2019-03-25, 15:32
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Profface
Asså jag sitter verkligen här hemma och skrattar. Inget illa alls men tycker de skitkul
Ännu en gång jag vet inte om du såg hur utförligt jag berättade sekvensen ovanför. Flera andra har hört ju samma sak. De inte så att någon/några suttit i en grotta och kommit på detta, Min vän detta har definitivt hänt.

Den här tråden må va tre år gammal, men jag har aldrig sett den här tråden tidigare förrän idag. Tänkte först att det inte kunde vara på allvar. Men när jag läste igenom några sidor insåg jag, shit folk menar allvar här. Jag vet vad jag såg och hörde, det räcker för mig. Synd bara att klippet verkar ha försvunnit nu.

Jadu min vän, hur roligt tror du inte att "vi" tycker det är när det dyker upp nån gök var tredje månad och med bestämdhet säger sig ha sett klippet men inte kan säga var, när eller hur?

Klippet har inte försvunnit, du kan se allt på ett bibliotek när du har lust. Alla matcher från mästerskap som sänts på SVT finns arkiverade i Sthlm, Uppsala, Linköping, Umeå, Lund och Göteborg.

Det här är en tråd som aldrig slutar ge.
Citera
2019-03-25, 15:36
Medlem
chran508s avatar
Citat:
Asså jag sitter verkligen här hemma och skrattar. Inget illa alls men tycker de skitkul
Ännu en gång jag vet inte om du såg hur utförligt jag berättade sekvensen ovanför. Flera andra har hört ju samma sak. De inte så att någon/några suttit i en grotta och kommit på detta, Min vän detta har definitivt hänt.

Den här tråden må va tre år gammal, men jag har aldrig sett den här tråden tidigare förrän idag. Tänkte först att det inte kunde vara på allvar. Men när jag läste igenom några sidor insåg jag, shit folk menar allvar här. Jag vet vad jag såg och hörde, det räcker för mig. Synd bara att klippet verkar ha försvunnit nu.
Om du anade hur många som skrivit samma sak. Ingen av dem har lyckats rota fram citatet.
Läs sammanfattningen.
Citera
2019-03-25, 16:20
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:

Vilken match i vilket mästerskap var det? Minns du vilket år det hände? Tänk noga nu.
Citera
2019-03-25, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Vilken match i vilket mästerskap var det? Minns du vilket år det hände? Tänk noga nu.

Läser man Profface inlägg i andra trådar så ger han intryck av att vara 20-25 år. Han vill ha tips om utlandsstudier etc.

Frågan är hur han kan minnas ett citat när han inte ens var född när det påstås ha sagts?
Senast redigerad av avec 2019-03-25 kl. 16:41.
Citera
2019-03-25, 16:47
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avec
Läser man Profface inlägg i andra trådar så ger han intryck av att vara 20-25 år. Han vill ha tips om utlandsstudier etc.

Frågan är hur han kan minnas ett citat när han inte ens var född när det påstås ha sagts?

Är det så? Än tydligare exempel på hur konstruerade minnen funkar i så fall.
Citera
2019-03-25, 16:55
Medlem
Citat:
Är det så? Än tydligare exempel på hur konstruerade minnen funkar i så fall.

Grabbar som sagt jag kom inte till den här tråden för att peka åt olika håll. Tänkte det vore schysst att fylla i lite grann. Jag vet vad jag har sett. Kul minne och det räcker för mig
Citera
2019-03-25, 17:12
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Grabbar som sagt jag kom inte till den här tråden för att peka åt olika håll. Tänkte det vore schysst att fylla i lite grann. Jag vet vad jag har sett. Kul minne och det räcker för mig

Men du tycker inte det är lite intressant att så många säger sig minnas hur de hört Hegerfors såga detta - fast ingen minns när det ska ha skett?

Jag är inte ute efter dig, du förlorar inte om det visar sig du minns fel (utom att ditt garanterar 100% blir ganska urvattnat &#128513

Och som sagt, kollade du verkligen fotbolls-VM 1990?
Citera
2019-03-25, 17:51
Medlem
Citat:
Men du tycker inte det är lite intressant att så många säger sig minnas hur de hört Hegerfors såga detta - fast ingen minns när det ska ha skett?

Jag är inte ute efter dig, du förlorar inte om det visar sig du minns fel (utom att ditt garanterar 100% blir ganska urvattnat &#128513

Och som sagt, kollade du verkligen fotbolls-VM 1990?

