Citat:
Ursprungligen postat av
yardline
Nu orkar jag inte gå tillbaka och läsa alla inlägg igen, men för att försöka sammanfatta Fnord1984s bisarra feberdröm så ser det väl ut ungefär så här i nuläget:
- [1]Fnord1984 har själv hört citatet under 2018 då han tittade på en VHS-inspelning
[2]Fnord1984 Hävdar att det hela är ett ambitiöst och mångårigt förvillingsprojekt där Jack Werner ligger bakom.
[3]De användare som granskat England - Kamerun från VM 1990 på Kungliga Biblioteket och avfärdat matchen, är i själva verket Jack Werners hantlangare som ljuger och förvillar.
[4]Fnord1984s ålderdomlige far har dock matchen inspelad på en VHS-kassett hemma där citatet med säkerhet är med
[5]Fnords pappa bor tyvärr för långt bort för att Fnord ska kunna besöka honom innan mellandagarna och titta på bandet
[6]Fnords pappa är tyvärr för gammal och dement för att kunna titta på bandet och/eller spela in någonting och publicera för allmän åskådan
[7]Även om Fnords pappa hade haft förmågan, så hade det inte gått för hans videobandspelare är tyvärr trasig
[8]Det visar sig dock att Fnords pappas granne, Allan, har en fungerande VHS-bandspelare hemma. Fnord ser till att VHS:en plockas fram och blir uppringd när den spelas upp. Tyvärr så har ingen i rummet möjlighet eller kunskap att filma TV-skärmen med t ex en mobiltelefon men Fnord hör tydligt i telefon hur citatet yttras
[9]Fnord försöker spela in detta med en app på telefonen men det är tyvärr något fel på appen
[10]Då användaren Auswanderer varit på KB under tiden allt detta utspelar sig och en gång för alla avfärdat England - Kamerun från VM 1990 med videobevis, är Fnord nu övertygad om att det istället rör sig om konspiration och censur från SVT:s sida.
[11]För att motverka dessa mörka samhällskrafter, så kommer Fnord nu att hämta bandet, men istället för att själv spela in något material kommer han att lämna det till en annan forumanvändare, VonOben, som ska digitalisera bandet och sedan, istället för att själv publicera materialet, ge det till Jack Werner(?) som ska publicera det
Har jag missat nåt?
*Första punkten stämmer.
*Andra punkten stämmer inte, jag tror inte det längre. Jag trodde det tidigare.
*Tredje punkten stämmer inte, jag tror inte det längre. Jag trodde det tidigare.
*Fjärde punkten stämmer.
*Femte punkten stämmer inte längre. Jag åker dit på söndag.
*Sjätte punkten stämmer. Vet inte hur många halvsenila 82-åringar du känner själv som klarar det.
*Sjunde punkten stämmer. Videospelaren är trasig men grannen har en som funkar.
*Åttonde punkten stämmer. Allan är också åttiotaggare.
*Nionde punkten stämmer, jag använde en app för inspelning första gången, vet inte varför det inte fungerade. Läste sedermera att android lagt in någon säkerhetsspärr för den typen av appear. Jag vet inte, jag är ingen tech-expert, låter det verkligen så konstigt?
*Tionde punkten stämmer bara delvis. Auswanderers insats att filma 3 - 2 sekvensen fick mig att ändra åsikt kring huruvida Glorkas och Careless med stor sannolikhet skulle ha ljugit. Hans insats fick mig också att inse att Arne kan ha fällt kommentaren i andra förlängningshalvleken och att inse att risken är högre än tidigare att kommentaren ska ha censurerats bort som det gjordes i VM-krönikan.
*Elfte punkten stämmer bara delvis. Censuren är vad den är, det finns väl exempel på värre demokraturer och diktaturer när det kommer till sådant, men jag tycker fortfarande är fel. Sen stämmer det att Von Oben ska få bandet, däremot verkar det som jag missuppfattat Jack.