2018-10-04, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av avec
Frågan är varför du ser det så? Om du är säker på att det sades i matchen England-Kamerun. Varför går du inte bara till biblan, får det bekräftat och skapar en Youtube-succé på köpet?

En av de mest underliga fenomenen i denna tråd är att ingen som påstår sig vara säker på att de hört citatet har varit beredda att gå till arkivet.

Samtliga som varit där är personer som inte minns citatet men som verkligen velat hitta det.

Jag är inte alls lika säker angående agendan som dessa två har och hade. För mig är det här inget jag funderar på förutom när tråden dyker upp på flashback. Jag har två små barn och bor cirka 20 mil ifrån närmsta stora bibliotek. Att få ut hela sändningen på youtube blir en braksuccé oavsett vad som sägs eller inte sägs under match så pinna iväg du.
Citera
2018-10-04, 19:36
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyasalladsbladet
Straff nummer två kom i första förlängningskvarten.

Fair enough, men då Kamerun ledde innan det så förklarar det varför det var mörkt ur engelsk synpunkt.
Citera
2018-10-04, 19:47
Medlem
Citat:
Jag är inte alls lika säker angående agendan som dessa två har och hade. För mig är det här inget jag funderar på förutom när tråden dyker upp på flashback. Jag har två små barn och bor cirka 20 mil ifrån närmsta stora bibliotek. Att få ut hela sändningen på youtube blir en braksuccé oavsett vad som sägs eller inte sägs under match så pinna iväg du.

Varför skulle jag det? Careless och Glorkas har redan varit där och visat att citatet inte finns. Det finns inga rimliga skäl att tro att de ljuger.
Citera
2018-10-04, 19:58
Medlem
VM-tipsets avatar
Någon som har önskat matchen till SVTs öppna arkiv? Gjorde i alla fall det precis.
Citera
2018-10-04, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av avec
Varför skulle jag det? Careless och Glorkas har redan varit där och visat att citatet inte finns. Det finns inga rimliga skäl att tro att de ljuger.

Men då så. Trevligt att råkas. Ett gott råd till dig och ett par till är att tona ner retoriken lite i framtiden oavsett vad ni skriver om. Det blir lätt så polariserande och det är det sista som behövs oss människor emellan. Jag menar inte att man ska lägga band på sig utan det räcker ganska långt med att man visar hänsyn och en god vilja.
Citera
2018-10-04, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VM-tipset
Någon som har önskat matchen till SVTs öppna arkiv? Gjorde i alla fall det precis.

Bra tips. Det ska jag med göra.
Citera
2018-10-04, 20:09
Medlem
Citat:
Men då så. Trevligt att råkas. Ett gott råd till dig och ett par till är att tona ner retoriken lite i framtiden oavsett vad ni skriver om. Det blir lätt så polariserande och det är det sista som behövs oss människor emellan. Jag menar inte att man ska lägga band på sig utan det räcker ganska långt med att man visar hänsyn och en god vilja.

Med all respekt men jag kan faktiskt inte se var denna brist på hänsyn och god vilja skulle finnas. Att be om bevis är inte brist på respekt utan rimligt med tanke på det research-arbete som gjorts i tråden.
Citera
2018-10-04, 20:10
Medlem
VM-tipsets avatar
Citat:

Bra där Skrev att jag önskade den i sin helhet. Fler får gärna hänga på och önska.

En liten prewiew finns redan där med Arne.

https://www.oppetarkiv.se/etikett/ti...rfors_kollage/
Citera
2018-10-04, 20:33
Medlem
VM-tipsets avatar
Citat:

Edit. Det var ju ett VM-tips
Citera
2018-10-05, 17:00
Medlem
VM-tipsets avatar
Fått svar från öppna arkivet.

Citera
2018-10-05, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VM-tipset
Fått svar från öppna arkivet.

FIFA
Citera
2018-10-05, 20:37
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Uteslutningsmetoden säger att det måste ha varit matchen mellan England och Kamerun.

Det är korrekt.

Läs här och se vad Arne själv säger:

https://www.sportbibeln.se/sport-i-t...nsk-klassiker/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in