2023-08-21, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av avec
Vi har redan tänkt på det. ChatGBT säger att det är ett falskt citat!

För mig säger faktiskt ChatGPT att det skedde i matchen mellan England och Kamerun i förlängningen Men det beror kanske på vilken variant av ChatGPT du använder, den kan ge olika svar från gång till gång, det har den gjort massor av gånger för mig.
Citera
2023-08-21, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RoadToPerdition
Den här tråden är guld! Snacka om mänskligheten i ett nötskal. Alla självgoda jävlar som hört och sett skiten osv osv osv... Vilket jävla drabbel alltså

Den hår tråden är guld! Snacka om mänskligheten i ett nötskal. Alla självgoda jävlar som inte hört Arne säga kommentaren men som talar om för oss som har sett matchen, även i närtid, att så inte har skett fast dem själva inte ens har sett matchen osv osv osv... Vilket jävla dravel alltså jag håller med dig!
Senast redigerad av Fnord1984 2023-08-21 kl. 12:03.
Citera
2023-08-21, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av avec
Det som är nytt i tråden är att vi nu har två personer i tråden som sitter på vhs av matchen England - Kamerun. Det har inte hänt tidigare.

Så jag är positiv. Inte för att jag tror att de kommer att hitta citatet men för att en genomgång av videokopia ökar granskningens legitimitet ytterligare.

Det finns trots allt ett antal personer som är övertygade om att citatet klippts bort i arkivet.

Får jag fråga bara, vem är den andra användaren som har VHS på England - Kamerun? Det skulle vara intressant att veta för i så fall skulle jag vilja kontrollera en sak med den användaren (eftersom min egen VHS ligger i en källare drygt 25 mil ifrån mig). Det är nämligen just den här matchen, och just vid straffen i förlängningen som resulterar i 3 - 2 som Arne fäller kommentaren.

Om den användare som också har en VHS på England - Kamerun påstår att det är vid något annat tillfälle, eller rentav någon annan match som Arne säger kommentaren så kan vi enkelt avfärda den VHS:en helt och hållet. Arne sa många olika grodor under sin karriär men det var i England - Kamerun som han sa "och nu ser det väldigt mörkt ut på Kameruns avbytarbänk!".

För jag antar att det fortfarande är detta citat som gäller, trots förskjutningen som verkar ha pågått i den här tråden där folk surrar om bl.a. Bosse Hansson och helt irrelevanta kommentarer som inte har nåt med vad Arne sa att göra.
Senast redigerad av Fnord1984 2023-08-21 kl. 12:03.
Citera
2023-08-21, 13:01
Medlem
Auswanderers avatar
Mitt användarkonto för Svensk Mediadatabas är nu godkänt! Jag drar iväg på cykeln nu med mitt anteckningsblock i högsta hugg mot Kungliga biblioteket för att med egna ögon bevittna målet och straffsituationen i England mot Kamerun 1990 för att se om citatet har sagts. Som jag redan förstått är denna match helt avfärdad av Glorkas och Careless, men jag ska försöka fråga personal om det inte möjligtvis går att filma sekvensen på något sätt. Annars får jag väl transkribera matchen för att se om det inte finns något ytterligare intressant citat vi missat.

Trevlig måndag
Citera
2023-08-21, 13:42
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Auswanderer
Mitt användarkonto för Svensk Mediadatabas är nu godkänt! Jag drar iväg på cykeln nu med mitt anteckningsblock i högsta hugg mot Kungliga biblioteket för att med egna ögon bevittna målet och straffsituationen i England mot Kamerun 1990 för att se om citatet har sagts. Som jag redan förstått är denna match helt avfärdad av Glorkas och Careless, men jag ska försöka fråga personal om det inte möjligtvis går att filma sekvensen på något sätt. Annars får jag väl transkribera matchen för att se om det inte finns något ytterligare intressant citat vi missat.

Trevlig måndag

Slöseri med tid.
Citera
2023-08-21, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Auswanderer

Trevlig måndag

Stort! Grymt bra gjort av dig. Äntligen någon som bryr sig om att visa upp dom bevis som finns tillgängliga! Ja fråga personalen om du får filma av sekvensen, det handlar ju om några minuter du behöver filma det tror jag dom är okej med faktiskt. Förklara varför du behöver filma och att det är av vikt för studien du håller på med att få göra det.

