Citat:
Ursprungligen postat av
Netizen
Med vevats menar jag omtalats. Eftersom Arne verkar övertygad att han sagt det och i vilket sammanhang han yttrade de bevingade orden så tror jag mer på han än någon som sett en redigerad bandkopia på KB. Eller redigerad behöver den inte vara, det kan var en pisspaus eller något annat som inträffade när hen detaljstuderade matchen. Vi får väl se om användaren på FB klara av att leverera sin kopia till något nyhetsmedium. Det här kan bli lika stort som månlandningen, om inte större

Du verkar sätta ganska stor tilltro till
en randomskribent på FB men inte alls vara lika godtrogen dessa i tråden som faktiskt tillbringat tid med att kolla på matchen i fråga. Ingen större logik i det?
Kan sammanfatta läget lite såhär för dig:
En randomskribent kommer in och är bombsäker på att han hört detta och kopierar då alltid denna länk som bevis:
https://www.youtube.com/watch?v=FLaCnHtFWm8&t=2s
När han senare får reda på att Arne inte sagt det i den matchen så skiftas skribentens minne och det var i en annan match, som senare blir ett annat mästerskap, som senare blir en annan kommentator.
Med andra ord så börjar det med att man är bombsäker för att på fem minuter inte kunna minnas vilken match, vilket mästerskap, vilken kommentator eller ens vilket år. Man vet bara att man har hört det nån gång och det tyder mycket på att personen i fråga ljuger eller vägrar erkänna att man har fel.
Mycket tröttsamt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Netizen
Vi får se, jag kommer inte ligga sömnlös inatt.
Det som talar emot att det skulle vara felaktigt är att Arne himself kan redogöra för när han sa det och sammanhanget. Tror inte han sitter och hittar på det och det är inte bara jag som är övertygad att han sagt det. Men visst, jag kan ha fel men då har vi Occhams rakhyvel. Vilken annan mer tänkbar förklaring finns det?
Citat:
Hegerfors säger att citatet troligtvis är riktigt, och att det sades under VM90 i matchen mellan England och Kamerun. Han säger dock att han inte själv minns utan att andra berättat för honom senare.
Hegerfors har påstått att ungefär hälften av de citat som tillskrivs honom är påhittade. Vid samma tillfälle påstod han dock att Kameruncitatet är sant.
Arne minns själv inte att han har sagt det, borde inte det säga en hel del? Att han tror sig ha sagt det är inte samma sak som att han själv minns det, England-Kamerun kan vi redan stryka då matchen gåtts igenom och liknande citat har hittats men skulle då ha ignorerats av Illuminatiklanen på SVT.