Flashback bygger pepparkakshus!
2023-09-11, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Triton5150
Så efter alla dessa år debatterar ni fortfarande detta? Finns bara ett sätt att lösa detta på. BEVIS !!!
Ingen har kunnat ta fram video eller ljudbevis.

Det finns mängder med bevis på att Hegerfors aldrig sagt det där folk hävdat att han sagt det.

https://archive.org/details/eng-kam-1990
Citera
2023-09-11, 17:16
Citat:
Ursprungligen postat av Triton5150
Så efter alla dessa år debatterar ni fortfarande detta? Finns bara ett sätt att lösa detta på. BEVIS !!!
Ingen har kunnat ta fram video eller ljudbevis.

Vi som minns vet sanningen.
Citera
2023-09-11, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av runx

Synd bara att vi kan bevisa att du minns fel.
Citera
2023-09-11, 17:19
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Det är ett väldigt vanligt uttryck i svenska språkets historia, ifall du har missat det.

Att ligga och vrida sig av skratt.

Du avslöjar något om dig själv här, och det är inte särskilt meriterande.

Jag vet att uttrycket är bildligt talat. Frågan kvarstår, hur kunde tycka det pappaskämtet var så otrooooligt kul? Är ni utvecklingsstörda?
Citera
2023-09-11, 17:25
Citat:
Ursprungligen postat av avec
Synd bara att vi kan bevisa att du minns fel.

Orwellsk gaslighting funkar inte på mig.
Citera
2023-09-11, 17:31
Medlem
Tintin.i.Kongos avatar
Citat:
Orwellsk gaslighting funkar inte på mig.

Det är lönlöst, ClayAlisson vet inte vem Orwell är så din referens går över huvudet på henne.

Det finns faktiskt en lista över privatpersoner som skickat in tips till göteborgaren. Så nästa stora grävarinsats kanske är att ringa upp alla som har samma namn och fråga dem om citatet?
Citera
2023-09-11, 17:59
Medlem
Citat:

Så när fan sa han det? Du har aldrig sagt när du minns det skedde som jag kan se.

Med tanke på hur kul folk verkar tycka citatet är kan man ju tro att det var sent 80 tal när svensk humor bestod av Nöjesmassakern m.m.
På 90 talet var det ju ironisk humor som Lorry och Glen Killing som tog över
Citera
2023-09-11, 18:09
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tintin.i.Kongo
Det är lönlöst, ClayAlisson vet inte vem Orwell är så din referens går över huvudet på henne.

Det finns faktiskt en lista över privatpersoner som skickat in tips till göteborgaren. Så nästa stora grävarinsats kanske är att ringa upp alla som har samma namn och fråga dem om citatet?

Festligt att du är så besatt av mig, men du måste hålla isär dina spöken.
Citera
2023-09-11, 18:10
Medlem
Vad har man för fel om man inte kan acceptera att man möjligen råkat ut för ett falskt minne?

Jag menar kollar vi posthistorik är det ju främst folk som borde vara vana att ha fel.....
Citera
2023-09-11, 18:10
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Jag vet att uttrycket är bildligt talat. Frågan kvarstår, hur kunde tycka det pappaskämtet var så otrooooligt kul? Är ni utvecklingsstörda?

Den ingick som sagt i en bok sprängfylld med sportgrodor. "Lönen kommer radioaktivt", o.s.v.

När det aldrig tar slut på liknande godbitar skrattar man en bra stund. Avbytarbänken kan ha varit droppen ...

Men du läser inte böcker eller skrattar?

Det kan förklara en del.
Citera
2023-09-11, 18:16
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avec
Det finns mängder med bevis på att Hegerfors aldrig sagt det där folk hävdat att han sagt det.

https://archive.org/details/eng-kam-1990

Däremot sade visst Bosse Hansson något i samband med en viss avbytarbänk. Detta kan ha fått sitt eget liv I någons mun. Caset knäcktes a long time ago?

Följa sandal-gänget fäktar oförtrutet vidare .
Citera
2023-09-11, 19:09
Medlem
Tintin.i.Kongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Däremot sade visst Bosse Hansson något i samband med en viss avbytarbänk. Detta kan ha fått sitt eget liv I någons mun. Caset knäcktes a long time ago?

Nej, för det finns en trovärdig användare som säger att han har ett vykort från 1992 med citatet. Sverige–Kamerun spelades 1994.

Eller för att förklara så att även du förstår: du tror att Stig Engström sa citatet 1994, men det visade sig att han gick in på Bohemia redan 1992. Case re-opened.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in