2023-10-16, 23:34
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnord1984
Det jag tänker är att saker och ting kan komma bort och skadas i posten. Jag kommer att hämta bandet nån gång när jag ska neråt landet i alla fall. Men just nu känns det onödigt att utsätta bandet för posthantering eftersom användaren Avec påstår att användaren Retsina har hela England - Kamerun från 1990 på VHS och har sett matchen. Istället för att jag ska behöva krångla mer med min pappas band så kan ju bara dom ladda upp slutminuterna istället, eller hur? Eller ljugs det kanske om att ha sett England - Kamerun på eget VHS-band ifrån "konspirationssidan" i desperation att skydda sina lögner?

"Nån gång" dvs aldrig. Du kommer väl att skylla på att Dennis hus brann ner och att bandet gick upp i rök med det när du väl ska hämta det. Skickas det som rekommenderat är det spårbart och försäkrat.

Jag har skickat PM till Retsina och bett honom/henne lägga upp matchen på youtube eller dylikt. Dock kommer du med största sannolikhet att påstå att Retsina klippt bort citatet där också när det inte återfinns.
Senast redigerad av Ganonito 2023-10-16 kl. 23:36.
Citera
2023-10-17, 07:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PimpleDick
Men ge oss matchen i sin helhet då tänker jag, istället för att tjafsa med ett troll?

Hade jag haft matchen på VHS, så absolut

Men det har jag inte

Är nog få, om någon som har en random VM match från 90 talet på vhs hemma

Men den finns för beskådan i arkivet, för den som vill ta sig dit och se

Vilket flertalet har gjort
Citera
2023-10-17, 07:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crille666
Hade jag haft matchen på VHS, så absolut

Men det har jag inte

Är nog få, om någon som har en random VM match från 90 talet på vhs hemma

Men den finns för beskådan i arkivet, för den som vill ta sig dit och se

Vilket flertalet har gjort

Jag är i Stockholm på jobb idag. Ska ta mig till KB och kika då också faktiskt. Snart lär väl Retsinas vhs-version dyka upp på Youtube länkad här på forumet! Jag väntar med spänning!
Citera
2023-10-17, 07:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
"Nån gång" dvs aldrig. Du kommer väl att skylla på att Dennis hus brann ner och att bandet gick upp i rök med det när du väl ska hämta det. Skickas det som rekommenderat är det spårbart och försäkrat.

Jag har skickat PM till Retsina och bett honom/henne lägga upp matchen på youtube eller dylikt. Dock kommer du med största sannolikhet att påstå att Retsina klippt bort citatet där också när det inte återfinns.

Ska bli spännande att se jag ser fram emot det! Jag kommer inte att ifrågasätta bandets äkthet om det dyker upp, det ska bli så kul att höra citatet på nytt 🙂
Citera
2023-10-17, 10:27
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Jag är i Stockholm på jobb idag. Ska ta mig till KB och kika då också faktiskt.

Bra då kan du filma den exakta sekvensen där det enligt dig ska ha sagts så vi vet tidsangivelse samt vad man klippt in istället.
Citera
2023-10-17, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Bra då kan du filma den exakta sekvensen där det enligt dig ska ha sagts så vi vet tidsangivelse samt vad man klippt in istället.

Det är under de absolut sista minuterna av andra förlängningshalvleken. Står att KB har öppet till 19 idag så ska försöka hinna dit. Ska bli litet intressant att se i så fall eftersom jag faktiskt ger Auswanderer som laddade upp sekvenser därifrån tidigare hög trovärdighet i att vara opartisk. Men allra mest ser jag fram emot att Retsinas VHS-kopia kommer upp på tuben eller liknande, för har han hela matchen, inklusive slutminuterna i andra förlängningshalvleken så är citatet garanterat med.
Citera
2023-10-17, 15:09
Medlem
PimpleDicks avatar
Citat:
Det är under de absolut sista minuterna av andra förlängningshalvleken. Står att KB har öppet till 19 idag så ska försöka hinna dit. Ska bli litet intressant att se i så fall eftersom jag faktiskt ger Auswanderer som laddade upp sekvenser därifrån tidigare hög trovärdighet i att vara opartisk. Men allra mest ser jag fram emot att Retsinas VHS-kopia kommer upp på tuben eller liknande, för har han hela matchen, inklusive slutminuterna i andra förlängningshalvleken så är citatet garanterat med.
Om det nu är så att du åker dit och kollar, vilket jag inte tror du kommer göra, så filma i så fall slutminuter.
Citera
2023-10-17, 18:14
Medlem
Då ska censur och mörkläggning snart vara bevisat när dumfan inte hittar nåt.
Citera
2023-10-17, 18:19
Medlem
Londons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Då ska censur och mörkläggning snart vara bevisat när dumfan inte hittar nåt.

Han är inte på KB. Förvänta dig något i stil med upptäckten att de uppenbart censurerat inspelningen och att han ska ta det hela vidare till media och regering.
Citera
2023-10-17, 18:21
Medlem
PimpleDicks avatar
Citat:
Kom precis in på KB, har 50 minuter på mig så ska hålla det väldigt kort här. Men kommer försöka hitta rätt här och filma rätt sekvens givetvis, i slutminuterna. Återkommer litet senare med redogörelse.
Då tycker jag att du tar en bild där ifrån och laddar upp. Tror faktiskt inte att du är där, även om jag vill tro det.
Citera
2023-10-17, 19:34
Medlem
Bartman777s avatar
Dom har stängt nu, hur har det gått?
Citera
2023-10-17, 19:41
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PimpleDick
Då tycker jag att du tar en bild där ifrån och laddar upp. Tror faktiskt inte att du är där, även om jag vill tro det.

Nej… det är ju inte bara att knalla in och sätta sig vid en dator och börja kolla gamla fotbollsmatcher.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in