2023-08-20, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av avec
Han kan även minnas fel. Det är de två möjliga scenarierna.

För som sagt. Att han skulle hitta citatet där finns inte.

En möjlighet visst, men han skulle inte svara så aggressivt då.

Dessutom, ingen, verkligen ingen, försöker få telefonnummer av flashback-användare för att åka hem till ens dementa pappa.
Citera
2023-08-20, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bossekaka
Bara lägg ut på youtube. Det kommer hittas .

Kanske det. Verkar inte som detektiv-skillsen på användarna som tror på konspirationsteorin i den här tråden är särskilt höga... Vågar inte dokumentera vare sig att dom är på KB eller materialet därifrån...
Citera
2023-08-20, 10:21
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnord1984
Nä. https://www.vof.se/utmarkelser/arets-forvillare-2021/ Han satt i juryn för Stora Journalist-priset och fick tillsammans med Henrik Evertsson och dom andra i juryn det skamfyllda priset som "årets förvillare".

Långsökt men ok.

Varför vänta till mellandagarna? Det måste väl finnas någon person som regelbundet besöker din påstådda pappa, hämta bandet och sen skicka hi

https://imaginefilm.se/digitaliserar...ideo-till-usb/

Kostar 265kr

Eller här/

https://videokopiering.se/digitalisera-vhs/

Du kan få den digitaliserad matchen skickas till dig via länk. Sen klipper du ut citatet och lägger upp här.

Men det kommer som sagt inte att ske.
Citera
2023-08-20, 10:22
Medlem
Citat:
Kanske det. Verkar inte som detektiv-skillsen på användarna som tror på konspirationsteorin i den här tråden är särskilt höga... Vågar inte dokumentera vare sig att dom är på KB eller materialet därifrån...

Konspirationsteorin i den här frågan är numera att det faktiskt har sagts och att SVT har varit nere i mediearkivet och klippt bort det.
Citera
2023-08-20, 10:23
Medlem
Citat:
Så ingen letar efter den mest berömda sportgrodan genom alla tider? Ett sportcitat som den här tråden letat efter sedan 2015 och som Aftonbladet efterlyste samma år.

Som ett jämförande exempel postar jag här Sven Jerrings berömda kommentarer om "Japaner japaner" från 1936.

https://sverigesradio.se/artikel/6487956

Jag har som sagt noll tro på ditt minne. Och bevisen mot dig är överflödiga.

Men posta gärna det där bandet och bevisa att SVT inte klippt i arkivet.

Ingen lär hitta något! Visst har ett liknade uttalande gjorts. Men det var Bosse Larsson, Kamerun, England i okänd turnering och årtal inblandat.
Citera
2023-08-20, 10:27
Medlem
Clay Allisons avatar
En redig VHS med citatet är kanske ett snäppet tyngre bevis än ett digitaliserat ljud. Det är väl bara en tidsfråga innan en deepfake av händelsen dyker upp.

Fast en digitalisering förstör ju inte kassetten, som är lite lite svårare att fejka.
Citera
2023-08-20, 10:27
Medlem
Carl Serungs avatar
Kvartsfinal 1990 mot England.
Citera
2023-08-20, 10:31
Medlem
Citat:
Konspirationsteorin i den här frågan är numera att det faktiskt har sagts och att SVT har varit nere i mediearkivet och klippt bort det.

Det verkar råda delade meningar om det. Dom flesta verkar påstå att det aldrig sagts, men om det inte skulle finnas i KB då skulle jag tro på att dom klippt bort det. Jag är dock nästan helt övertygad om att det inte klippts bort. Mycket större sannolikhet att dom som påstår att dem varit på KB ljuger, annars hade dom kunnat ladda upp bevis på att dom varit där.

