2008-02-19, 21:32
Medlem
Nänujävlars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coffeeman
Är det därför han väljer en Israelisk agent som hjälte i en flera böcker?
Vänta nu, det var visserligen ett tag sedan jag läste serien men jag kommer faktiskt inte ihåg någon heroisk israelisk agent. Du menar väl inte Mouna, eller?
Citera
2008-02-19, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coffeeman
*Svårläst och invecklad? Jag tror du ska hålla dig till bilderböcker.

*Palestinierna har alltid rätt? Är det därför han väljer en Israelisk agent som hjälte i en flera böcker?
Jag har läst Hamiltonserien över tjugo ggr (dra inga växlar på detta, det finns hundratalet böcker jag har läst tjugo gånger) men fakta är fakta. Israel dödar Palestinier i en helt oproportionelig omfattning. Vad finns det för anledning till att inte låta dom leva fria i det land dom är födda?

Tack och lov verkar det som den yngre generationen i Israel inte har samma förmåga till hat som den äldre och som jag antar fortfarande krigsskadade. Tyvärr tar det säkert 15-20 år innan dom blir så politiskt inflytande att detta sorgliga inbördeskrig kan upphöra.

Underbart! Du har läst böckerna 20 gånger och har fortfarande inte märkt att Mouna al Husseini är palestinsk agent?
Citera
2008-02-19, 22:10
Medlem
Grantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeoNaaaaard
Underbart! Du har läst böckerna 20 gånger och har fortfarande inte märkt att Mouna al Husseini är palestinsk agent?

Jag håller med Ruskigbuss, han är både och...
Citera
2008-02-19, 22:48
Medlem
BigBadZekeWolfs avatar
Citat:
*Svårläst och invecklad? Jag tror du ska hålla dig till bilderböcker.
Jag vill lägga till pompösa och högtravande också. För övrigt verkar han
som person vara sällsynt dryg.
Citera
2008-02-19, 23:05
Medlem
Basil Fawltys avatar
Visst kan man vara både och.

Guillou är OK som yrkesman, men som privatperson är han en lättsårad, långsint, översittaraktig skitstövel. Det ryms en hel del komplex i den lille kroppen.
Citera
2008-02-19, 23:49
Medlem
Citat:

Jag tror inte han menar Mouna al Husseini...

I bl.a den första boken förekommer en kvinnlig israelisk underättelsofficer.
Citera
2008-02-19, 23:55
Medlem
fastigos avatar
Komplexfylld tjurskalle som inte gjort upp med sitt kommunistiska förflutna. Muslimkramare i likhet med andra vänsterelement som vill utplåna kärnfamiljen och kristna värdering - härska och söndra - för att uppnå proletariatets diktatur.

Jag fascinerades av hans hårt vinklade repotage i Rekordmagazinet på åttitalet - en dåtida Janne Josefsson fast kommen från överklassen på Östermalm.
Citera
2008-02-20, 12:03
Medlem
RaydeCacas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss
Han kan väl vara både och?

Håller med till fullo. Han är ett skönt arsle helt enkelt.
Citera
2008-02-20, 12:09
Medlem
Sälklubbarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Basil Fawlty
Visst kan man vara både och.

Guillou är OK som yrkesman, men som privatperson är han en lättsårad, långsint, översittaraktig skitstövel. Det ryms en hel del komplex i den lille kroppen.
Tycker han pendlar rätt mycket. Från överlägsen till skön och tillbaka till överlägsen igen. Helt klart vore Sverige mycket tråkigare utan honom.
Citera
2008-02-20, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Badabingbong!
Jag tror inte han menar Mouna al Husseini...

I bl.a den första boken förekommer en kvinnlig israelisk underättelsofficer.

Coffeeman sa "hjälte i flera böcker".
Citera
2008-02-20, 17:47
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Coffeeman sa "hjälte i flera böcker".
...plus att han inte visat sig i tråden sedan dess, så han står nog kvar med foten i klaveret.
Citera
2008-02-20, 22:27
Medlem
erlgs avatar
Det där med att knalla förbi kön på skjutbanan stämmer inte, och inte i Forsmark heller, där han också tränar ibland. Håller en låg profil i dessa sammanhang och är allmänt uppskattad bland jaktgrannar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in