Citat:

Ursprungligen postat av 
Nyasalladsbladet

Jag förpestade ofta tillvaron för mina vänner genom att kommentera samtidigt som vi spelade, de andra spelade mest. Det var fotbollsfeber och det spelades fotboll nästan dygnet runt om vi inte sov,åt eller såg på match. Minns även att vi spelade under vissa nätter men kanske är även dessa minnen falska.  Jag vet varken ut eller in längre. 

Det var ingen stor grej och därför skrevs det väl inte om det.  Citatet är ju bra mycket mer aktuellt nu än hur det var då  och en del tyckte inte ens att citatet var ett dugg konstigt för det såg ju mörkt ut för dom liksom.  Men dom är ju mörka också,,förstår ni sa man nån gång  men nä, sluta larva er minns jag någon sa. Jag var 14 år 1990. Det är inte på det viset att det var endast detta citat jag tjatade om på gården, jag minns minst ett till men det mesta man sa är ju sånt som jag idag inte kommer ihåg.

Ditt minne är ett indicium på att VM-tipsets teori stämmer. Dvs att någon hittat på det och att det  blivit en rolig historia i folkmun redan innan historien hamnade på Aftonbladets tipshög. 
Inte olikt Bappelsin-citatet som levt liknande liv.
VM-tipsets teori:
"Min personliga uppfattning hur citatet kom till floskeltoppen. 
Arne, en riktig ordvitsare av rang. Dock finns det fler där ute som leker med ord och någon av dessa kom på denna genialiska dubbeltydningsmening. Sedan har det gått från mun till mun runt bland folk (antagligen spritt sig snabbt eftersom det är en bra story)  till det till slut hamnade i floskeltoppens redaktion öron. Alternativt att någon skickade in hörsägnen till redaktionen. På vägen dit så har matchen blivit England eftersom den stämmer in på många sätt. Om man nu inte gör som 
 careess och delvis Glorkas och dubbelkollar igenom matchen. 
Tror inte på färgklickspåret och liknande även om det är bra researchat."