Citat:
Ursprungligen postat av
jonssondesign
Nu uppskattar jag verkligen att du tar dig tiden att gå till KB m.m - men skulle du kunna lägga upp något bevis att du faktiskt varit där? En bild du kanske tog?
Tror på dig och hoppas det inte är troll - men har nu ringt upp mina syskon och bett dem förklara bildsekvensen så gott de kan - alla förklarar den på klippet som florerat. Sedan visat dem klippen och alla är bombsäkra (inklusive jag) att citatet sades här (33 minuter in).
Skulle du inte kunna lägga upp bildbevis eller dylikt så tar jag mig till sthlm för att själva kika och skall filma - jag är fortfarande lika övertygad tyvärr. Obs: Ingen attack mot dig! Uppskattar all tid du lägger ned!
Risken är kanske att dom censurerat bort det, därför viktigt att veta EXAKT vad som sades under sekvensen, kanske var det bara misstänkt tyst(som att det vore bortklippt)?
Jag vet bara själv att själva bänksekvensen ringer en klocka för mig, vilket inte nåt av dom andra sekvenser som länkats gjort. Jag har sett den förut, men frågan är var. Den är inte med i krönikan och jag såg inte matchen 1994.
Tror att det är ett falskt minne att jag sett "det ser mörkt ut"-klippet på youtube, däremot undrar jag om det kan ha sänts på tv i samband med vm 2002 då sverige och nigeria var i samma grupp. Nån skrev att det kan ha visats i "sen kväll med Luuk" också, inte omöjligt.
Så alla dina bekanta du såg matchen med är lika säkra? Det kan inte ha varit Arnes kommentar om att domaren visade ut fel nigerianska spelare och att ni i efterhand blandat ihop det med "mörkt ut på avbytarbänken"- citatet?
Kommer du förresten ihåg om Arnes sa nåt i stil med "inga glada miner här inte" innan han sade att det såg mörkt ut?