2023-08-20, 12:02
Medlem
Auswanderers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnord1984
TACK! Ja det stämmer! Det är England och Kamerun, 1990. Kolla med KB då om du kan få filma av den sekvensen det hela handlar om, straffen som leder till 3 - 2 i förlängningen, det lär dom inte ha några problem med.
Absolut, kollar om jag får filma av sekvensen.
Citat:
Ursprungligen postat av avec
Ja, framförallt.

Finns två trovärdiga Flashback-vittnen (som sett matchen på KTB) på att det inte sägs i den matchen men fler vittnen är ännu bättre för trovärdigheten. Kolla speciellt efter 3-2 målet.

Läs även sammanfattning i min signatur.
Tack för sammanfattningen. Det ser ju onekligen ut som ni redan har gjort ett mycket gediget arbete kring att försöka finna citatet, kul! Hoppas jag kan hitta något nytt.
Citat:
Ursprungligen postat av Tintin.i.Kongo
Kolla gärna precis hela matchen. En tidigare person som kollade matchen hoppade över stora delar, vilket kanske är lite olyckligt.

Ha även järnkoll på mellansnacket mellan de två förlängningshalvlekarna. Där ska någon Hans ha sagt att det ser mörkt ut för England. Anteckna gärna exakt ordföljd.
Men är det inte någon som har kollat igenom hela matchen? Glorkas?
Citera
2023-08-20, 12:03
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
[…]Men däremot är det 100 % säkerhet att han sagt att det ser väldigt mörkt ut på Kameruns avbytarbänk

Och det vet vi för att du… minns det? Jadu.
Citera
2023-08-20, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Auswanderer

Tack för sammanfattningen. Det ser ju onekligen ut som ni redan har gjort ett mycket gediget arbete kring att försöka finna citatet, kul! Hoppas jag kan hitta något nytt.

Glorkas och Careless i stort sett. Kolla deras vittnesmål genom att trycka på deras användarnamn i sammanfattningen under den nämnda matchen.

*Edit

Jag hjälper dig.

Avförda direktsändningar
England - Kamerun 3-2, VM 1990
Kommentator: Arne Hegerfors
källa: Careless, Glorkas del 1, Glorkas del 2
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Och det vet vi för att du… minns det? Jadu.

Du är litet långsam i huvudet va? Stor skillnad på att tro sig minnas något från 33 år tillbaka och 5 år tillbaka i tiden.
Citera
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
TACK! Ja det stämmer! Det är England och Kamerun, 1990. Kolla med KB då om du kan få filma av den sekvensen det hela handlar om, straffen som leder till 3 - 2 i förlängningen, det lär dom inte ha några problem med.

Hur ska han få med ljudet? Pressa hörluren mot telefonmikrofonen?
Citera
2023-08-20, 12:05
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Du är litet långsam i huvudet va? Stor skillnad på att tro sig minnas något från 33 år tillbaka och 5 år tillbaka i tiden.

Är det? Hur vet du det?
Citera
Medlem
Citat:

Den andra lyssnade och gjorde anteckningar.
Jag antar att om man nu verkligen inte vågar smygfilma så borde det 2023 vara en smalsak att auto transkibera hela skiten?
Citera
Medlem
Skidlifts avatar
Låt oss bli lite sakliga här nu!

Fråga 1: sändes kvartsfinalen England-Kamerun på SVT?

Det är väll ett måste om SVT anställde Ane H kommentera.
Men enligt (FB) Myten kring "det ser mörkt ut på Kameruns avbytarbänk" inlägg 4686 av avec har Glorkas avfärdat den matchen då SVT inte sände den.

Fråga 2: har Glorkas fel och missat att England-Kamerun sändes på SVT och således missat den på KB?
Citera
2023-08-20, 12:07
Medlem
Citat:

Ja, men med tanke på motbevisningen är det inte konstigt att alla tror att du minns fel.

Jag ser som sagt ändå gärna att du hämtar banden för det gör granskningen än mer diger.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Hur ska han få med ljudet? Pressa hörluren mot telefonmikrofonen?

Nej han sa precis att han håller på med forskning på högskolenivå, så han får ta med sig materialet/begära hem det
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skidlift
Låt oss bli lite sakliga här nu!

Fråga 1: sändes kvartsfinalen England-Kamerun på SVT?

Det är väll ett måste om SVT anställde Ane H kommentera.
Men enligt (FB) Myten kring "det ser mörkt ut på Kameruns avbytarbänk" inlägg 4686 av avec har Glorkas avfärdat den matchen då SVT inte sände den.

Fråga 2: har Glorkas fel och missat att England-Kamerun sändes på SVT och således missat den på KB?

Det där gällde matchen Sovjet - Kamerun 1990. Glorkas kollade även sammandraget i SVT.

(FB) Myten kring "det ser mörkt ut på Kameruns avbytarbänk"
Senast redigerad av avec 2023-08-20 kl. 12:09.
Citera
2023-08-20, 12:08
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:

[…]

Men detta får du inte. Ska filma måste du göra det olovandes.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in