Men bara så jag det inte blir några missförstånd alls här. Nästan häpnadsväckande ju Så menar folk bokstavligt talat att ingen kommentator har sagt detta citat eller vadå?

Menar man att det är en myt hahaha? Men då är min stora fråga detta. Hur kan så många människor hört samma sak och sett samma klipp? Jag kan ta upp detta nu med en vän och han kommer skratta åt det också. Eftersom denne har hört samma sak.

Vadå menar man att svenska folket har drömt en dröm, som gått i spinn vidare sedan till nästa granne?

Så rätta mig nu. Härinne påstår folk att det inte existerar alls? Eller att det existerat men att klippet är borta.
Senast redigerad av Profface 2019-03-25 kl. 17:54.
Citera
2019-03-25, 18:05
Medlem
Citat:

Hur gammal är du? Om du känner att det är för personligt går det bra att svara med intervall.

Är du över eller under 20 år?
Är du över eller under 30 år?
Är du över eller under 40 år?
Citera
2019-03-25, 18:06
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Men bara så jag det inte blir några missförstånd alls här. Nästan häpnadsväckande ju Så menar folk bokstavligt talat att ingen kommentator har sagt detta citat eller vadå?

Menar man att det är en myt hahaha? Men då är min stora fråga detta. Hur kan så många människor hört samma sak och sett samma klipp? Jag kan ta upp detta nu med en vän och han kommer skratta åt det också. Eftersom denne har hört samma sak.

Vadå menar man att svenska folket har drömt en dröm, som gått i spinn vidare sedan till nästa granne?

Så rätta mig nu. Härinne påstår folk att det inte existerar alls? Eller att det existerat men att klippet är borta.

Finns absolut ingenting som tyder på att du eller någon annan upplevt det eftersom ingen kan plocka fram det.
Iom att du är relativt ung (som det verkar) så tror jag att du har svårt att förstå hur enkelt såna här skrönor kunde få fäste innan internet. Det fanns i princip inget sätt att kolla av påståenden, skrev Anrell att Hegerfors sagt något ett halvår efter att det ska ha hänt så fick man köpa det mer eller mindre.
Att du tror dig ha sett Hegerfors säga något betyder helt enkelt ingenting så länge ingen kan bevisa att det hänt.

Om sen en ungersk kommentator sagt det i en match mellan Kongo och Gambia nån gång under 1900-talet må ju vara hänt, det gör inte "vår" anekdot sann.
Citera
2019-03-25, 18:08
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:

Vet inte om du avsiktligen vill verka som en idiot här, men fenomenet kollektiva falska minnen är inte precis okänt.

Du påstår dig vara 100% säker på ditt minne, men du minns inte vilket år det skedde?

Det finns inga som helst spår av att det har sagts, inga Youtubeklipp, inga spår i media från den tiden, inga döda länkar till YT-klipp eller citat.

Ingen, som har gått igenom matcher, årskrönikor och annat har hittat citatet.

Ingen har hittar citatet på egna VHS-band eller på annat sätt i sina gömmor.

Är det inte märkligt om nu Hegerfors skulle sagt detta på tv?
Citera
2019-03-25, 18:33
Medlem
Citat:
Vet inte om du avsiktligen vill verka som en idiot här, men fenomenet kollektiva falska minnen är inte precis okänt.

Du påstår dig vara 100% säker på ditt minne, men du minns inte vilket år det skedde?

Det finns inga som helst spår av att det har sagts, inga Youtubeklipp, inga spår i media från den tiden, inga döda länkar till YT-klipp eller citat.

Ingen, som har gått igenom matcher, årskrönikor och annat har hittat citatet.

Ingen har hittar citatet på egna VHS-band eller på annat sätt i sina gömmor.

Är det inte märkligt om nu Hegerfors skulle sagt detta på tv?

Profface skriver uttryckligen att han är ung i ett av sina inlägg i ett annat ämne, så han blir ytterligare ett bevis för att den här tråden är rätt ute.

Sjukt hur lättvindigt vissa köper historier och gör det till egna minnen. Hans ålder gör hans historia fullständigt irrelevant i övrigt. Han kan omöjligt ha hört Arne säga det.
Senast redigerad av avec 2019-03-25 kl. 18:37.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in