Citat:
Ursprungligen postat av
HerrGickhan
Det mest fascinerande är alla som tror att alla lösryckta meningar som uttalats under sportreferat ska finnas bevarade för teknisk bevisning. Det gör det inte. Jag kommer ihåg Lennart Hylands taffliga kommenterande från längdåkningen under OS 1976. Han hade svårt att lära sig åkarnas namn och hemföll återkommande till: ...här kommer ett blåbär och här kommer ett blåbär till.
Det finns inga sparade upptagningar från det heller. Med din simpla argumentation skulle du då kunna säga att han aldrig sade det för att det inte finns något tekniskt bevis.
Jag vet vad jag har hört, jag vet när det sagts och jag vet varför.
Såg du matchen mellan Kamerun och England i VM 1990?
Obs, SMDB börja de som sagt sin insamling 1979, tre år efter ditt exempel. 1976 fanns det inte heller så många som bara kunde trycka rec-play på en bandspelare, så det var extremt dåligt exempel.
Yep, jag såg matchen, jag skulle snart fylla 30 så jag var helt vuxen. Även jag trodde benhårt att Hegerfors hade sagt citatet under matchen, när den här tråden startades. Tyckte jag hade klara minnesbilder, men efter att ha läst tråden insåg jag att jag måste böja mig för avsaknaden av spår. Hade det sagts hade det funnits spår. Att det nämnts i media, att nån lagt upp det från sin VHS-kassett, kanske en död länk till en sådan uppladdning.
Att så många miss det från olika matcher, olika mästerskap, olika kommentatorer osv talar också för säjningens orimlighet.