2023-08-30, 14:37
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnord1984
Låter som någon inte vill se vhs-bandet digitaliseras? Nåväl, det är bortom min kontroll nu, jag förlitar mig på att VonOben fixar detta, eller att allmänintresset ska vara så pass stort att någon vill digitalisera bandet. Om vi inte hör från VonOben inom 24 timmar här så går jag ut med vilken bensinmack det gäller så att någon annan kan hämta det, men jag tror säkert VonOben kommer hämta bandet.

Det finns inget band på någon bensinmack.
Citera
2023-08-30, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Det finns inget band på någon bensinmack.

Jo, VonOben kommer kunna bekräfta.

För övrigt; bevis direkt ifrån Arne nedan med hans egna ord

https://www.youtube.com/watch?v=mb1fYInj7vc&t=7s
Citera
2023-08-30, 14:52
Medlem
Tintin.i.Kongos avatar
Citat:
Jag har ombesörjt med att vhs-kassetten med England - Kamerun från 1990 lämnats in på en bensinmack i Örebrotrakten. Användaren VonOben vet vilken bensinmack det handlar om. Det är i andra förlängningshalvleken då England leder med 3 - 2 som kommentaren sägs. VonOben kommer digitalisera detta vhs-band.

Pga. avstängning blev det litet körigt med att kommunicera logistiken men jag betalade en bekant ett par hundralappar för att lämna in vhs-bandet på macken. Ange flashback och därefter lösenordet Arne för att ta emot vhs-bandet. VonOben om du inte längre har möjlighet att hämta bandet kan väl du meddela detta här så berättar vi vilken bensinmack det gäller så kan någon annan hämta bandet.

”Ange” Flashback och sedan lösenord? Det låter som att du beskriver en internetinloggning.

Kan du verkligen vara säker på att precis alla som kan tänkas stå i kassan vid ett givet tillfälle känner till detta?
Citera
2023-08-30, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tintin.i.Kongo
”Ange” Flashback och sedan lösenord? Det låter som att du beskriver en internetinloggning.

Kan du verkligen vara säker på att precis alla som kan tänkas stå i kassan vid ett givet tillfälle känner till detta?

Det bästa är nog om man förklarar bakgrunden med att det är ett vhs-band osv. Nu var det ju inte jag personligen som lämnade in bandet, utan Dempa, gammal bekant och gnagare som jobbar som lastbilschaffis och som jag av ren tur sprang på under förtäring vid vägkrog.

Dempa fick några hundra plus en likvärdig slant att "muta" mackpersonalen i Örebro med och för att göra det säkert kom vi överens om att ange Flashback och lösenordet Arne, men det kan nog vara en god idé att tydliggöra vad det handlar om. VHS-bandet är märkt med vit (gulnad) etikett som det med röd text står märkt orden VM 1990 ENGLAND - CAMEROON på.

Det bästa är att låta VonOben hämnta ut bandet för han ska digitalisera det, men hör vi inget ifrån VonOben närmsta dagarna så går jag ut och specificerar vilken bensinmack det hela handlar om.
Citera
2023-08-30, 15:29
Medlem
Londons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tintin.i.Kongo

Vilken mack skulle inte gå med på detta? Ta emot en VHS från en random främling med instruktionen att lämna ut den till annan random som kommer in och säger VHS, Flashback och kodord Arne.

Core business för en bensinmack
Citera
2023-08-30, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av London
Vilken mack skulle inte gå med på detta? Ta emot en VHS från en random främling med instruktionen att lämna ut den till annan random som kommer in och säger VHS, Flashback och kodord Arne.

Core business för en bensinmack

Därför jag la ut sex hundra spänn på det hela. Tre hundra spänn till Dempa och sen tre hundra spänn till personalkassan på macken. Dempa är lastbilschaffis och har tidigare också haft en del business med den macken han känner dom typ berättade han. Är ju ingen biggie för personalen där att ha det där vhs-bandet i fikarummet ett par dagar.
Citera
2023-08-30, 15:44
Medlem
Londons avatar
Citat:
Därför jag la ut sex hundra spänn på det hela. Tre hundra spänn till Dempa och sen tre hundra spänn till personalkassan på macken. Dempa är lastbilschaffis och har tidigare också haft en del business med den macken han känner dom typ berättade han. Är ju ingen biggie för personalen där att ha det där vhs-bandet i fikarummet ett par dagar.

