2023-09-01, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Det är nog rätt många som hade fattat att det bara sitter mörkhyade på Kameruns avbytarbänk även utan bild och skrattat en del.

Jo men om du lyssnar på radio och någon säger det bland 1000 andra saker så blir det inte lika träffande som att Arne just när dom visar blåsvarta spelare då nämner "det ser mörkt ut"

Men skitsamma
Citera
2023-09-01, 22:51
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Jo men om du lyssnar på radio och någon säger det bland 1000 andra saker så blir det inte lika träffande som att Arne just när dom visar blåsvarta spelare då nämner "det ser mörkt ut"

Men skitsamma
Inte lika träffande nej. Men ändå jävligt träffande. Och tydligen blev det jävligt känt trots att det inte ens skett.
Citera
2023-09-01, 22:56
Medlem
Citat:
Inte lika träffande nej. Men ändå jävligt träffande. Och tydligen blev det jävligt känt trots att det inte ens skett.

Fast återigen det var bara citatet i tidningen som blev känt ...

Men då kanske du vet om citatet enbart var en lögn av författaren för att försöka få ihop en rolig text...

Eller menar du att författaren till texten har fått för sig det enbart ?

Vet att det var minst 100 citat som skrev i tidningarna men var det bara "det såg mörkt " som var ren lögn och det "finns inget värre än att leda med 3-0 " är en sann citat..
Citera
2023-09-01, 23:02
Citat:
Fast återigen det var bara citatet i tidningen som blev känt ...

Men då kanske du vet om citatet enbart var en lögn av författaren för att försöka få ihop en rolig text...

Eller menar du att författaren till texten har fått för sig det enbart ?

Vet att det var minst 100 citat som skrev i tidningarna men var det bara "det såg mörkt " som var ren lögn och det "finns inget värre än att leda med 3-0 " är en sann citat..
Att det kom från en tidningsartikel visste jag inte.

Men det har ju onekligen fått spridning från mun till mun också. Jag har aldrig läst artikeln, men jag har hört många prata om det.
Citera
2023-09-01, 23:08
Medlem
Citat:
Att det kom från en tidningsartikel visste jag inte.

Men det har ju onekligen fått spridning från mun till mun också. Jag har aldrig läst artikeln, men jag har hört många prata om det.

Jo varje fredag skrev det roliga sportcitat som ofta Arne H och Bo Hansson nämnde i tv...

Så när du hör folk säga det och minnas det så är det från tidningar som skrev sportgrodor
Citera
2023-09-01, 23:13
Citat:
Jo varje fredag skrev det roliga sportcitat som ofta Arne H och Bo Hansson nämnde i tv...

Så när du hör folk säga det och minnas det så är det från tidningar som skrev sportgrodor
Nu gissar jag, men jag skulle tro att de flesta som "minns" det bara har hört andra berätta det. Tror det är en minoritet som verkligen läst artikeln.

Ärligt talat har jag faktiskt själv ett svagt minne av när Arne sa det. Kan höra det i huvudet om jag koncentrerar mig.

Fast det röstminnet kommer nog från den här https://www.youtube.com/watch?v=mb1fYInj7vc
Senast redigerad av SvenHelsing 2023-09-01 kl. 23:20.
Citera
2023-09-01, 23:18
https://web.archive.org/web/20230901...eromda-citatet

Citat:
I Flashbacktråden höjs nu allt fler röster för att efterforskningen ska sluta och citatet förklaras som en myt. Andra vill inte ge upp riktigt ännu och en liten skara finner förklaringen i en mörkläggning från SVT.
Citera
2023-09-01, 23:24
Medlem
Citat:
Nu gissar jag, men jag skulle tro att de flesta som "minns" det bara har hört andra berätta det. Tror det är en minoritet som verkligen läst artikeln.

Ärligt talat har jag faktiskt själv ett svagt minne av när Arne sa det. Kan höra det i huvudet om jag koncentrerar mig.

Fast det röstminnet kommer nog från den här https://www.youtube.com/watch?v=mb1fYInj7vc

Jo såklart att nuförtiden så hör folk det bara genom andra...

Men jag vågar påstå att det var inte var en jävel som påstod efter matchen vad Arne H sa...Utan sen det dök upp sportgrodor i tidningen som skämt då började det pratas om citatet...
Citera
2023-09-01, 23:27
Citat:
Jo såklart att nuförtiden så hör folk det bara genom andra...

Men jag vågar påstå att det var inte var en jävel som påstod efter matchen vad Arne H sa...Utan sen det dök upp sportgrodor i tidningen som skämt då började det pratas om citatet...
Ja, så kan det säkerligen ha gått till.

Min poäng är bara att bilden inte var nödvändig. Det är mycket möjligt att det hade kunnat spridas även utan någon bild. Och att det sprids från mun till mun nu och har gjort under lång tid utan att folk har sett bilden är ju ett rätt bra kvitto på det.

Har bilden från boken länkats förresten?
Citera
2023-09-01, 23:31
Medlem
Citat:
Ja, så kan det säkerligen ha gått till.

Min poäng är bara att bilden inte var nödvändig. Det är mycket möjligt att det hade kunnat spridas även utan någon bild. Och att det sprids från mun till mun nu och har gjort under lång tid utan att folk har sett bilden är ju ett rätt bra kvitto på det.

Har bilden från boken länkats förresten?

Nej , helt uppenbart så krävs ju ingen bild utan att man kan skaffa sig en inre bild...

Men om det är sagts så blir det då ännu troligare att det kan varit Radiosporten som sagt det. ..
Citera
2023-09-02, 00:50
Medlem
Citat:

Vad är ditt intresse av denna tråd egentligen? Du är ju uppenbart för ung
Citera
2023-09-02, 00:52
Citat:
Ursprungligen postat av bossekaka
Vad är ditt intresse av denna tråd egentligen? Du är ju uppenbart för ung
Tycker det är kul att diskutera. Vadådå?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in