2024-01-30, 21:05
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avec
Här är ett klipp från matchen där det sades ha sagt.

Trycka på den gula ringen med den vita play knappen.
https://bunkr.si/v/Zm82SxU8as2pE

Filmar de ens avbytarbänken i samband med straffen?
Citera
2024-01-30, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kid-Stardust
Filmar de ens avbytarbänken i samband med straffen?

Nej, det gör den inte.

Det finns en kort sekvens med bänken någon kvart senare.
Senast redigerad av avec 2024-01-30 kl. 22:12.
Citera
2024-01-31, 15:19
Medlem
mickenyqvist123s avatar
Helt otrolig tråd. Satt hela natten igår och läste igenom de första postsen som kom för 8 år sen och adrenalinet pumpade faktiskt när Glorkas var den första att utreda det hela på KB och kom tillbaka med infon att citatet aldrig sades i England-Kamerun. Chockerande många som kom in super aggressiva, guns blazing och deklarerade att de som tvivlar på citatets äkthet är idiotiska 90-talister som måste ha allt serverat på youtube för att det ska vara legitimt. Ni som följt denna tråd i nästan 9 år, hur många av de som kom in guns blazing ägde sitt misstag och pudlade? Känns som att den stora majoriteten tassade ut bakvägen och sågs aldrig till igen.
Citera
2024-01-31, 16:08
Citat:
Ursprungligen postat av mickenyqvist123
Helt otrolig tråd. Satt hela natten igår och läste igenom de första postsen som kom för 8 år sen och adrenalinet pumpade faktiskt när Glorkas var den första att utreda det hela på KB och kom tillbaka med infon att citatet aldrig sades i England-Kamerun. Chockerande många som kom in super aggressiva, guns blazing och deklarerade att de som tvivlar på citatets äkthet är idiotiska 90-talister som måste ha allt serverat på youtube för att det ska vara legitimt. Ni som följt denna tråd i nästan 9 år, hur många av de som kom in guns blazing ägde sitt misstag och pudlade? Känns som att den stora majoriteten tassade ut bakvägen och sågs aldrig till igen.

Hombre, fallet är löst. Här har du det, svart på vitt:

Citat:
Ursprungligen postat av Fnord1984
Det är mycket inlägg i tråden och jag har nu själv bidragit med många av dom, så jag förstår att det är lätt att missa vad som blivit sagt men det som hände igår var att jag ringde till farsan och han och hans granne spelade upp VHS:en hemma hos Allan. Jag var med i telefon och skrev ned dom exakta orden som var "Det blev en oväntad vändning den här kvällen sett till matchbilden, nu är det uppgivna blickar och det ser plötsligt väldigt mörkt ut på Kameruns avbytarbänk."

Sen skulle bandet fraktas från Allan till nån bensinmack i mellansverige så att det kunde hämtas upp och digitaliseras, men Dempa, Fnords gammla bekant och gnagare som jobbade som lastbilschaffis använde visst den femhundring han fick för ändamålet till att tjacka benzo och var sen inte anträffbar en vecka, så bandet försvann tyvärr.

Men killen skrev 250 inlägg om detta band (plus runt 100 som raderats) så att han har fel kan nog uteslutas.
Citera
2024-01-31, 16:23
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:

Under mina år på Flashback minns jag bara en enda användare som öppet ändrat sig - och det var inte i denna tråd
Citera
2024-01-31, 16:29
Medlem
mickenyqvist123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Under mina år på Flashback minns jag bara en enda användare som öppet ändrat sig - och det var inte i denna tråd

Sitter och läser meddelanden du postat nu mer än 8 år tillbaka i tiden. Hur känns det att läsa om de första sidorna så här långt i efterhand, är det status quo sedan Glorkas trampade in på KB och tog död på England-Kamerun eller har det varit andra berg och dalbanor?

Fnord-äventyret har jag läst. Jag började läsa från sida 400 ungefär. Mycket imponerande trolling, att han faktiskt fick folk att åka till bensinmacken, hatten av. Killen har ju lyckats med det han försökte med och jag fick ett gott skratt över alla turer med lastbilschaufförer, hemliga källare och 90 åringar som inte kan hantera mobiltelefoner för att filma ett vhs band.
Citera
2024-01-31, 19:18
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Jag tillhör dom som trodde att jag hört citatet dock så har jag inte skrivit att jag promt varit övertygad om det. Tog inte så länge att även jag blev övertygad om dess falskhet efter att ha följt tråden från start.
Citera
2024-01-31, 19:43
Medlem
mickenyqvist123s avatar
Jag undrar om inte det här scenariot borde hamna högt, högt upp på listan när folk diskuterar den så kallade Mandela effekten. Det här går inte att jämföra med felcitat i Star Wars eller Casablanca, eller Berenstein Bears - det här är en folksägen som till och med 95 åriga boomers på ålderdomshem känner till. Mass-psykos på högsta nivå, och allt som krävdes var tydligen att Anrells citatbok från 1994 eller 1995 eller vad det var spred sig och diskuterades, och marinerades, under alla dessa år. Otroligt.
Citera
2024-01-31, 21:10
Medlem
Londons avatar
RIP Arne.

Du sade aldrig dessa ”bevingade ord” men desto mer annat som var av världsklass. Älskad av en hel nation.
Citera
2024-01-31, 21:41
Medlem
Nu slänger jag in en kanske lite udda teori här, men storyn eller uttrycket är för specifikt för att bara ha uppstått från ingenstans. I och med att det måste varit en match som måste varit tung för Kamerun, gått i skymundan, citat dykte upp ca 1995 i Anrells bok som dessutom ju var baserad på "grodor" som vanligt fölk skickade till honom...

Så är min teori att detta utryck myntades av Bosse Hansson (känd för rasistiska uttalanden senare). Han kommenterade Ryssland - Kamerun 1994 där man krossade afrikanerna efter bland annat fem mål från Salenko. Sen har någon halvfull gubbe hemma i tv-soffan fått för sig att det var Arne som kommenterade och rapporterade till Anrells spalt i Aftonbladet (som sen togs med i boken).
Citera
2024-01-31, 21:45
Medlem
Citat:

Det är nog i alla fall 5-10 som pudlat men de har i och för sig haft lite lägre profil från början. Ingen av de där aggressiva har så vitt jag vet ändrat åsikt. Mina erfarenheter säger att de med den mentaliteten brukar se det som ett nederlag att ändra åsikt.
Citera
2024-01-31, 21:46
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:

Vet inte om jag tillhörde dem. Men jag tror, jag tror fortfarande på avbytarbänken!

Även om hoppets ljus blåser ut ett efter ett ... Bara Kryzz kvar snart?

Myten ekar dock i evigheten, likt en färgklick i rymdens vakuum.

Det mest sannolika är nog att det är Bosse Hanssons "här är det matt" som har misstolkats.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in