Citat:
Ursprungligen postat av
Nivovic
Om man har följt och engagerat sig i tråden - som många av oss har - så vet man att ingen är "säker" på att man hört citatet. Det är bara tomma ord.
Jag har lurkat i tråden sedan trådstart, läst det mesta. Huruvida det är tomma ord håller jag inte med om. Jag vill minnas att jag både hört och sett det.
Citat:
Ursprungligen postat av
Nivovic
Det svenska folket, Arne själv och alla medier - SVT, Expressen, Nyheter24, TV4, Aftonbladet - har påstått att det skedde 1990/94 av Arne himself. Nu vet vi att detta inte stämmer, så sannolikheten att det skulle vara i någon annan match, av någon annan kommentator är minimal.
Varför då?
Närhet: Agrells artikel kommer 5 år senare. Närhetskriteriet är i den ganska inte bra, inte dålig. Arnes nutida intervjuver är däremot dåliga, då det är 25 år sedan.
Tendens: Förutom Aftonbladets notoriskt dåliga källkoll finns ingen tendens.
Beroende: Nu går jag inte tillbaka och kollar jättenoga i tråden, men vad jag förstått det har Eng-Kam pekats ut därför att Agrell (aftonbladet 95) säger att det är så och att andra, däribland Arne minns att det skulle vara så. Men eftersom Glorkas undersökning av den matchen tyder på (hela matchen är inte kollad) att citatet inte kommer därifrån måste vi fråga oss hur bra de källor som hänvisar till den matchen är.
Citat:
Ursprungligen postat av
Nivovic
Det intressanta är också att nu när citatet är motbevisat har folk helt plötsligt ändrat uppfattning och känner sig "stensäkra" på att det var någon annan kommentator som yttrade citatet.
Trovärdigheten är lika med noll.
Citatet är inte motbevisat. Vad vet vi? Sve-Kam 94 fanns tydligen på youtube, och där sägs det inte. Eng-kam 90 är inte helt granskad, därför vet vi inte. Dessutom spelade Kamerun fer matcher både 90 och 94, dessa är vad jag förstått det inte heller avfärdade. Din påstående saknar substans.
Citat:
Ursprungligen postat av
Nivovic
Vi behöver inte gå igenom alla Kameruns matcher på 80- och 90-talet för att fastslå att detta är en myt.
Haha. Nej. Men vill vi veta sanningen bör vi ju avfärda det som går att avfärda.