Citat:
Eftersom du vet exakt när i matchen det sades så behöver du ju inte titta på hela matchen, det räcker ju att du lägger ett par minuter på det så kan du visa för oss alla när det sades. Mycket mindre tid än vad du redan lagt på att skriva inlägg i denna tråden. Och skulle det inte vara härligt att få motbevisa oss?
Ja, tråden skapades för att inte tro det. Av en enda person som hela tiden blev motsagd från början. Det var massvis med folk som kom in och var helt säkra på när det skulle ha sagts. Flera av dom personerna är sedan dom som har letat upp sändningarna och kunnat avfärda sina egna minnen som falska. Du verkar tro att detta är nån slags konspirationstråd, det är ju precis tvärtom, massvis med folk har verkligen försökt hitta citatet men misslyckats.
Och nu har ju du chansen igen. Titta på den engelska sändningen och ge exakt tillfälle när det skulle ha sagts, visa oss när den här panoreringen över bänken efter Linekers mål sker så är vi ju halvvägs framme.
Eller är du rädd för att ditt minne ska visa sig vara falskt?
Ja, tråden skapades för att inte tro det. Av en enda person som hela tiden blev motsagd från början. Det var massvis med folk som kom in och var helt säkra på när det skulle ha sagts. Flera av dom personerna är sedan dom som har letat upp sändningarna och kunnat avfärda sina egna minnen som falska. Du verkar tro att detta är nån slags konspirationstråd, det är ju precis tvärtom, massvis med folk har verkligen försökt hitta citatet men misslyckats.
Och nu har ju du chansen igen. Titta på den engelska sändningen och ge exakt tillfälle när det skulle ha sagts, visa oss när den här panoreringen över bänken efter Linekers mål sker så är vi ju halvvägs framme.
Eller är du rädd för att ditt minne ska visa sig vara falskt?
Nej, jag är inte rädd och som jag skrev inte alls bekymrad över detta. Ramlade över tråden igår. Har aldrig hört någon diskussion om detta tidigare alls faktiskt.
Jag är mycket väl medveten om att minnet inte är tillförlitligt i detaljer. Det vanligaste med minnet är dock att helt glömma bort händelser. Jag skulle inte ha något som helst problem om någon hade visat för mig att Hegerfors sa faktiskt inte »mörkt«, han sa »dystert« eller något helt annat.
När diskussionen snarare handlar om att sekvensen inte finns och Hegerfors inte sa någonting så blir det märkligare. Att jag skulle kunna ta fel på när i matchen det sades, ja absolut. Det skulle kunna vara efter Linekers första straff. Det skulle kunna vara mellan straffarna när Kamerun bränt en chans.
Jag får som sagt fundera på om jag ska kika igenom den.