2023-09-01, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tintin.i.Kongo
Nej, man måste inte ha en bild till samtidigt. Det är den konstigaste trådsanningen i hela tråden. Att citatet blivit så populärt är ju ett bevis för att bild inte behövs, för alla fattar direkt det roliga utan att behöva se någon bild till.

Det har med största sannolikhet aldrig ens funnits någon bänkbild, ändå har citatet blivit rikskänt.

Det fanns bilder när citatet skulle förstärkas för att göra det ännu roligare...

Minns där fanns en bild på blåsvarta spelare på bänken med citatet över ...

Dom gjorde en grej av det...
Citera
2023-09-01, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crille666
Grymt 👍🏻 första gången som den nämns i tråden
Nej, jag nämnde den för några dagar sedan.
Citera
2023-09-01, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Men att gå genom hela tråden för att kolla hur många som tror sig komma ihåg att dom hörde det live är oavsett oviktigt nu...Eftersom det gått 30år om det varit för 1 vecka sedan så hade det varit mer intressant !

Som sagt att jag tror dom blev häpnade när dom läste om det och nu tror att dom hörde det så på det sättet är det ett falskt minne ...

Men frågan som jag tycker isåfall är viktigare är den som först skrev det har antingen ljugit ihop det för att en text ska bli rolig eller så är den personen som kan ha hört det på Radiosporten..

Alltså behöver eg bara 1 person hört det via Radiosporten samtidigt som man sett matchen på tv och sen skrivit om lustigheten och sen har "folk" skrattat åt det och sen 30år senare även trott att dom själva hörde det..

Minns själv när jag läste det och vi garvade på jobb och sa "typiskt Arne" men ingen av oss hade hört det på riktigt ! Utan enbart läst om lustigheten

Mitt intryck är att många rent instinktivt säger att de såg det men sedan nr de tänker efter knser the det är ett falskt minne. Finns många som medgivit detta inträden.

Det är få (kanske 5 i tråden) som verkligen tror att de hört det och står fast vid det.
Citera
2023-09-01, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stallhagen
Nej, jag nämnde den för några dagar sedan.

Jo.. om.någon av er faktiskt hade läst tråden ni skriver i, så hade ni förstått ironin i mitt inlägg

Mandelaeffekten har nämnt typ 100 gånger
Citera
2023-09-01, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crille666
Jo.. om.någon av er faktiskt hade läst tråden ni skriver i, så hade ni förstått ironin i mitt inlägg

Mandelaeffekten har nämnt typ 100 gånger

ja den där jävla Mandelaeffekten. Någon minns någon menlös detalj bla bla. Ingen av de menlösa detaljerna som nämns känner jag igen. De mest menlösa sakerna man kan tänka på.
Men det är väl de man ska tänka på. De detaljerna som ingen bryr sig om ska diskuteras,.

snart är väl Kermit gul?
Senast redigerad av bossekaka 2023-09-01 kl. 21:52.
Citera
2023-09-01, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av avec
Mitt intryck är att många rent instinktivt säger att de såg det men sedan nr de tänker efter knser the det är ett falskt minne. Finns många som medgivit detta inträden.

Det är få (kanske 5 i tråden) som verkligen tror att de hört det och står fast vid det.

vilka då? skulle seriöst vara kul att veta.
Realist1 eller något liknande dök upp för en vecka sedan. Alla som bara skrev runt 2015 kan man ju glömma.
KillenArCP var ju 5 typ år när detta skulle sägas t.ex
Senast redigerad av bossekaka 2023-09-01 kl. 22:02.
Citera
2023-09-01, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bossekaka
vilka då? skulle seriöst vara kul att veta.
Realist1 eller något liknande dök upp för en vecka sedan. Alla som bara skrev runt 2015 kan man ju glömma.
KillenArCP var ju 5 typ år när detta skulle sägas t.ex

Von0ben och Tintin.i.Kongo exempelvis.

De har dessutom hjälpt till i granskningen. Von0ben åkte till och med till en bensinmack där ett troll sa att han skulle få hämta upp ett VHS band med citatet. Bluff från trollets sida.
Senast redigerad av avec 2023-09-01 kl. 22:08.
Citera
2023-09-01, 22:08
Medlem
Citat:
Von0ben och Tintin.i.Kongo exempelvis.

De har dessutom hjälpt till i granskningen. Von0ben åkte till och med till en bensinmack där ett troll sa att han skulle få hämta upp ett VHS band med citatet. Bluff från trollets sida.

jag tar tillbaka påståndet att vi har någon som har vhs, Retsina har ju sagt detta sedan 2015 ser jag nu. herregud
Citera
2023-09-01, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bossekaka
jag tar tillbaka påståndet att vi har någon som har vhs, Retsina har ju sagt detta sedan sedan 2015 ser jag nu. herregud

Jag tror Retsina talar sanning. Men om han hittar matchen kommer han bara att bekräfta att det aldrig sades i matchen England Kamerun.

Att mediarkivet skulle vara klippt vore en nationell skandal och att det skulle göras för en sådan här skitsak där det dessutom inte finns några motiv är helt uteslutet.
Citera
2023-09-01, 22:11
Medlem
Citat:
Jag tror Retsina talar sanning. Men om han hittar matchen kommer han bara att bekräfta att det aldrig sades i matchen England Kamerun.

Att mediarkivet skulle vara klippt vore en nationell skandal och att det skulle göras för en sådan här skitsak där det dessutom inte finns några motiv är helt uteslutet.

haha jag hoppas tro ingen annat
Citera
2023-09-01, 22:15
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Då missuppfattade du det helt...

Att säga att det ser mörkt ut på Kameruns bänk i radio är eg inget konstigt eller speciellt kul...

Det blev kul när citatet ändrades till Arne och med en bild på mörka spelare...
Det är nog rätt många som hade fattat att det bara sitter mörkhyade på Kameruns avbytarbänk även utan bild och skrattat en del.
Citera
2023-09-01, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Det är nog rätt många som hade fattat att det bara sitter mörkhyade på Kameruns avbytarbänk även utan bild och skrattat en del.

seriöst är du yngre än 40 år fattar du inte tråden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in