Annars transkribera! Bry dig inte om trollen som nu garanterat kommer börja gapa om att det är slöseri med tid osv. att det redan gjorts etc. Det är INGEN som varit på KB och dokumenterat. Det är ingen som ens har dokumenterat att dom varit där.

Om du inte får filma matchsekvensen så filma åtminstone när du är inne i KB och visa att du är på väg mot datorerna. Och transkribera i så fall. Du kommer bli en hjälte för många här men somliga kommer bli griniga som fan och tjura i tysthet över att deras barnsliga myt om att Arne aldrig sagt kommentaren blir motbevisad.
Citera
2023-08-21, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Slöseri med tid.

Osäker som fan märker jag? Varför är det slöseri med tid.
Citera
2023-08-21, 13:53
Medlem
Londons avatar
Citat:
Slöseri med tid.

Äh, ett studiebesök på KB är väl värt sin tid om man inte har varit där tidigare

Däremot tiden Fnord1984 nu kommer lägga på konspirationsteorier kring varför citatet inte fanns med på sändningen är orimligt meningslöst.
Citera
2023-08-21, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av London
Äh, ett studiebesök på KB är väl värt sin tid om man inte har varit där tidigare

Däremot tiden Fnord1984 nu kommer lägga på konspirationsteorier kring varför citatet inte fanns med på sändningen är orimligt meningslöst.

Som jag klargjort tidigare kommer jag faktiskt ta ledigt (driver eget så det är lugnt) och köra 25 mil X 2 på en gång för att hämta vhsen om någon presenterar videobevis på motsatsen för då HAR det censurerats.

Och då är faktiskt farsans gamla VHS ett stycke unik historia. Men jag är helt säker på att Arne säger det även på KB. Dock så måste det presenteras videobevis.

Ett anonymt flashback-inlägg som bara hittar på att man är på KB (som Glorkas, Careless etc.) duger inte. Det ska filmas. En transkribering kan i andra hand vara intressant att titta på även om en sådan lätt kan manipuleras.
Citera
2023-08-21, 14:03
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnord1984
Osäker som fan märker jag? Varför är det slöseri med tid.

Därför att matchen redan är granskad. Sen förstår jag inte varför han inte åker till din far i Uppsala om han är osäker på om han kan filma och få någon ljudupptagning på KB. Det tar en dryg timme att åka från Stockholm till Uppsala.
Citera
2023-08-21, 14:07
Medlem
Citat:
Därför att matchen redan är granskad. Sen förstår jag inte varför han inte åker till din far i Uppsala om han är osäker på om han kan filma och få någon ljudupptagning på KB. Det tar en dryg timme att åka från Stockholm till Uppsala.

Han skulle väl cykla skrev han? Och vadå matchen är redan granskad? Matchen är inte alls granskad. Av vilka då? Anonyma nättroll som inte redovisar sin granskning räknas såklart inte fattar du väl! Vad har du för obefintliga krav för att tro på en granskning egentligen? Om flashback-användare sa att dom hade åkt till NASA och använt James webb-teleskopet och kunde se att månen var gjord av ost hade du trott på det också bara för att dem påstod det?
Senast redigerad av Fnord1984 2023-08-21 kl. 15:04.
Citera
2023-08-21, 14:09
Medlem
Londons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnord1984
Som jag klargjort tidigare kommer jag faktiskt ta ledigt (driver eget så det är lugnt) och köra 25 mil X 2 på en gång för att hämta vhsen om någon presenterar videobevis på motsatsen för då HAR det censurerats.

Och då är faktiskt farsans gamla VHS ett stycke unik historia. Men jag är helt säker på att Arne säger det även på KB. Dock så måste det presenteras videobevis.

Ett anonymt flashback-inlägg som bara hittar på att man är på KB (som Glorkas, Careless etc.) duger inte. Det ska filmas. En transkribering kan i andra hand vara intressant att titta på även om en sådan lätt kan manipuleras.

Hoppas du då även återger dina uppriktiga reflektioner i tråden när du häpnats över att citatet saknas även på din fars VHS-kassetter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in