retsina

Kamerun-Colombia har ingen kollat. Men det känns rätt osannolikt eftersom Kamerun aldrig låg under i matchen eller fick en spelare utvisad.

Men i teorin kan de väl ha fått en straff bortdömd eller liknande och sett mörka ut för det.
Citera
2023-08-31, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Retsina

De andra Kamerunmatcherna kommenterades inte av Arne. Filma gärna en video sekvens från matchen Kamerun England för annars kommer det alltid någon snubbe och hävdar att du är fake.

Om du har energi kvar när du kollat England Kamerun så ta Kamerun Colombia eftersom ingen i tråden kollat den. Även om det nu är Agne Jälevik som kommenterar den.

Men jag är mest tacksam för att du kollar något överhuvudtaget så gör det du känner för.
Senast redigerad av avec 2023-08-31 kl. 11:02.
Citera
2023-08-31, 14:53
Medlem
PimpleDicks avatar
Nu upprepar jag säkert en frågeställning, men det är helt omöjligt att läsa igenom hela denna tråd.

Jag tillhör en av dem som kommer ihåg citatet. Dock så var jag inte gammal VM -94 även om jag kommer ihåg turneringen. Hade han sagt det -94 så hade jag inte haft så relativt klara minnesbilder som jag har.

OM detta har yppats av Arne så tror jag snarare att det handlar om VM -98. Bara spånar fritt här, tankar?
Citera
2023-08-31, 15:09
Medlem
jerkuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnord1984
Jag har ombesörjt med att vhs-kassetten med England - Kamerun från 1990 lämnats in på en bensinmack i Örebrotrakten. Användaren VonOben vet vilken bensinmack det handlar om. Det är i andra förlängningshalvleken då England leder med 3 - 2 som kommentaren sägs. VonOben kommer digitalisera detta vhs-band.

Pga. avstängning blev det litet körigt med att kommunicera logistiken men jag betalade en bekant ett par hundralappar för att lämna in vhs-bandet på macken. Ange flashback och därefter lösenordet Arne för att ta emot vhs-bandet. VonOben om du inte längre har möjlighet att hämta bandet kan väl du meddela detta här så berättar vi vilken bensinmack det gäller så kan någon annan hämta bandet.

Håhå jaja.
Citera
2023-08-31, 15:23
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PimpleDick
Nu upprepar jag säkert en frågeställning, men det är helt omöjligt att läsa igenom hela denna tråd.

Jag tillhör en av dem som kommer ihåg citatet. Dock så var jag inte gammal VM -94 även om jag kommer ihåg turneringen. Hade han sagt det -94 så hade jag inte haft så relativt klara minnesbilder som jag har.

OM detta har yppats av Arne så tror jag snarare att det handlar om VM -98. Bara spånar fritt här, tankar?

Han har inte sagt det. Du har ett falskt minne om du inte ljuger.

Vi tar det igen för säkerhets skull: Han har inte sagt det. Du har ett falskt minne om du inte ljuger.
Citera
2023-08-31, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jerkus
Håhå jaja.

Haha ,bra jobbat iallafall
Citera
2023-08-31, 16:30
Medlem
Har ni funderat på att förr så hade man sportradion igång under en match på tv.

Så Agrell kan haft matchen igång mellan Sverige och Kamerun på tv och hade sportradion som ljud..

Kan det varit radion då som sa att det såg mörkt ut samtidigt som Kamerun avbytarbänk visades på TV ?

Eftersom det var Arne som kommenterade matchen på tv så har det blivit en ihop blandning ?

Kan detta vara lösningen ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in