Citat:
Ursprungligen postat av
Nyasalladsbladet
Men läser du inte vad jag skriver? Det var ingen jättegrej detta och jag tror inte jag läste om det i expressen (mamma köpte alltid hem expressen) vid denna tid. Jag har ett minne från när jag tog upp detta med en kompis och han hade inte ens reagerat över det och en annan tyckte inte det var kul alls,det såg ju mörkt ut när dom låg under gick tongången där utan att minnas exakta ord. Sedan dess har ju åren gått och då motståndarlaget inte nämns i citatet så är det inte alls konstigt att man inte minns vilken match. Eller hur tänker ni ?
Tydligen är det här med läsandet ganska ömsesidigt, du är precis som alla andra som klampar in i denna tråd, helt säker på sin sak men minns inget annat än citatet. Du är inte ensam och du kommer förmodligen (precis som alla andra) inte kunna bevisa nånting, istället för att kanske överväga att du har fel kommer du antagligen tro att SVT av nån oförklarlig anledning raderat klippet. Inte direkt logiskt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Nyasalladsbladet
Jo det vet jag. 1990 så var jag 14 år och lattjade boll varje dag och 1994 så var jag 18 och lattjade inte boll varje dag. Kamerun nämns i citatet så då vet man vad ena laget hette.
Ja Arne trodde själv att det var i matchen England-Kamerun 1990, matchen har gåtts igenom och Arne nämner det aldrig. Det finns väldigt mycket som talar för att citatet aldrig ens har yttrats så vid det här laget är det upp till nån som "minns" att ta fram det. Annars är det bara å betrakta som en myt.