2018-09-19, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Hade vi haft en tidsmaskin och åkt tillbaks till ögonblicket då Arne ska ha yttrat citatet och det visas att han inte sa det kan jag slå vad om att vissa ändå skulle hävda att det är någon som har fifflat med tidsmaskinen. Dom VET att det sades och så är det bara!!!!1!!!

Ifall jag har ett falskt minne så är det även många fler falska minnen på köpet som sagt. Och Lasse Anrell skrev väl om detta först 1994 har jag för mig. Varför har jag och mina barndomsvänner minnen från detta flera år innan och det är som sagt inte bara ett minne och vid en ålder där man ofta minns saker som fastnar för resten av livet.
Citera
2018-09-19, 23:31
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyasalladsbladet
Ifall jag har ett falskt minne så är det även många fler falska minnen på köpet som sagt. Och Lasse Anrell skrev väl om detta först 1994 har jag för mig. Varför har jag och mina barndomsvänner minnen från detta flera år innan och det är som sagt inte bara ett minne och vid en ålder där man ofta minns saker som fastnar för resten av livet.
Du å jag har redan haft denna diskussion vilket inte ledde till nåt givande, jag tror du å andra upplever det som man kan kalla "The Mandela Effect" och du tror att citatet klippts bort. Vi nöjer oss där.
Citera
2018-09-19, 23:34
Medlem
Citat:

Dags att sluta med skitsnacket och bevisa. Hur svårt kan det vara om så många har hört och sett detta?

Citera
2018-09-20, 00:42
Medlem
liddens avatar
Citat:
Ok, det kan dock dröja och jag kommer inte kunna bevisa nåt ändå då man ej får med sig materialet ut.

Tala bara om vilken match och vad matchklockan stod på så kan vi verifiera.
Citera
2018-09-20, 07:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lidden
Tala bara om vilken match och vad matchklockan stod på så kan vi verifiera.

Borde vara 1990-07-01 England-Kamerun och skulle gissa på matchminut 105 precis innan första förlängningskvartens slut.
Citera
2018-09-20, 09:57
Medlem
liddens avatar
Citat:
Borde vara 1990-07-01 England-Kamerun och skulle gissa på matchminut 105 precis innan första förlängningskvartens slut.

"Borde"? Den matchen är kontrollerad och citatet finns inte där. Sluta gissa.
Citera
2018-09-20, 10:26
Medlem
Citat:

Ja? Minnet/minnen är inte särskilt pålitliga. Jag är helt övertygad om att jag skulle kunna övertyga om flera barndomskompisar om saker som aldrig har hänt och vips är det en sanning i stil med "vi spelade fotboll och jag lekte spelande kommentator".
Citera
2018-09-20, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lidden
"Borde"? Den matchen är kontrollerad och citatet finns inte där. Sluta gissa.

Ok det är den matchen. Vissa minuter av förlängningen är ej kontrollerade och det som är kontrollerat har vi endast en eller två personers ord på. Sluta vara en hjärndöd imbecill.
Citera
2018-09-20, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vonSlyna
Ja? Minnet/minnen är inte särskilt pålitliga. Jag är helt övertygad om att jag skulle kunna övertyga om flera barndomskompisar om saker som aldrig har hänt och vips är det en sanning i stil med "vi spelade fotboll och jag lekte spelande kommentator".

Ok, jag har inte försökt övertyga någon av mina gamla kompisar alla fall.
Citera
2018-09-20, 12:09
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ok det är den matchen. Vissa minuter av förlängningen är ej kontrollerade och det som är kontrollerat har vi endast en eller två personers ord på. Sluta vara en hjärndöd imbecill.

Vad har dessa att tjäna på att ljuga? Är det inte så att den som verkligen hittar citatet skulle få viss positiv berömmelse?

Dessutom. De personerna har ju ändå kollat upp detta. Det är ju faktiskt värt mer än dina minnesbilder.
Citera
2018-09-20, 12:16
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Vad har dessa att tjäna på att ljuga? Är det inte så att den som verkligen hittar citatet skulle få viss positiv berömmelse?

Dessutom. De personerna har ju ändå kollat upp detta. Det är ju faktiskt värt mer än dina minnesbilder.
Helt rätt. Den som hade hittat citatet & lagt upp det på Youtube hade blivit kung på Flashback.
Utan tvekan även fått en utmärkelse som "Årets Flashbackare".
Citera
2018-09-20, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Helt rätt. Den som hade hittat citatet & lagt upp det på Youtube hade blivit kung på Flashback.
Utan tvekan även fått en utmärkelse som "Årets Flashbackare".

Kung kan man bli om man lägger upp ett ljudklipp utan citatet också. Gärna ett klipp från början av förlängningen tills matchen är slut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in