2022-01-06, 15:26
Medlem
Rätta mig om jag har fel, men citatet dyker först upp i Aftonbladet under "floskeltoppen", skriven av Lasse Anrell. Citatet bör således tillskrivas LA.
Citera
2022-01-06, 15:45
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Rätta mig om jag har fel, men citatet dyker först upp i Aftonbladet under "floskeltoppen", skriven av Lasse Anrell. Citatet bör således tillskrivas LA.

Att han var rasse var väl inga höga odds.
Citera
2022-01-06, 15:53
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Att han var rasse var väl inga höga odds.

Va? Vad är det rasistiska i det hela?
Citera
2022-01-19, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Det är en avgörande skillnad angående vad din övertygelse baserar sig på. Jag påstår inte att det är någon censur. Jag har talat om klipp för att göra ett sammandrag, inget annat.

Nu är detta ingen stor sak för mig, så jag vet inte om jag orkar slänga bort 90 minuter på det. Får fundera vidare på det.

Hörru din dumma åsna. Du vet ju precis när i matchen uttrycket sägs så det kommer bara ta dig några sekunder att leta upp klippet. Fram tills dess så är du en lögnare.

Jag hoppas att du är medveten om att den här tråden har funnits i 7 år och att tusentals människor har sökt igenom arkiven efter klipp helt utan resultat. Du är sen på bollen och ser ut som en idiot när du kommer in här 7 år försent och försöker leka besserwisser. Den matchen du nämner har folk redan gått igenom hundratals gånger.
Senast redigerad av Kimma7 2022-01-19 kl. 23:44.
Citera
2022-01-20, 07:52
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81

Och långt efter när det skulle ha sagts. Jag tror det är något Anrell hört i baren på Kvarnen av något fyllo.
Citera
2022-01-20, 11:05
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Hörru din dumma åsna. Du vet ju precis när i matchen uttrycket sägs så det kommer bara ta dig några sekunder att leta upp klippet. Fram tills dess så är du en lögnare.

Jag hoppas att du är medveten om att den här tråden har funnits i 7 år och att tusentals människor har sökt igenom arkiven efter klipp helt utan resultat. Du är sen på bollen och ser ut som en idiot när du kommer in här 7 år försent och försöker leka besserwisser. Den matchen du nämner har folk redan gått igenom hundratals gånger.

Fint att du engagerar dig, men som jag skrev: Nu är detta ingen stor sak för mig, så jag vet inte om jag orkar slänga bort 90 minuter på det. Får fundera vidare på det.

Det ser mörkt ut för dig din dumma åsna. Jag har alltså lämnat detta bakom mig.
Senast redigerad av HerrGickhan 2022-01-20 kl. 11:07.
Citera
2022-01-20, 11:13
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Fint att du engagerar dig, men som jag skrev: Nu är detta ingen stor sak för mig, så jag vet inte om jag orkar slänga bort 90 minuter på det. Får fundera vidare på det.

Det ser mörkt ut för dig din dumma åsna. Jag har alltså lämnat detta bakom mig.

Poängen var ju att du inte behöver lägga några 90 minuter. Nämns redan i den andra meningen i inlägget du citerar.
Citera
2022-01-20, 11:14
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Poängen var ju att du inte behöver lägga några 90 minuter. Nämns redan i den andra meningen i inlägget du citerar.

Poängen är att jag skiter i det.
Citera
2022-01-20, 11:22
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Poängen är att jag skiter i det.

Surt, sa räven.
Citera
2022-01-20, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Även om det skulle så som du säger så kvarstår alltför stora frågetecken kring det.

Det blev känt i samband eller först efter VM 1994, och påstås ha sagts i matchen Sverige-Kamerun. En match som Arne inte kommenterade. Han kommenterade inte Kamerun ö.h.t.

När Arne konfronterades så säger han bara att det måste i samband med den senaste matchen med Kamerun har kommenterat. I Vm 1990 mot England! Men har säger ju att han inte kommer ihåg det själv ens.

Och ingen som påstår sig ha hört det kan säga när man hört det säkert. Någon måste väl kunna komma ihåg det någorlunda bra när det skulle vara?

På den tiden var detta bara en snabb sportkommentar med en "knorr på". Det var inte någon stor grej för det var Hegerfors signum att vara lite kul med ordlekar. Således kommer folk ihåg det för det var en kul ordlek och det var helt enkelt sant.

Det finns ett till exempel på en händelse som tystats ner totalt när "kränkthetshetsen" slog till.
Det var då det mycket populära programmet "Upp till tretton" sändes och de som ringde kunde vinna priser. Vid ett tillfälle ringde en mycket ung pojke och fick en fråga som han besvarade med "Kan det vara en neger". Nu tror många här att det var ordet neger som var det hemska och oförlåtliga men det var inte något negativt eller värdeladdat utan helt enkelt bara ett svenskt ord på den tiden utan det var sammanhanget som var det överraskande. Det var så överraskande att Ulf Elving bröt sändningen. Jag själv väntade på att han skulle återkomma men han gjorde inte det. Det var tyst i radion programtiden ut.
Drt otroliga är att till och med UE förnekar att detta har hänt.
När detta sändes fanns inte inspelningsmöjligheter som idag vilket förklarar att det behövde bara raderas hos SR sedan var det borta för alltid. Det var egentligen inte heller så förfärligt för barn säger saker som de inte menar något illa med men blir fel i vuxnas öron.
Jag hoppas pojken (kanske 5-6 år gamma) inte drabbades av detta men befarar att elaka barn kan ha gjort honom till mobboffer.
Citera
2022-01-20, 11:40
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av curlingstaten
På den tiden var detta bara en snabb sportkommentar med en "knorr på". Det var inte någon stor grej för det var Hegerfors signum att vara lite kul med ordlekar. Således kommer folk ihåg det för det var en kul ordlek och det var helt enkelt sant.

Det finns ett till exempel på en händelse som tystats ner totalt när "kränkthetshetsen" slog till.
Det var då det mycket populära programmet "Upp till tretton" sändes och de som ringde kunde vinna priser. Vid ett tillfälle ringde en mycket ung pojke och fick en fråga som han besvarade med "Kan det vara en neger". Nu tror många här att det var ordet neger som var det hemska och oförlåtliga men det var inte något negativt eller värdeladdat utan helt enkelt bara ett svenskt ord på den tiden utan det var sammanhanget som var det överraskande. Det var så överraskande att Ulf Elving bröt sändningen. Jag själv väntade på att han skulle återkomma men han gjorde inte det. Det var tyst i radion programtiden ut.
Drt otroliga är att till och med UE förnekar att detta har hänt.
När detta sändes fanns inte inspelningsmöjligheter som idag vilket förklarar att det behövde bara raderas hos SR sedan var det borta för alltid. Det var egentligen inte heller så förfärligt för barn säger saker som de inte menar något illa med men blir fel i vuxnas öron.
Jag hoppas pojken (kanske 5-6 år gamma) inte drabbades av detta men befarar att elaka barn kan ha gjort honom till mobboffer.

Loool. Du försöker alltså bevisa att ett falskt minne är sant genom att redogöra för ett annat av dina falska minnen! Obetalbart.
Citera
2022-01-20, 13:56
Medlem
1000% att han har sagt det, har själv hört det när det hände men hela storyn är märklig då det inte gå få fram bevis förutom att han själv erkänner.

Varför vill man liksom sudda bort detta, nu kan jag förstå men då. Han menade dessutom inte det på något rasistisk sätt. Han hade ju sagt det oavsett om det var vita eller svarta på avbytarbänken det såg ju mörkt ut, haha.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in