Citat:
Ursprungligen postat av
sebastian_
Det mest otroliga av allt är att inte är kändare. För det första så är det nästan en lika bra sägning. För det andra så har det faktiskt hänt. För det tredje så finns det i en krönika som trots att det inte är 94 krönikan ses av en hel del sportnördar regelbundet. Citatet ligger inte och skräpar i ett dammigt arkiv.
Nja, inte så konstigt tycker jag. Finns inte direkt nån anledning att säga nått liknande om färgklickar i vardagen. "Det ser mörkt ut." är däremot ett vanligt uttryck, och det är enkelt att bara slänga på Kameruns avbytarbänk för att skoja till det.
Citat:
Ursprungligen postat av
HerrGickhan
Varför skulle jag nämna något om ett vykort då när det inte bevisar någonting om vem som sagt det? Har det plötsligt blivit viktigt att hålla fast vid att det måste vara Anrell som är den som givit upphov till detta och att hans utsaga om VM 1994 skulle vara sanningen?
Eftersom du säger att du har, vad som verkar vara, det äldsta nedskrivna exemplet på citatet så är det såklart en väldigt stor grej. Du har beviset på att det inte är Anrell som var först, du har beviset på att det inte sades under VM -94 och alltså måste vara äldre. Du har kanske den viktigaste ledtråden på ursprunget som existerar. Det är väl klart att det är viktigt.
Så jag säger som alla andra här. Ta ett foto av det och lägg upp, du kan ju bara lägga nått över namn/adresser och eventuellt annat känsligt så har vi det förevigat.