2007-08-24, 01:10
Awaiting Email Confirmation
ondskan är rolig, han tog säkert emot 30 slag och stog där och glodde irl
Citera
2007-08-24, 01:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Softis...
Bygel BH klockrent.

Jan Guillo våldtagen på Gardemoen, bygel BHn sprack... ähh förlåt mig, inte skoja om våldtäkt.

Baah, där ser du, till och med jag kan ha en gnutta humor.
Citera
2007-08-24, 01:50
Medlem
CrimsonIdols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.clockwork
ondskan är rolig, han tog säkert emot 30 slag och stog där och glodde irl
Nej,nej, jag tror han redan då var kommendörkapten Carl Hamilton o bara "krav magade" ner ALLA som som nånsin kritiserade honom för hans lilla kuk....
Eller så hade han ett överlägset brådmoget överdrivet intellektuellt seriöst samtal om statsrätt när han var 16 o egentligen bara skulle försöka KNULLA
Oh papa!...varför slog du mig ?...Oh papa?
Citera
2007-08-24, 01:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Det är trist när en författare som Guillou, som faktiskt kan skriva någorlunda underhållande, beter sig på samma sätt som riksfjanten Ranelid. Jag har alltid sagt att man ska försöka skilja på författare och verk, men han gör det ju inte direkt lätt för en.

Guillou är mest känd för de flesta som författare men många har glömt att han dessförinnan blev känd som en av de bästa inom undersökande journalistik. Han grävde upp hemlig svensk underättelseverksamhet, satte stora stora drakar i darrning vid flera tillfällen och var överhuvudtaget en föregångare till dagens samhällskritiker, sådana som Josefsson t.ex.
Historien om landets fyra rättsinstanser har väl inte gått någon förbi:
Tingsrätten, Hovrätten, Högsta domstolen, Jan Guillou.

Detta var OT men för att nyansera debatten vill jag ändå påminna om detta.
Citera
2007-08-24, 02:16
Bannlyst
Jan
GUILLOU
röntgad och
RUNKAD

NORSK
FLYGPLATS

Där har ni en löpsedel som kunde ha blivit en klassiker.
Citera
2007-08-24, 02:21
Medlem
Svampfests avatar
Undrar om Herr Guillou flygit till USA någon gång? Där snackar vi irriterande säkerhetskontroller, inte en utan minst fyra.

Cry me a river gubbskrälle!
Citera
2007-08-24, 02:24
Medlem
Kvackelikvacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svampfest
Undrar om Herr Guillou flygit till USA någon gång? Där snackar vi irriterande säkerhetskontroller, inte en utan minst fyra.

Han hade väl Oscars-gala hemma (se tidigare inlägg) eftersom han har "inreseförbud" i USA som dömd spion och palestina-sympatisör. Kan tänka mig att han överdriver det hela för att verka viktigare än han är, därför citations-tecknena.
Citera
2007-08-24, 02:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Något tycks vara rätt ordentligt galet med denne berömde man. Leif GW Persson sade nyligen något i stil med att Guillou är "sjuk",

Det är väl inte så konstigt, Leif GW Persson blev ju kölhalad av Guillou i Geijjeraffären och det har han säkert inte glömt.

Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
De som är äldre minns kanske den gamle Guillou......
Numera kliver han in oombedd i debatter han inte behärskar, gör konstiga utspel som ingen begriper, och uppvisar en ego-fixering som liknar storhetsvansinne. Häromdagen sade han på fullt allvar att "Arn"-filmatiseringen skulle bli bättre än "Det Sjunde Inseglet", ett skrattretande påstående som låter som Steven Seagal på crack. Hade det varit någon annan än Guillou så hade media hudflängt honom, men de gamla meriterna lever kvar i skallen på äldre medie-redaktörer, som låtsas som det regnar.

Men hur länge till? Hur länge orkar Aftonhoran hålla Jan Guillou under armarna, innan man bedömer att han drar löje över tidningen?

Det hela påminner faktiskt -- lite överraskande -- om Ulf Lundell när denne var som mest nedgången i mitten på 1980-talet. Högljudda utspel om ditten och datten, paranoida motangrepp på eventuella belackare, och en hel del rent nonsens. Sedemera visade det sig att Uffes avvikande beteende berodde på en svårartad alkoholism. Jan Guillou har sagt sig dricka "12 cl starksprit om dagen". Kanske har den darriga handen börjat spilla på lite mer än 12 cl i glaset?

Något vajsing är det.

Det är möjligt att det ligger något i din kritik men dina exempel luktar gammal irritation från "FIB Kulturfront" tiden.
Jämförelsen mellan Guillou och Lundell får man väl betrakta som ett typiskt F.G utspel. Slutsatsen är ynklig.
Citera
2007-08-24, 03:59
Medlem
CrimsonIdols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av catami
Det är väl inte så konstigt, Leif GW Persson blev ju kölhalad av Guillou i Geijjeraffären och det har han säkert inte glömt.

Det är möjligt att det ligger något i din kritik men dina exempel luktar gammal irritation från "FIB Kulturfront" tiden.
Jämförelsen mellan Guillou och Lundell får man väl betrakta som ett typiskt F.G utspel. Slutsatsen är ynklig.

Det är möjligt,men hans allt mer trötta utspel kritiserade jag tidigare i tråden....Tror inte ens han orkar göra ordentlig faktakoll innan han går på tomgång o utnyttjar sitt namn i krönikor.....Hans konfrontationer nuförtiden brukar ofta handla om rena faktafel i debatten.....och jag tror han sakta men säkert underminerar sitt goda rykte....även om han givetvis är en av de största författarna vi haft...men i den offentliga debatten har han spelat ut sin roll
Citera
2007-08-24, 04:17
Bannlyst
Citat:

Det var mycket lättare att ta de amerikanska gränsvakterna tydligen!

För Guillou blev det tvärstopp när hans pass kontrollerades.
- Upp kom en massa information och de sa att sådana som jag får inte sätta sin fot i USA, berättar han.
Guillou beskriver hur han fördes till ett rum där ett 30-tal personer väntade.
- Där trängde jag mig skamligt nog före i kön, med hänvisning till att jag är vit.
- Jag sa "ni får gärna kasta ut mig, jag har ju påpassligt ett plan som väntar".

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article126016.ab
Citera
2007-08-24, 06:25
Medlem
javisst!

Citat:

det var väl då han fick sitta naken under korsförhöret och sedan inte fick komma in i landet?
Citera
2007-08-24, 07:02
Medlem
CrimsonIdols avatar
Minsta motgång för Guillou borde belönas med en liten retlig bitchslap...kanske tom en liten silversked som dunkar lite lätt mot hans panna....Varje gång han har objektivt FEL i en krönika så får han be om ursäkt....
Han får välja en liten gayig silversked mot pannan eller erkänna faktafel offentligt
För ingen låter väl han hålla på som han gör,jag brukade ha respekt för den mannen...inte mer
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in