Citat:
Ursprungligen postat av
kemankaret
Kan det vara som så att dom visade Kamerun-England 2-3 eller Kamerun-Sovjetunionen 0-4 från VM-90 på svensk tv och han sa det under någon av dessa matcher?
Glorkas har redan tänkt på den teorin och avförde den då svt aldrig visade matchen. Återpostar hans inlägg från slutet av 2015.
--------
Glorkas skrev:
"Tillbaka på KB igen, i sällskap av en kamrat den här gången.
Hittar samma dator som sist och har mer tid på mig den här gången. Har en lista med hotspots att beta av.
Först har jag svårt att logga in och hinner tänka att jag blivit spärrad för olovligt bruk, men det visade sig vara felskrivet användarnamn som var problemet. Puh.
Överst på önskelistan står Sportnytt dagen efter de hetaste matcherna. Arne jobbade ju för sporten och kan ju ha gjort sammandrag i Sportnytt tänker jag.
Swe-Kamerun 94 körs i rejält reportage, men ingen Arne i sikte. Inget citat heller utan fokus ligger på Sverige helt och hållet. Nitlott. Men hög nostalgi!
Så hittar vi Ett lovande klipp i listan, nämligen en sändning på natten efter Kamerun-Brasilien som ju ska ha sänts i trean. Klippet är döpt fotbolls-VM kommentator Arne H vilket låter än mer lovande!
Det är mycket riktigt rätt match men det är tyvärr Bo gentzel som kommenterar. Det pratas om att det är ett sammandrag men nog verkar det vara hela andra halvlek åtminstone!
Ser både 2-0 och 3-0 samt lite bänkbilder vid rigobert Songs utvisning före mål i minut 66. Inget citat.
Hittar Sportnytt dagen efter eng-kam 90. Artur ringart pratar i sammandrag, inget citat där.
Letar Sportnytt efter kam-rus 1-6, men hittar bara prat om Sveriges match mot Brasilien. Inget alls om kameruns match, har säkert betats av i VM-studion men det är svårare att hitta!
Går nu till träningsmatchen Sverige-Nigeria, 5 juni 1994. Känns korkat och långsökt men inte omöjligt! Ser alla Sveriges mål och slutsignalen samt gör sporadiska stopp vid bilder från avblåsningar. Linderborg kommenterar. Genomsökningen går till så att jag hoppar fram 1 minut åt gången, hinner inte se hela.
Känns kul att se uppladdningen inför ett VM som ingen visste skulle sluta i brons.
Nu föreslår min kamrat att vi ska ta Sovjet-Kamerun från VM 90. Betydelselös match för Kamerun men ändå en brakförlust med 4-0... Kan det ha sett mörkt ut på bänken? Jag låter mig övertalas.
Inser snart att SVT valde den andra matchen Rumänien-nånting. Men kanske det finns chans till sammandrag i paus?
Bingo!
I pausen hörs och syns Arne hegerfors rapport från kameruns match i Bari!
Kamerun spelar i gult, vilket kanske är ett dåligt tecken?
Inget citat i pausen, men man hör tydligt att Arne är i god lustigkurre-form! Kanske, kanske....
Efter Rumäniens match är det dags för Arne igen, att sammanfatta andra halvlek.
När man hör honom prata fattar man, att om nån sagt detta så är det han. Han har en lustig ton som de andra helt saknar, så enkelt är det.
Ser alltihop, inget citat. Ännu en avfärdad match och nu är tiden ute.
Myten får inte sin lösning den här gången heller."
(FB) Myten kring "det ser mörkt ut på Kameruns avbytarbänk"