Men OM det presenteras bevis på att sändningen från KB (3-2 målet mellan England och Kamerun) inte innehåller Hegerfors-kommentaren ja då lovar jag att inte vänta till mellandagarna, då tar jag bilen och kör upp till Storvreta samma dag för att hämta VHS-bandet. För då har vi faktiskt ett intressant litet scoop. Men det tror jag som sagt inte, jag tror sändningen från KB innehåller precis samma gamla Arne-kommentar som min pappas VHS-band.
Citera
2023-08-20, 10:34
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Nej tvärtom. Bevisar talar helt emot er. Finns massvis av ögonvittnesskildringar som sett och hört det själva. Allt ni tomtar här är "årets förvillare" och anonyma nättroll som inte ens bemödade sig med att presentera bevis på att dom varit på KB. Jag har erbjudit folk att åka till Storvreta och hämta VHS-bandet som min pappa har, men hittills har ingen nappat Ingen som vågar ge ut sitt telefonnummer, knappt någon som verkar våga berätta vart dom bor ens. Nättroll bara
App app app.

I PM bad du om telefonnummer varpå jag erbjöd Wickr eller ditt telefonnummer som har uteblivit å sen har jag av en ren slump en vän som bor i Storvreta så detta kan ju lösas tämligen kvickt?
Citera
2023-08-20, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
App app app.

I PM bad du om telefonnummer varpå jag erbjöd Wickr eller ditt telefonnummer som har uteblivit å sen har jag av en ren slump en vän som bor i Storvreta så detta kan ju lösas tämligen kvickt?

Då är det din vän i Storvreta jag måste prata med. Ge mig hans kontaktuppgifter via PM bara.
Citera
2023-08-20, 10:36
Medlem
Skidlifts avatar
Citat:
Men vadå, det måste ju dessutom finnas gott om folk som är över 50 år gamla som sett detta och kan verifiera det? Jag var som sagt bara en liten pojke när matchen gick men i och med att jag såg om den på VHS för bara fem år sedan så är det helt solklart, nog för att det finns "falska minnen" men jag är inte dement hahaha

Tror nästan det är en skröna det här med att folk har varit på kungliga biblioteket och tittat, varför i h-e skulle man bemöda sig med att göra det? Vilka användare är det som påstår att dom varit där? Sparas originalsändningarna där då? Är du medveten om att på nittiotalet så sändes VM-matcher i fotboll (i alla fall VM 1994, säkert VM 1990 också) på flera olika kanaler. Kan det vara så att dom här påstådda detektiverna (credd till engagemanget i så fall haha!) som tagit sig till kungliga biblioteket har kollat på inspelningar från en annan kanals sändning kanske?

Detta kan ju inte stämma!

Inte kan väll samma match sändas på svenska i flera kanaler 1990?

I och med att du minns fel angående detta så kanske du minns fel om något annat oxå ?
Citera
2023-08-20, 10:37
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Det verkar råda delade meningar om det. Dom flesta verkar påstå att det aldrig sagts, men om det inte skulle finnas i KB då skulle jag tro på att dom klippt bort det. Jag är dock nästan helt övertygad om att det inte klippts bort. Mycket större sannolikhet att dom som påstår att dem varit på KB ljuger, annars hade dom kunnat ladda upp bevis på att dom varit där.

Men OM det presenteras bevis på att sändningen från KB (3-2 målet mellan England och Kamerun) inte innehåller Hegerfors-kommentaren ja då lovar jag att inte vänta till mellandagarna, då tar jag bilen och kör upp till Storvreta samma dag för att hämta VHS-bandet. För då har vi faktiskt ett intressant litet scoop. Men det tror jag som sagt inte, jag tror sändningen från KB innehåller precis samma gamla Arne-kommentar som min pappas VHS-band.

Det är som att du låtsas att alla företag som erbjuder digitalisering av VHS-band inte existerar.

Du kan knäppa alla på näsan inom ett par veckor om du vill. På ett mycket bekvämare och billigare sätt än att ’ta bilen och köra upp till Storvreta’.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in