Sämsta trollningen någonsin. Var detta det bästa din hjärna kunde komma på?
Citera
2023-08-30, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av London
Sämsta trollningen någonsin. Var detta det bästa din hjärna kunde komma på?

Hade jag velat "trolla" hade jag väl kommit upp med något spektakulärt eller hur? Nädu, ingen trollning här inte utan gammalt hederligt stå-för-sitt-ordande bara. Känns faktiskt litet trist att ha blivit så jädrans påhoppad och nedgjord som tacken för att ha hjälpt till så mycket här.

Jag trodde tidigare att den här tråden ville ha mysteriet löst men allt eftersom har jag förstått att många inte vill ha beviset och aktivt kommer motarbeta att "myten" avmystifieras. Då får det väl vara så. Jag vet att Arne sa det, jag har hört det 1990, 2018 och 2023. Det räcker väldigt gott för mig det.

Och det finns massor av andra bara i den här tråden som har hört det. Och nu finns videobeviset tillgängligt för stora massan. Till VonOben vill jag beklaga att det blev rörigt pga min avstängning. Men nu finns bandet i alla fall på plats och jag hoppas att du fortfarande ska vara villig att digitalisera bandet.
Citera
2023-08-30, 15:54
Medlem
Citat:
Hade jag velat "trolla" hade jag väl kommit upp med något spektakulärt eller hur? Nädu, ingen trollning här inte utan gammalt hederligt stå-för-sitt-ordande bara. Känns faktiskt litet trist att ha blivit så jädrans påhoppad och nedgjord som tacken för att ha hjälpt till så mycket här.

Jag trodde tidigare att den här tråden ville ha mysteriet löst men allt eftersom har jag förstått att många inte vill ha beviset och aktivt kommer motarbeta att "myten" avmystifieras. Då får det väl vara så. Jag vet att Arne sa det, jag har hört det 1990, 2018 och 2023. Det räcker väldigt gott för mig det.

Och det finns massor av andra bara i den här tråden som har hört det. Och nu finns videobeviset tillgängligt för stora massan. Till VonOben vill jag beklaga att det blev rörigt pga min avstängning. Men nu finns bandet i alla fall på plats och jag hoppas att du fortfarande ska vara villig att digitalisera bandet.

Vad har du hjälpt till med? Sluta trolla nu.
Citera
2023-08-30, 15:58
Medlem
Tintin.i.Kongos avatar
Citat:
Det bästa är nog om man förklarar bakgrunden med att det är ett vhs-band osv. Nu var det ju inte jag personligen som lämnade in bandet, utan Dempa, gammal bekant och gnagare som jobbar som lastbilschaffis och som jag av ren tur sprang på under förtäring vid vägkrog.

Dempa fick några hundra plus en likvärdig slant att "muta" mackpersonalen i Örebro med och för att göra det säkert kom vi överens om att ange Flashback och lösenordet Arne, men det kan nog vara en god idé att tydliggöra vad det handlar om. VHS-bandet är märkt med vit (gulnad) etikett som det med röd text står märkt orden VM 1990 ENGLAND - CAMEROON på.

Det bästa är att låta VonOben hämnta ut bandet för han ska digitalisera det, men hör vi inget ifrån VonOben närmsta dagarna så går jag ut och specificerar vilken bensinmack det hela handlar om.

Har du tagit någon kopia på bandet eller litar du helt på denna rätt omständliga hantering? Åtminstone filmat av med mobilen?

Det är ju ändå 3+ personer utöver dig som ska hantera bandet innan det publiceras, men du känner dig säker på att det inte försvinner någonstans på vägen?
Citera
2023-08-30, 16:09
Medlem
Citat:
Jag körde över femtio mil för kassettbandets skull och la ut över två tusen spänn i omkostnader, det är väl betydligt mer än vad i princip samtliga gnällpellar i den här tråden gjort?

Dom enda som gjort liknande insatser är väl dom som varit på KB och möjligen Jack Werner då som lyft detta journalistiskt.

Men dom flesta har bara gnällt och gnäll och gnällt. Antingen är dom notoriskt olyckliga eller så är dom bara troll, jag vet inte vilket som är värst, men jag har gjort mer än min beskärda del här utan att få något annat än otack. Men men, sanningen segrar åtminstone!

Nej, det har du inte gjort. Du söker bara efter uppmärksamhet. Otroligt patetiskt.
Citera
2023-08-30, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svantesson56
Nej, det har du inte gjort. Du söker bara efter uppmärksamhet. Otroligt patetiskt.

Du tror det du tror, jag vet det jag vet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in