2007-08-23, 21:43
Medlem
Softis...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av catami
Artikeln väcker fler frågor än svar. Varför var inte Guillou hjälpsam att lösa problemet med den pipande säkerhetskontrollen? I de flesta fall löser resenären själv gåtan, plockar fram diverse metallsaker mm, för att påskynda kontrollen.
- Hade han stålhättor i skorna?
- Inopererad metallplatta i skenbenet?
- Bygel BH?

Frågorna är oändliga.....

Bygel BH klockrent.

Jan Guillo våldtagen på Gardemoen, bygel BHn sprack... ähh förlåt mig, inte skoja om våldtäkt.
Citera
2007-08-23, 21:46
Medlem
Softis...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Något tycks vara rätt ordentligt galet med denne berömde man. Leif GW Persson sade nyligen något i stil med att Guillou är "sjuk", och att döma av dennes alltmer omdömeslösa och bisarra utspel, så inställer sig frågan. De som är äldre minns kanske den gamle Guillou, som satt iskall i TV och sorterade fakta från lögn, och inte drog sig för en och annan inkorrekt slutsats emellanåt. Detta känns som mycket länge sedan. Numera kliver han in oombedd i debatter han inte behärskar, gör konstiga utspel som ingen begriper, och uppvisar en ego-fixering som liknar storhetsvansinne. Häromdagen sade han på fullt allvar att "Arn"-filmatiseringen skulle bli bättre än "Det Sjunde Inseglet", ett skrattretande påstående som låter som Steven Seagal på crack. Hade det varit någon annan än Guillou så hade media hudflängt honom, men de gamla meriterna lever kvar i skallen på äldre medie-redaktörer, som låtsas som det regnar.

Men hur länge till? Hur länge orkar Aftonhoran hålla Jan Guillou under armarna, innan man bedömer att han drar löje över tidningen?

Det hela påminner faktiskt -- lite överraskande -- om Ulf Lundell när denne var som mest nedgången i mitten på 1980-talet. Högljudda utspel om ditten och datten, paranoida motangrepp på eventuella belackare, och en hel del rent nonsens. Sedemera visade det sig att Uffes avvikande beteende berodde på en svårartad alkoholism. Jan Guillou har sagt sig dricka "12 cl starksprit om dagen". Kanske har den darriga handen börjat spilla på lite mer än 12 cl i glaset?

Något vajsing är det.

- F.G

PS detta är avsett som en allmän Guillou-tråd, inte direkt kopplad till hans senaste Linda Rosing-utspel i media.

Något vajsing är det.
Citera
2007-08-23, 21:49
Medlem
H8reds avatar
Som jag skrev i en annan JG-tråd såg jag honom på en restaurang på Östermalm för någon månad sedan.

Han såg ut att må alldeles utmärkt, läste Expressen och Aftonbladet.
Citera
2007-08-23, 21:51
Medlem
NoTruces avatar
Det är trist när en författare som Guillou, som faktiskt kan skriva någorlunda underhållande, beter sig på samma sätt som riksfjanten Ranelid. Jag har alltid sagt att man ska försöka skilja på författare och verk, men han gör det ju inte direkt lätt för en.
Citera
2007-08-23, 21:57
Medlem
Säga vad man vill om Guillou men han blir bara mer och mer underhållande. Trodde han hade nått sin kulmen när han firade Oscarsgalan själv hemma i sitt vardagsrum och bjöd in kvällspressen att bevittna det hela. Tydligen hade jag fel....

ÅH! vilken härligt självupptagen gubbjävel han e.
Arn filmen bättre än det sjunde inseglet, jo tjenare, snarare "tre solar 2: rebelz"
Citera
2007-08-23, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av H8red
Som jag skrev i en annan JG-tråd såg jag honom på en restaurang på Östermalm för någon månad sedan.

...sabba inte det här nu......
Citera
2007-08-23, 22:13
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av H8red

Där har du tydliga tecken på patologisk avvikelse, alltså sinnessjukdom.
Citera
2007-08-23, 22:37
Medlem
Gudmunds avatar
Nån som minns en svt cafe/talkshow med en skintorr värd ( Crispin nånting ) som lite barnsligt skämtsamt beskyller jan för att vara vapenfetischist , jan lämnar bygget omgående i direktsändning. Känslig pojke.
Citera
2007-08-23, 22:42
Medlem
Rizes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
J.G är inte speciellt känd i Norge heller så jag tror inte någon av vakterna över huvudtaget reflekterade över namnet eller om de sett honom tidigare.
I å för sig så består Gardemoens personal till stor del av svenskar på somrarna. Flög därifrån i somras och vakterna frågade min fru om de fick använda dektetorn på henne innan de gjorde det så de verkade allt väldigt vänliga
Citera
2007-08-23, 22:44
Medlem
Gudmunds avatar
Manodepressiv grandiosa?
Citera
2007-08-24, 00:51
Medlem
Kvackelikvacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gudmund
Nån som minns en svt cafe/talkshow med en skintorr värd ( Crispin nånting ) som lite barnsligt skämtsamt beskyller jan för att vara vapenfetischist , jan lämnar bygget omgående i direktsändning. Känslig pojke.
"Svepet". Jag får återigen referera till mitt allra första inlägg i forat. Jan Crispinsson intervjuade en uppenbart dragen Stellan Skarsgård på ett underdånigt sätt. Gulliou kommer och presenteras kort, varefter och Crispinsson åter vänder sig mot Skarsgård och fortsätter underdånigt i flera minuter och totalt ignorerar Gulliou som får sitta och rulla tummarna under direktsändning. Det logiska hade ju varit med en trevägsdiskussion om Hamilton-filmen, men icke. Sedan vänder han sig till slut mot Gulliou och kommer med vad som blir som en anklagelse. Gulliou må vara överkänslig och egotrippad, men jag hade nog fan gått jag också.
Citera
2007-08-24, 01:08
Medlem
CrimsonIdols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gudmund
Manodepressiv grandiosa?

Nja det vet ja ej...men narcissisism iaf...
Men man kan lätt utläsa ett mönster som upprepat sig under senare år....

Våran käre Janne ger sig in i en debatt o svingar vilt med pennan på ett raljerande o övertygande sätt....hans s.k motdebattörer blir mest "chockade" över faktafel o felcitat....detta tema återkommer gång på gång...
Jag trodde på Janne för typ 11 år sen, men nu har bevisen hopat sig mot honom en längre tid o det blir mest "Don Quixote" över den lite sorglige grånade riddaren som en gång stod på barrikaderna
RIP Jan Guillou!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in