2023-08-21, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av London
Hoppas du då även återger dina uppriktiga reflektioner i tråden när du häpnats över att citatet saknas även på din fars VHS-kassetter.

Haha sådana reflektioner skulle bara ske inför en psykiatriker eller neurolog med inriktning på minne kan jag säga! För jag hörde Arne säga det 2018. Skulle bli sjukt djävla rädd om kommentaren faktiskt fattades på VHS:en kan jag lova 😁😁😁

Finns däremot kanske en ynka promilles chans att den inte finns på KB eftersom dom har klippt bort kommentaren ur VM-krönikan men om det är originalsändningen så kommer den att finnas kvar. Och jag är övertygad om att dom inte mixtrat med den.

Får jag fråga dig förresten, har du själv sett matchen? Såg du den 1990? Har du varit på KB själv och tittat? Hur kan DU vara så säker på att Arne inte sagt det när jag och massor av andra vet om att han sa det? För att "Glorkas" och "Careless" eller Jack Werner som bara vara ett år gammal när matchen gick säger det? Vilka argument har du egentligen?
Citera
2023-08-21, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnord1984
Haha sådana reflektioner skulle bara ske inför en psykiatriker eller neurolog med inriktning på minne kan jag säga! För jag hörde Arne säga det 2018. Skulle bli sjukt djävla rädd om kommentaren faktiskt fattades på VHS:en kan jag lova 😁😁😁

Finns däremot kanske en ynka promilles chans att den inte finns på KB eftersom dom har klippt bort kommentaren ur VM-krönikan men om det är originalsändningen så kommer den att finnas kvar. Och jag är övertygad om att dom inte mixtrat med den.

Får jag fråga dig förresten, har du själv sett matchen? Såg du den 1990? Har du varit på KB själv och tittat? Hur kan DU vara så säker på att Arne inte sagt det när jag och massor av andra vet om att han sa det? För att "Glorkas" och "Careless" eller Jack Werner som bara vara ett år gammal när matchen gick säger det? Vilka argument har du egentligen?

Att du påstår att du såg det 2018 gör det givetvis intressant. Samma de som säger att de sett det på youtube .
Men de som säger att de minns det från 1990 (eller 1994) går ju inte tro på alls. Varför skulle man minnas detta. Det var ju inte så att Arne skrek "JÄVLA FITTA" . Det hade man givetvis kommit ihåg. Inte denna lite halvlustiga groda. Lyssnar folk ens på dessa kommentatorer?
Citera
2023-08-21, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bossekaka
Att du påstår att du såg det 2018 gör det givetvis intressant. Samma de som säger att de sett det på youtube .
Men de som säger att de minns det från 1990 (eller 1994) går ju inte tro på alls. Varför skulle man minnas detta. Det var ju inte så att Arne skrek "JÄVLA FITTA" . Det hade man givetvis kommit ihåg. Inte denna lite halvlustiga groda. Lyssnar folk ens på dessa kommentatorer?

Håller med dig. Jag erkänner utan omsvep att om jag inte hade refreshat minnet i vuxen ålder för fem år sedan så hade jag förmodligen kunnat börja tvivla på mitt ursprungliga minne. Kanske hade jag fått för mig att Arne sa något liknande men inte just det eller att det var en annan match osv.

Men inte när jag så pass nyligen såg det, hade som sagt blivit extremt rädd och paranoid om jag idag fick bevisat för mig att Arne aldrig sa det. Men jag vet att det aldrig kommer att ske och skulle det presenteras videobevis på att Arne inte sa det skulle jag ta bilen och mer eller mindre bränna i väg till Storvreta och hämta bandet.

Att klippet kan ha legat uppe på Youtube och tagits bort är dock mycket troligt, dom rensar sånt dom finner "olämpligt" hela tiden av alla möjliga och omöjliga skäl.

Det jag inte förstår är varför så många här väljer att inte tro på alla ögonvittnen utan bara väljer att tro på typ Glorkas, Careless och Jack Werner. Jack tror jag inte ens har sett matchen själv, någonsin, men han får gärna rätta mig om jag har fel.
Citera
2023-08-21, 15:11
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Han skulle väl cykla skrev han? Och vadå matchen är redan granskad? Matchen är inte alla granskad. Av vilka då? Anonyma nättroll som inte redovisar sin granskning räknas såklart inte fattar du väl! Vad har du för obefintliga krav för att tro på en granskning egentligen? Om flashback-användare sa att dom hade åkt till NASA och använt James webb-teleskopet och kunde se att månen var gjord av ost hade du trott på det också bara för att dem påstod det?

