2008-02-19, 12:08
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Jan Guillou skitstövel eller hjälte?

Tänkte vi skulle diskutera om Jan Guillou är en stor hjälte eller en skitstövel utifrån vad han gjort under sitt livs dagar.

Alla jägare brukar träna skjutning på älgskyttebanan inför hösten jakt. Det gör även Jan G. Oftast är det väldigt långa kör och man kan få vänta på sin tur en timme eller mer för att få skjuta en serie. Att stå i kö och vänta på sin tur det gäller inte Jan G. På älgskyttebanan i Börstil, nära där han har sina marker, går Jan G förbi kön ställer sig i båset och börjar skjuta. Ingen av bönderna vågar säga något, de står bara tysta och ser på hur den stor sossefolkets egen hjälte beter sig.
Har ni något att berätta om denne sturske man?
Citera
2008-02-19, 12:18
Medlem
Fula Gubbens avatar
Finns redan en stor Guillou-tråd:

http://www.flashback.org/showthread.php?t=534457

- F.G

PS svaret är att han var en hjälte för länge sen, och numera är en gaggig skitstövel
Citera
2008-02-19, 12:19
Medlem
Klart som fan att Jan är en hjälte. Alltid oavsett.
Citera
2008-02-19, 12:24
Medlem
Charlie Wilsons avatar
Janne Gijjo är självklart en hjälte. Jag håller inte alltid med honom - snarare tvärtom, men hans ståndpunkter går att förstå och han står för vad han tycker, så hatten av.
Citera
2008-02-19, 12:40
Medlem
BigBadZekeWolfs avatar
Citat:
men hans ståndpunkter går att förstå
Grattis! Du måste vara en av dom få som har begripit det han skriver i sin
kolumn i Aftonbladet. Sällsynt svårläst, arrogant, invecklad och obegriplig smörja enligt mig. Men lyckligtvis behöver man inte läsa allt. Det finns nämligen alltid en poäng med dom. Och...det är SAMMA poäng varje gång. Gissa vilken.

Så där, nu behöver du inte läsa Guillou någe mer.

För övrigt så älskade jag hans Hamlitonböcker. Jag köpte hela serien på en gång och sträckläste i princip dom. Men vad hände sedan med JG?

- BBZW
Citera
2008-02-19, 12:42
Bannlyst
Går man före i köer är man en skitstövel, vare sig det är på skjutbanan eller på krogen.
Jag visste inte jägare var sådana mähän. Menar TS verkligen att de bara står där som fån och låter honom gå före i kön?
Inte mycket krut i sådana gubbar. Skjuta vapenlösa älgar duger de till men inte gangrapa pösmunkar tydligen.
Citera
2008-02-19, 12:51
Medlem
Janne är iaf den coolaste och skönaste vänsteridioten av dem alla. Avskyr hans historieförfalskning och pro-islamska agenda, men man kan inte annat än uppskatta hans dryga machostil
Citera
2008-02-19, 13:16
Medlem
Charlie Wilsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigBadZekeWolf
Grattis! Du måste vara en av dom få som har begripit det han skriver i sin kolumn i Aftonbladet.

Tack, . Ville bara klargöra att jag givetvis inte läser hans kolumner i Aftonbladet. Jag kan då och då gå in på ABs hemsida för att läsa skvaller, men skulle givetvis aldrig betala för att läsa någonting där. Papperstidningen läser jag aldrig.
Citera
2008-02-19, 15:36
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charlie Wilson
Janne Gijjo är självklart en hjälte. Jag håller inte alltid med honom - snarare tvärtom, men hans ståndpunkter går att förstå och han står för vad han tycker, så hatten av.

Har även träffat sådan som gick på Solbacka samtidigt som lille Jan. Dom säger att han gjorde grejer, typ stölder etc, med skyllde andra för det. Det är inte hjältemodigt utan skitstövelaktigt. Att det därför var många som ville ge honom spö, det är inte så konstigt.
Citera
2008-02-19, 17:44
Medlem
Presidentens avatar
Några +
Rolig (läs t ex Det stora avslöjandet)
Grym reportageskribent (läs boken Reporter)
Duktig nyhetsjournalist (en gång i tiden)
Grym debattör (även om man inte alltid håller med honom)
Skoningslös
Långsint (hatade Ebbe Carlsson ända in i dennes död)

Några -
Ibland enkelspårig
Ibland väl tillspetsad (läs vårdslös med sanningen)
Något trött, nuförtiden
Onödigt inställsamt feministisk nuförtiden
Ingen vidare stilist (i romaner)

Summa summarum: Definitivt kung.
Citera
2008-02-19, 21:06
Medlem
Coffeemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigBadZekeWolf
Grattis! Du måste vara en av dom få som har begripit det han skriver i sin
kolumn i Aftonbladet. Sällsynt svårläst, arrogant, invecklad och obegriplig smörja enligt mig. Men lyckligtvis behöver man inte läsa allt. Det finns nämligen alltid en poäng med dom. Och...det är SAMMA poäng varje gång. Gissa vilken.

Så där, nu behöver du inte läsa Guillou någe mer.

För övrigt så älskade jag hans Hamlitonböcker. Jag köpte hela serien på en gång och sträckläste i princip dom. Men vad hände sedan med JG?

- BBZW

*Svårläst och invecklad? Jag tror du ska hålla dig till bilderböcker.

*Palestinierna har alltid rätt? Är det därför han väljer en Israelisk agent som hjälte i en flera böcker?

Jag har läst Hamiltonserien över tjugo ggr (dra inga växlar på detta, det finns hundratalet böcker jag har läst tjugo gånger) men fakta är fakta. Israel dödar Palestinier i en helt oproportionelig omfattning. Vad finns det för anledning till att inte låta dom leva fria i det land dom är födda?

Tack och lov verkar det som den yngre generationen i Israel inte har samma förmåga till hat som den äldre och som jag antar fortfarande krigsskadade. Tyvärr tar det säkert 15-20 år innan dom blir så politiskt inflytande att detta sorgliga inbördeskrig kan upphöra.
Citera
2008-02-19, 21:11
Moderator
Ruskigbusss avatar
Han kan väl vara både och?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in