2019-11-08, 22:43
Medlem
Tillhör en av dem som för några år sedan kunde tagit gift på att jag hört/sett citatet, men efter att ha följt denna tråden i tre år helt ändrat uppfattning. Numera är jag helt övertygad om att minnet spelat mig ett spratt, och den troligaste förklaringen är att någon “kul figur” myntat uttrycket och att det fått stor spridning för att det är ett “bra” citat (samt med hjälp av Lasses bok).
Har själv tittat igenom några vhs:er av Kryzz efter citatet, helt utan resultat. Insåg sen att det omöjligt kan ha varit manus-styrt eftersson Arne (eller någon annan) isåfall skulle ha kommit ihåg det. Har även en kollega som är helt säker på att han har citatet inspelat på vhs, han skulle ta med det till jobbet så fort han hittade det. Det har nu gått 2,5 år...

Ingen kommer någonsin att hitta citatet efterssom Arne aldrig har sagt det. Men jag hoppas innerligt att fler personer dyker upp i tråden och hävdar motsatsen, för det skulle innebära fortsatt underhållande läsning.
Citera
2019-11-08, 23:02
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tintin.i.Kongo
Ett bevis för att de har redigerat ljudspåret. Citatet kan finnas med i dövtextningen men du betalade inte uppmärksamhet till textningen då du trodde att den var irrelevant.

”Betalade inte uppmärksamhet”? Är du från Afrika på riktigt?
Citera
2019-11-08, 23:08
Medlem
Dupeas avatar
Citat:
Ollebolle1g har en äkta VHS, det har han berättat för mig via PM.

Det där är ofrivillig humor, något du innerst inne borde inse. Chansen att denna Ollebolle1g någonsin på något sätt kommer bevisa hans VHS innehåller citatet är väldigt nära noll procent.

Citat:
Ursprungligen postat av JackDalton
Ingen kommer någonsin att hitta citatet efterssom Arne aldrig har sagt det. Men jag hoppas innerligt att fler personer dyker upp i tråden och hävdar motsatsen, för det skulle innebära fortsatt underhållande läsning.

Det är mer tragikomiskt. Retar mig mest på alla som dundrar in och hjärndött hävdar att citatet är äkta utan att ha ägnat en minut åt att läsa tråden
Citera
2019-11-09, 09:05
Medlem
Tintin.i.Kongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
”Betalade inte uppmärksamhet”? Är du från Afrika på riktigt?

Kommer från ”pay attention”. Språket utvecklas och det är bara att hänga med.
Citera
2019-11-09, 09:11
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:

Nej du. Dina patetiska anglicismer får du vara ensam om att använda.
Citera
2019-11-09, 10:20
Medlem
ms18s avatar
Min farfar har detta inspelat, ska leta nästa gång. Har själv hört det.
Citera
2019-11-09, 10:28
Medlem
Citat:

Nej, språket har inte utvecklats såpass att någon tycker att det är rimligt att uttrycka sig så.
Citera
2019-11-09, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ms18

Undrar hur många sådana här inlägg det finns i tråden nu, helt utan resultat😅
Citera
2019-11-09, 10:33
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ms18

Haha jag dör. Än är inte den siste född.
Citera
2019-11-09, 10:54
Medlem
En kompis till min kusins granne säger att han känner en läkare som intygar att det är sant.
Citera
2019-11-09, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dupea
Det där är ofrivillig humor, något du innerst inne borde inse. Chansen att denna Ollebolle1g någonsin på något sätt kommer bevisa hans VHS innehåller citatet är väldigt nära noll procent.
...
Det värsta är inte att SVT lyckats ändra på inspelningen i Kungliga Biblioteket, utan att de kunnat sända sina agenter in till oskyldiga människor för att ändra på alla VHS.
Citera
2019-11-09, 14:18
Medlem
Citat:
Ollebolle1g har en äkta VHS, det har han berättat för mig via PM.

Någon på Youtube hävdar att han har bandat England-Kamerun och att citatet inte finns där.

Tycker förövrigt att om det är någonstans man kan vara 100-procentigt säker på att det inte sagts är just efter 3-2 målet i matchen England-Kamerun 1990. Eftersom man kan vara säker på att det är där alla först har letat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in