2023-08-23, 20:48
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KillenArCP
Käften med dig, en dag kommer sanningen fram och du med byxorna nere. Jag minns det jag minns, men mest av allt att det är felciterat.

Okej men än så länge är det dina byxor nere vid fötterna?

Att du minns vad du minns fattar nog alla. Men minns du rätt? Vet man själv om det man minns är ett falskt minne? Märker man skillnad?
Citera
2023-08-23, 20:49
Medlem
Citat:
Här har vi det stora problemet med hela jävla tråden. Folk litar sig blint på Svensk Mediedatabas. Tror ni kritiker på riktigt att denna match spelades 22.00 i Sverige på Råsunda?

https://smdb.kb.se/catalog/search?q=...ASVT1+typ%3Atv

https://m.youtube.com/watch?v=dvm3YNueBjI

Av det jag kan hitta så är det den matchen som är mest lik av det jag minns. Men jag har för mig att de var i Nigeria men kan mycket väl minnas fel.

Någon som har sett matchen och kan verifiera att uttalandet kom inte i den matchen?

Du kanske ska bemöda dig med att läsa tråden innan du börjar bete dig dåligt mot folk här inne? Eller åtminstone sammanfattningen som avec postade på sidan innan denna. Matchen du babblar om var uppe i tråden redan 2015, den är kollad och innehåller inte citatet.
Citera
2023-08-23, 20:55
Medlem
KillenArCPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Okej men än så länge är det dina byxor nere vid fötterna?

Att du minns vad du minns fattar nog alla. Men minns du rätt? Vet man själv om det man minns är ett falskt minne? Märker man skillnad?
Vissa saker är jag inte säkra på och visst fungerar minnet speciellt. Anledningen till att jag minns den matchen speciellt är citatet och att det blev felciterat.

Citat:
Ursprungligen postat av yardline
Du kanske ska bemöda dig med att läsa tråden innan du börjar bete dig dåligt mot folk här inne? Eller åtminstone sammanfattningen som avec postade på sidan innan denna. Matchen du babblar om var uppe i tråden redan 2015, den är kollad och innehåller inte citatet.
477 sidor eller vad det är? Tror du jag orkar gå igenom varje post?

Sedan är det bara en person som sagt att det inte är den matchen men utan att kommentera matchtiden? Skapar inte tillförlit enligt mig.
Citera
2023-08-23, 20:57
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Vissa saker är jag inte säkra på och visst fungerar minnet speciellt. Anledningen till att jag minns den matchen speciellt är citatet och att det blev felciterat.

Sedan är det bara en person som sagt att det inte är den matchen men utan att kommentera matchtiden? Skapar inte tillförlit enligt mig.

Nej tacka vet jag dig, som minns det du minns.
Citera
2023-08-23, 21:02
Medlem
KillenArCPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Nej tacka vet jag dig, som minns det du minns.
Du tycker inte själv att det är skumt att en match ska ha spelats 22.00 på Råsunda i starkt solsken?
Citera
2023-08-23, 21:07
Medlem
Citat:

I slutändan är det väl upp till dig att välja om du vill tro på de personer som tagit sig till KB och kollat igenom möjliga matcher, samtidigt har vi ju sett flertalet gånger i tråden att det inget duger som bevis för vissa av er som absolut inte vill ta in det. Säger någon att de sett matchen så ljuger dem, postas det en video så har någon varit inne i arkivet och klippt bort citatet och så vidare. Men visst, trovärdigheten blir svag när folk redovisar efterforskningar gjorda i privat regi på ett anonymt forum. Trovärdigheten för t ex dig som slår knut på dig själv med hemliga träningsmatcher i Afrika och liknande för att få ihop din story är dock ännu lägre.
Citera
2023-08-23, 21:13
Medlem
KillenArCPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yardline
I slutändan är det väl upp till dig att välja om du vill tro på de personer som tagit sig till KB och kollat igenom möjliga matcher, samtidigt har vi ju sett flertalet gånger i tråden att det inget duger som bevis för vissa av er som absolut inte vill ta in det. Säger någon att de sett matchen så ljuger dem, postas det en video så har någon varit inne i arkivet och klippt bort citatet och så vidare. Men visst, trovärdigheten blir svag när folk redovisar efterforskningar gjorda i privat regi på ett anonymt forum. Trovärdigheten för t ex dig som slår knut på dig själv med hemliga träningsmatcher i Afrika och liknande för att få ihop din story är dock ännu lägre.
Det jag menar är att man inte kommenterar matchtiden. Tror du att allt material stämmer i KBs databas? Jag kan ju också säga att jag har varit på KB och sett matchen. Samt att det är i den matchen citatet dras?

Matchen var knappast hemlig men var av riktigt lågt intresse.
Citera
2023-08-23, 21:14
Medlem
Citat:

Medans du skapar en enorm tillförlitlit genom att vara den andra personen denna veckan som aggressivt och autistiskt kommer in i tråden och beter dig dåligt
Citera
2023-08-23, 21:17
Medlem
KillenArCPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crille666
Medans du skapar en enorm tillförlitlit genom att vara den andra personen denna veckan som aggressivt och autistiskt kommer in i tråden och beter dig dåligt
På vilket vis menar du att jag uppför mig dåligt? Jag vill bara hjälpa folk som söker sanningen att filtrera ut data.
Citera
2023-08-23, 21:20
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Här har vi det stora problemet med hela jävla tråden. Folk litar sig blint på Svensk Mediedatabas. Tror ni kritiker på riktigt att denna match spelades 22.00 i Sverige på Råsunda?

https://smdb.kb.se/catalog/search?q=...ASVT1+typ%3Atv

https://m.youtube.com/watch?v=dvm3YNueBjI

Av det jag kan hitta så är det den matchen som är mest lik av det jag minns. Men jag har för mig att de var i Nigeria men kan mycket väl minnas fel.

Någon som har sett matchen och kan verifiera att uttalandet kom inte i den matchen?

Nu hänvisar jag ju iofs till svenska fotbollsförbundet och inte Svensk Mediedatabas, men bra att du inser att du kan minnas fel eftersom ingen match existerar som passar in i ditt minne av vad som hänt.
Citera
2023-08-23, 21:22
Medlem
Citat:
Det jag menar är att man inte kommenterar matchtiden. Tror du att allt material stämmer i KBs databas? Jag kan ju också säga att jag har varit på KB och sett matchen. Samt att det är i den matchen citatet dras?

Skillnaden är ju att Om du hade sagt att du var på KB och sen skrivit här att det är i match xx som spelades 19xx
43 minuter och 23 sekunder in i andra halvlek som det sägs

Så hade det funnits ett videoklipp på citatet här i tråden ganska snart

Men det kan du inte

Och ingen annan heller

På 8 år och 5500 inlägg

Och svaret på varför ingen kan det är ganska enkellt faktiskt
Citera
2023-08-23, 21:26
Medlem
Auswanderers avatar
Idag tittade jag på matchen mellan Argentina och Rumänien i jakt på citatet, sammanfattning kommer snart.

Citat:

Absolut, man ska alltid vara skeptisk. Därför föreslår jag att du letar upp vilken match det kan vara och sedan åker du till Kungliga biblioteket eller det universitet som är närmast där du bor och kollar upp vilken match citatet sägs i.

Någonting säger mig dock att du inte kommer att göra det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in