2015-12-08, 00:17
Medlem
Nivovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stivali
Kan bekräfta att det är mycket möjligt. Det är en enorm käftsmäll man får även vid 0-2. Tränaren Henri Michel har redan bestämt sig för att byta in en anfallare, Roger Milla, och står & ger instruktioner till denne. Då blir mittbacken Rigobert Song utvisad. Bytet genomförs ändå. Då gör Brasilien mål ur en position där mittbacken borde funnits. Michel har inte hunnit komma med nytt drag innan det är för sent alltså.

Utvisning på mittback i 63e, byte av anfallare i 64e, 0-2 i 66e. Jävla osis alltså.

För just det läget är ju ett vägskäl där lagets möjligheter att göra ett riktigt starkt VM går från mycket goda till klart mindre.

Dock ingen bra bänkbild i den franska sändningen. Tränarstaben filmad snett bakifrån.
Vänta, du kan väl inte påstå att det är "mycket möjligt" att citatet yttrades i den matchen?
Vi har fortfarande inga bevis och med tanke på hur fel alla har haft angående alla andra matcher så är det knappast troligt att det skulle vara i den matchen?

Jag säger inte emot din teori, visst kan det ha hänt. Men i nuläget när citatet i princip blivit bekräftad som myt krävs det väl lite mer än en teori?
Jaja, hoppas bara någon orkar kolla på den så vi får ett svar
Citera
2015-12-08, 00:31
Medlem
meganegerdases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cheezy
Hela matchen finns på youtube.

Första halvlek - https://www.youtube.com/watch?v=rP-0wGnRZA4

Andra halvlek - https://www.youtube.com/watch?v=pbCD1UGuvIk

EDIT: Vet inte om citatet kommer ifrån den här matchen men Arne levererar ändå här.

I slutet av matchen går Ravelli ner på knä och då säger Arne: "Jag tror knappast att det är Allah han tilltar där".

DU måste ju ge en tid! Letar men hittar inte
Citera
2015-12-08, 00:34
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nivovic
Vänta, du kan väl inte påstå att det är "mycket möjligt" att citatet yttrades i den matchen?
Vi har fortfarande inga bevis och med tanke på hur fel alla har haft angående alla andra matcher så är det knappast troligt att det skulle vara i den matchen?

Jag säger inte emot din teori, visst kan det ha hänt. Men i nuläget när citatet i princip blivit bekräftad som myt krävs det väl lite mer än en teori?
Jaja, hoppas bara någon orkar kolla på den så vi får ett svar

Nja, då utgår jag ju ifrån att alla de som påstår bergsäkert att de hört det har rätt. Att det har sagts någon gång. Med den utgångspunkten måste ju sekvensen runt 0-2 till Brasilien vara absolut brännhet. Fallerar även det så är man ju verkligen nere & rotar runt i....ja vafan då egentligen? Nu droppas Saudiarabien plötsligt.

Brasilien tycker man ju ändå borde ha haft en enorm dragkraft på riktigt fotbollsintresserade i en tid då Champions League tex saknades. Här borde folk suttit bänkade. Ändå yras det om andra matcher såsom England fyra år tidigare. Nej, du har rätt. Det är bräckligt som fan.
Citera
2015-12-08, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brute
Baserat på vad?

//Brute

Det framkommer på flera ställen i tråden (och även i sportbladet-artikeln) att det inte sägs i den matchen. Matchen finns tillgänglig för dig att gå och se och lyssna efter själv.
Citera
2015-12-08, 00:38
Medlem
Tjockfettots avatar
Om Arne sagt så 1990 hade jag kommit ihåg det mycket väl.

Jag var så pass politisk omogen då att jag tyckte det till och med var asroligt att läsa det latinska namnet "Piper nigrum" på baksidan av en svartpepparburk.

Arbetet (nerlagd Malmötidning) tryckte en helt svart sida med texten "Godnatt Sverige" dagen efter 1-2 förusten mot Costa Rica. Jag rev ut sidan skrev "bild på Kameruns landslag" i marginalen. Då tyckte jag det var det mest brillianta skämt som någonsin konstruerats.

Som sagt, hade Arne sagt så om Kameruns landslag så hade jag skrattat så mycket att jag spytt upp lungorna.
Citera
2015-12-08, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lindgren08
Det framkommer på flera ställen i tråden (och även i sportbladet-artikeln) att det inte sägs i den matchen. Matchen finns tillgänglig för dig att gå och se och lyssna efter själv.
1 person har sett matchen, och det var tidigare idag. Jag avskriver inte matchen förrän i alla fall 2 st har sett den.
Citera
2015-12-08, 00:47
Medlem
nimrod666s avatar
Vet inte om detta har tagits upp innan men nu börjar det hända grejer.
Citat:
Jesper Källström@Lamarider
@ErikNiva @kwasbeb @oloflundh Jag kan hämta upp vhs:en ur arkivet på jobbet imorgon och bringa klarhet i frågan.
twitter
Citera
2015-12-08, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nimrod666

twitter
Gött. Hoppas bara inte det är nån klant som nöjer sig med att se sista kvarten.
Citera
2015-12-08, 00:57
Medlem
Citat:

twitter
Förstår inte varför fjanten Jack Warner skriver skit om flashback när hela hans artikel är skriven direkt från denna tråden?
Citera
2015-12-08, 01:01
Medlem
Dalulvens avatar
Kommer lite sent till partyt, men ...

Det ser ljust ut för källkritiken i vår herres hage.

Å det var en bra ursäkt för att se matcherna igen. Återuppleva dramatiken 94.

Höjdpunkten i citatväg, vad gäller Sverige-Kamerun, är möjligen när bårbilen kommer in:

"Svenske läkaren Ekstrand, där, vill upp på förarplatsen -- har han körkort för det här tro?"

Bänkar skymtar förbi vid ett par tillfällen, men utan några världsberömda ord från Bosse Hansson.

Däremot är Arne redo direkt, när bänken (eller i vart fall: tränaren) syns i läget 0-1 mot Ryssland:

"Ja du, Tommy! Mycket värre kunde det inte ha startat."

Inte otänkbart att Hegerfors varit lika rapp vid andra tillfällen.
Citera
2015-12-08, 01:02
Medlem
Nivovics avatar
Citat:

twitter
Skönt att media har fått reda på detta så slipper Glorkas kolla igenom 100-tals matcher denna vecka.

Nu kan det faktiskt bli lite fart på fotbollstittandet, vilket förhoppningsvis leder till att vi kan bekräfta att citatet aldrig har yttrats. För än så länge verkar det vara ganska många som fortfarande inte accepterar sina falska minnen.
Citera
2015-12-08, 01:02
Medlem
nimrod666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vimes76
Gött. Hoppas bara inte det är nån klant som nöjer sig med att se sista kvarten.
Nej verkligen inte. Den här personen verkar jobba med Öppet Arkiv så det kanske finns ett litet hopp om att han lägger upp ett klipp med citatet om man lyckas hitta det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in