Citat:
Ursprungligen postat av
Fnord1984
Jag skulle vilja be om ursäkt till dom som upplevt mig som onödigt taggig, och jag ska kort förklara varför. Jag kom in i den här tråden med värsta roliga och positiva känslan. Jag hade inte läst ens 2 % av vad vad som skrivits typ.
Så jag kom in för att jag hade en nyhet som jag trodde skulle glädja folk och för att jag var fascinerad över hur många som hade gått på bluffen om att Arne aldrig sagt det. Men jag upplevde direkt att jag blev påhoppad.
Ifrågasatt har jag inget problem att bli men nivån var liksom direkt "fuck you, håll käften horunge och dra åt helvete!"ungefär från ett par stycken. Då blev jag irriterad och tappade dom positiva vibes jag trodde det skulle bli.
Hursomhelst vill jag bara säga att jag är precis lika säker som jag varit hela tiden på att kungliga biblioteket har samma bevis som jag har i min farsas källarförråd. Jag är helt övertygad om att Jack Werner och några användare till har trollat brallorna av er.
Men det är såklart helt okej. Jag vill bara ha en hyfsat respektfull samtalston det är väl det enda och från och med nu ska jag försöka att hålla mig till det själv även om jag blir provocerad.
EDIT: Och nu har jag pratat med min mor. Hon har gått ner och tittat i källarförrådet och hittat lådan med vhs:er märkta med fotbolls-vm 90 och 94 och hon sa att det var ungefär tjugo - tjugofem kassetter vilket stämmer bra med hur många matcher jag minns att det var. Så kassetbandet med England - Kamerun finns där.
Jag kan se till att det blir skickat till Jack Werner eller om nån annan då vill PM:a namn och adress. Annars så åker jag som sagt dit som senast till mellandagarna och då filmar jag det med mobilkameran.
Vill påminna ytterligare en gång (vet det blir tjatigt men det är ju sanningen) om att exakt samma sak som finns på farsan vhs måste finnas på KB. 3-2 målet. Mellan det att straffen blir dömd och att den slås...
Jag har ingen VHS-spelare hemma. Naturligtvis kan jag lösa det genom att lämna in bandet och digitalisera det, men sådant brukar ta ett par veckor på min lokala filmbutik. Med andra ord går det nog snabbare om du helt enkelt filmar av videon och publicerar den här.
Ingen skulle bli mer häpen och förtjust än jag om det här gamla citatet, efter så här många år och så här många flashbackare som med avgrundsdjup övertygelse hävdat att de haft bevis på det för att sedan bara tystna, skulle visa sig stämma.
(Din bild av mig som någon sorts ursprung till den här upptäckten är för övrigt rätt överdriven. Jag är kanske den journalist som skrivit mest om Arne Hegerfors-citatet, men jag är definitivt inte den som först ifrågasatte dess autenticitet – den äran går till denna tråd.)