Matchen är granskad och avförd. Det är uppenbart för alla normalbegåvade personer som läst den här tråden.
Citera
2023-08-21, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Matchen är granskad och avförd. Det är uppenbart för alla normalbegåvade personer som läst den här tråden.

Tråden är på över 400 sidor. Jag har inte läst allt ännu. Kan du kanske ge mig några korta bullet points kring vilken bevisning som finns?

För det enda jag fått hittills är obekräftade påståenden om att användarna Glorkas och Careless varit på KB. Och så har vi Jack Werner som var en liten ettårig bebis när matchen sändes och som förmodligen aldrig sett matchen själv.

Hur gammal är du? När såg du matchen senast? Korta bullet points med vilka bevis du har för dina galna påståenden kan du väl bjuda på?
Citera
2023-08-21, 15:21
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:

För det enda jag fått hittills är obekräftade påståenden om att användarna Glorkas och Careless varit på KB.

Dessa användares redogörelser är trovärdiga. Att du inte tror på dem är exceptionellt ointressant.
Citera
2023-08-21, 15:29
Medlem
Citat:
Dessa användares redogörelser är trovärdiga. Att du inte tror på dem är exceptionellt ointressant.

Varför är dom trovärdiga? Glorkas ljög ju om saker Arne sagt i Englandsmatchen som är den enda match som räknas? Varför tog han inte ens en stillbild som bevis på att han såg matchen? Varför transkriberade dom inte matcherna?

Allt vi fått är ju en massa påhittat dravel. Förstår att du är nojig över att den där studenten i tråden cyklat iväg till KB. Hoppas han återkommer med bevisning annars så kommer jag få vänta till mellandagarna att se dig avsluta ditt flashback-konto och springa och gömma dig.
Citera
2023-08-21, 15:32
Medlem
Kollektiva falska minnen är mycket vanligare än vad folk förstår.

Det är förklaringen på denna myt.
case closed.
Citera
2023-08-21, 15:32
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Glorkas ljög ju om saker Arne sagt i Englandsmatchen som är den enda match som räknas?

Vad ljög han om?
Citera
2023-08-21, 15:38
Medlem
Citat:
Vad ljög han om?

Han påstod bl.a. i sitt inlägg på flashback som han påstår att han skrev samtidigt som han tittade på Englandsmatchen på KB att Arne sagt att straffarna var felaktigt dömda/tveksamma och att han tyckte det var anmärkningsvärt, men det stämmer inte, Arne har alltid vidhållit att straffarna var korrekta, vilket han även bekräftar i det här klippet

https://www.youtube.com/watch?v=mb1fYInj7vc

Men Glorkas försökte få det att framstå som att Arne var "gaggig" typ och att hans minne är svagare än det var, naturligtvis för att få det att framstå att även Arne "bara fått för sig att han minns detta". Arne har alltid varit helt konsekvent med att det är England - Kamerun som gäller, han har aldrig påstått något om någon annan match (även om diverse idioter som Lasse Anrell och folk i den här tråden gjort det) och han har aldrig heller ifrågasatt straffsparkarna eller något sådant.
Citera
2023-08-21, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Senjinone
Kollektiva falska minnen är mycket vanligare än vad folk förstår.

Det är förklaringen på denna myt.
case closed.

Fast jag upptäckte den här tråden för ett par dagar sedan, jag minns det för jag såg det för fem år sedan. Och hur tänker du kring dom som sett Arne säga det på youtube då? Har fått reda på att det är flera i den här tråden som sett det på tuben.

Har du själv sett matchen? Om inte varför uttalar du dig?
Citera
2023-08-21, 15:57
Medlem
Citat:
Fast jag upptäckte den här tråden för ett par dagar sedan, jag minns det för jag såg det för fem år sedan. Och hur tänker du kring dom som sett Arne säga det på youtube då? Har fått reda på att det är flera i den här tråden som sett det på tuben.

Har du själv sett matchen? Om inte varför uttalar du dig?

Vad spelar det för roll om folk säger sig sett det på youtube?
Grejen är att folk säger sig sett - det finns inga som helst bevis för att det har skett i verkligheten.
Noll. Var folk påstår sig sett det är sak samma. Till och med Arne själv är ju osäker på om det är sant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in