2023-08-30, 18:36
Medlem
jerkuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnord1984
Jag har ombesörjt med att vhs-kassetten med England - Kamerun från 1990 lämnats in på en bensinmack i Örebrotrakten. Användaren VonOben vet vilken bensinmack det handlar om. Det är i andra förlängningshalvleken då England leder med 3 - 2 som kommentaren sägs. VonOben kommer digitalisera detta vhs-band.

Pga. avstängning blev det litet körigt med att kommunicera logistiken men jag betalade en bekant ett par hundralappar för att lämna in vhs-bandet på macken. Ange flashback och därefter lösenordet Arne för att ta emot vhs-bandet. VonOben om du inte längre har möjlighet att hämta bandet kan väl du meddela detta här så berättar vi vilken bensinmack det gäller så kan någon annan hämta bandet.

Jag ska åka bil förbi Örebro imorgon. Berätta för mig vilken bilmack det handlar om.
Citera
2023-08-30, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jerkus
Jag ska åka bil förbi Örebro imorgon. Berätta för mig vilken bilmack det handlar om.

Det är Circle K Eurostop på Boglundsgatan 2, den som vetter mot Vivalla. Min gamla AIK-polare Dempa har lämnat in den där, han sa att han instruerat personalen att lämna ut bandet vid VHS-förfrågan efter "flashback" och lösenordet "Arne". Tack Jerkus, osäker på om VonOben redan kan ha varit där och hämtat bandet, men det spelar väl ingen roll, utan den av er som hämtar det först kommer säkerligen se till att digitalisera bandet eller filma av det på lämpligt sätt. Stort tack!
Citera
2023-08-30, 18:48
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jerkus

Filma gärna när du går in och frågar. Ska bli kul att se personalens undrande blickar.
Citera
2023-08-30, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Filma gärna när du går in och frågar. Ska bli kul att se personalens undrande blickar.

Kan vara så att VonOben redan har varit där och hämtat ut bandet, men i så fall så kommer ju detta att framgå, så ingen fara på torpet... Ska bli kul att höra bortförklaringarna om att bandet är "deep fake" och att AI har används till att redigera osv. osv.
Citera
2023-08-30, 19:00
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Kan vara så att VonOben redan har varit där och hämtat ut bandet, men i så fall så kommer ju detta att framgå, så ingen fara på torpet... Ska bli kul att höra bortförklaringarna om att bandet är "deep fake" och att AI har används till att redigera osv. osv.
Sure.
Genom ditt "smarta" upplägg kommer du bara säga att någon annan nu förstörde bevisen.
För du har såklart inte filmat av eller kopierat kassetten. Så genomskinligt.
Citera
2023-08-30, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Sure.
Genom ditt "smarta" upplägg kommer du bara säga att någon annan nu förstörde bevisen.
För du har såklart inte filmat av eller kopierat kassetten. Så genomskinligt.

Alltså du känner inte själv att du är litet väl konspiratorisk nu? Jag hade gjort upp om att träffa VonOben men jag blev avstängd härifrån och fick min enda kommunikations-linje till VonOben beskuren och då löste jag det på ett i mitt tycke väldigt snyggt sätt.

Angående kassetten så fick jag den uppspelad för mig i telefon för drygt någon vecka sedan så jag har det i otroligt färskt minne nu, plus de två vittnen som såg bandet lajv i Storvreta. Plus Retsina som fixat sin Hitatchi. Plus Arne Hegerfors själv och de många tusentals personer som sett och hört detta med egna ögon och öron...

Ja du förstår ju själv hur starka bevisen är. Nu kommer VonOben eller Jerkus snart att komma med bevisen till allmän beskådan och dessutom Retsina. Kommentaren är sedan länge bevisad, när ska du inse detta?
Citera
2023-08-30, 19:11
Medlem
Citat:
Alltså du känner inte själv att du är litet väl konspiratorisk nu? Jag hade gjort upp om att träffa VonOben men jag blev avstängd härifrån och fick min enda kommunikations-linje till VonOben beskuren och då löste jag det på ett i mitt tycke väldigt snyggt sätt.

Angående kassetten så fick jag den uppspelad för mig i telefon för drygt någon vecka sedan så jag har det i otroligt färskt minne nu, plus de två vittnen som såg bandet lajv i Storvreta. Plus Retsina som fixat sin Hitatchi. Plus Arne Hegerfors själv och de många tusentals personer som sett och hört detta med egna ögon och öron...

Ja du förstår ju själv hur starka bevisen är. Nu kommer VonOben eller Jerkus snart att komma med bevisen till allmän beskådan och dessutom Retsina. Kommentaren är sedan länge bevisad, när ska du inse detta?
Vi väntar med spänning.
Citera
2023-08-30, 19:14
Medlem
DikTs avatar
Citat:

Kul.
Du missar att Retsina tänker sig lägga fram bevis för en annan match än den du pratar om?
Plus att de tusentals som "minns" alla anger helt olika matcher och omständigheter.
Ingenting är bevisat förrän bevis presenteras. Hur svårt kan det vara att förstå det?
Det enda du tillfört hittills är varm luft. I stor mängd.
Citera
2023-08-30, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Kul.
Du missar att Retsina tänker sig lägga fram bevis för en annan match än den du pratar om?
Plus att de tusentals som "minns" alla anger helt olika matcher och omständigheter.
Ingenting är bevisat förrän bevis presenteras. Hur svårt kan det vara att förstå det?
Det enda du tillfört hittills är varm luft. I stor mängd.

I så fall vill Retsina visa en snarlik kommentar, kanske i stil med "färgklick"-kommentaren. Men jag snackar endast "mörkt ut på Kameruns avbytarbänk"-kommentaren och den är ifrån andra förlängningshalvleken mellan England och Kamerun, 1990, det står 3 - 2 till England.
Citera
2023-08-30, 19:36
Medlem
DikTs avatar
Citat:
I så fall vill Retsina visa en snarlik kommentar, kanske i stil med "färgklick"-kommentaren. Men jag snackar endast "mörkt ut på Kameruns avbytarbänk"-kommentaren och den är ifrån andra förlängningshalvleken mellan England och Kamerun, 1990, det står 3 - 2 till England.
Om du har haft kassetten i din hand och sedan släpper den till en främling utan att ens ha filmat av sekvensen med mobilen så är det givetvis BS.

Nästa steg i din komedi är att nationella insatsstyrkan måste ha raidat bensinmacken under natten och redigerat kassetten.
Citera
2023-08-30, 19:49
Medlem
VonObens avatar
Jag hämtar inte ut någon kassett, så den som eventuellt gör det kan PMa mig så kan jag digitalisera den när jag vet att den finns.

Så ska jag inte prata mer om mackar eller liknande här i tråden.
Citera
2023-08-30, 19:54
Medlem
MrSkargards avatar
Det är bara att ringa macken och fråga om detta för den som av någon bisarr anledning litar på trollet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in