Jag sökte på Brasilien i tråden för att se när det nämns först som kandidat. Då menar jag som förstahandskandidat, inte att någon slänger ur sig Brasilien som en möjlighet när tre andra alternativ har spruckit.
Det är faktiskt först sent på kvällen 7 december som det nämns av två stycken. Då har tråden legat uppe i över en vecka. Ingen av dem påstår sig heller ha hört det själv utan hänvisar till att någon annan källa nämnt Brasilien. De pekar heller inte på samma situation utan den ena nämner när Raymond Kalla blir varnad, medan den andre säger när Rigobert Song blir utvisad.
Detta är alltså blivande världsmästarna. Världens främsta nation i fotboll. Mot erkänt starka Kamerun som i det läget fortfarande låg bra till. En match som borde lockat mycket tittare. Med tanke på att så väldigt många varit bombsäkra på att de hört citatet så vore det ju bara helt fucking jävla sanslöst osannolikt om ingen av dessa lyckas pricka in att det var Brasilien!!! Alla har tydligen missat Romario, Bebeto, Jorginho & de andra stjärnorna....men en enda kort fras som kommentatorn säger, den har man järnkoll på 20 år senare. Trots att man inte vet vem som kommenterade!!!!
.....
Nej, fan alltså. Jag bor i Blekinge. Tänker fan inte åka till Lund & skaffa något konto på universitetsbiblioteket för att rota fram en match jag kan se på Youtube, bara för att där skulle kunna tänkas finnas någon mikroskopisk chans att kommentatorn säger en fras om en avbytarbänk. De som varit bombsäkra har ju nämnt helt andra matcher istället! Tror man kan skriva av Brasilien helt. Fokusera på Crystal Palace istället.
Jag var förresten bombsäker på att Crystal Palace i början av 90-talet hade en svart back som brukade ha något konstigt brunt pannband när han spelade. Sökte på "Crystal Palace 1991". Får upp en spelartrupp. Provar ett namn som känns som det ringer en klocka.
BAM!! Tog väl en minut cirka. Sen hade jag honom:
https://www.google.se/search?q=eric+...Q0e1A7rk4JM%3A
Det är så det går till när man har något riktigt spår att gå på.