2013-12-02, 19:00
Medlem
Jag hittade den perfekta julklappen åt honom, en elegant signeringspenna med idolen Mao Tse Dong tryckt på.

http://justwrite.com.au/justwrite8/i...oducts_id=1352
Citera
2013-12-02, 19:24
Medlem
MrTaglialuccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jumalauta
Finns det någon anledning att tro att jag hittat på det där? Varför skulle jag ljuga om det, om ni granskar min postningshistorik kommer ni inte att hitta särskilt många vandringshistorier som syftar till att göra mig märkvärdig.

Jag har nu uppdaterat mig litet avseende historien. JG hade en puffra i sin väska, väskan stod i lägenheten och någon trodde att den innehöll mycket intressant så denne någon tog väskan. Innan han tog väskan släckte han lägenheten genom att slå av huvudströmbrytaren eller skruva ut en propp så att det blev helt mörkt. När JG skulle åka därifrån upptäckte han att väskan var borta.

Men det är klart att en jävla penna är sjukt mycket intressantare så håll er till den.

Om detta vore sant skulle Jan Guillous vapenlicenser rykt all världens väg. Om nu inte Janne Ljugo lyckades dra en riktigt bra rövarhistoria för polisen. Kan du inte posta den också?
Citera
2013-12-02, 20:01
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrTaglialucci
Om detta vore sant skulle Jan Guillous vapenlicenser rykt all världens väg. Om nu inte Janne Ljugo lyckades dra en riktigt bra rövarhistoria för polisen. Kan du inte posta den också?
Han sa mer eller eller mindre som det var till polisen. Och jag har ingen aning om vad som hände med hans licenser, det här var som sagt 80-talet. Men det är inte så säkert att han gjorde något fel om han nu hade rätt att bära vapen. Han var packad och hade inte pistolen på sig utan i sin dokumentväska. Svårt att klandra kanske.
Citera
2013-12-02, 21:37
Medlem
bernters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Femrik
Hmm. JG far omkring beväpnad med andra ord.
För tankarna till detta legendariska klipp där han lämnar intervjun efter att Chrispinsson konfronterar honom med hans vapenkomplex. Sorry om postat tidigare men sökning på Chrispinsson gav ingen träff.

http://www.youtube.com/watch?v=HycuUtBl3fs
Citera
2013-12-02, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ErnstJunger
Knappast. Det klientel av hotellgäster som har pennor i tusenkronorsklassen lär vara lätträknade. Den genomsnittlige hotellpersonalen lär aldrig konfronteras med det.

Trams. Du är inte bara korkad och fördomsfull. Du är oinformerad också. Sätt dig in i vad en vistelse på Grand Hotel kostar per natt. Man bor inte på Grand om det inte är så att man aspirerar på en viss nivå som man inte får på samtliga andra hotell modell Stureplan. Elite, Crystal Plaza, Lydmar etc.
En natt på de hotellen kostar någonstans mellan 1500-2500 eller mer per natt. Grand är fyr eller femstjärnigt så deras rumspriser är dyrare.

Grand håller sig också med dyra linnen, sängkläder och annat som gästerna nyttjar som exklusiva märken tillhandahåller eller specialtillverkar för Grand.

Det är vad det innebär att bo på bättre hotell.
Senast redigerad av Levillain 2013-12-02 kl. 23:36.
Citera
2013-12-02, 23:39
Medlem
bernters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Levillain
Trams. Du är inte bara korkad och fördomsfull. Du är oinformerad också. Sätt dig in i vad en vistelse på Grand Hotel kostar per natt. Man bor inte på Grand om det inte är så att man aspirerar på en viss nivå som man inte får på samtliga andra hotell modell Stureplan. Elite, Crystal Plaza, Lydmar etc.
En natt på de hotellen kostar någonstans mellan 1500-2500 kr per natt. Grand är fyr eller femstjärnigt så det är dyrare.

Grand håller sig också med dyra linnen, sängkläder och annat som gästerna nyttjar som exklusiva märken tillhandahåller eller specialtillverkar för Grand.

Det är vad det innebär att bo på bättre hotell.
Sägs att de har riktiga silverbestick också och sådana ligger på mellan 600 och 1000 kr beroende på modell. Kan någon som käkat där bekräfta eller dementera denna något pikanta detalj?
Citera
2013-12-02, 23:51
Moderator
Oddballs avatar
Trevligt med precisionstillverkade pennor och klockor. Det är någonting speciellt med att äga saker som är tillverkade för hand och som inte alla andra har. När det gäller JG:s penna så gissar jag på att den är försedd med någon inskription eller liknande samt att han fått den i present av någon som står honom nära. Begagnatvärdet på den kanske är en tusenlapp och därför erbjuder han tvåtusen - för att om någon stal den pga ekonomiska orsaker så tjänar de på att sälja tillbaka den till honom.
Citera
2013-12-03, 21:48
Medlem
Uncle Dukes avatar
Janne är gäst i Veckans brott på SVT. Han slänger ur sig, liksom i förbigående, att han en gång suttit i förhör, misstänkt för att ha planerat att mörda Hans Holmér! Leffe GW bekräftar detta, så om det inte är någon gemensam mytomani är det nog sant. Vet någon något om detta?
Citera
2013-12-03, 21:49
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oddball
Trevligt med precisionstillverkade pennor och klockor. Det är någonting speciellt med att äga saker som är tillverkade för hand och som inte alla andra har. När det gäller JG:s penna så gissar jag på att den är försedd med någon inskription eller liknande samt att han fått den i present av någon som står honom nära. Begagnatvärdet på den kanske är en tusenlapp och därför erbjuder han tvåtusen - för att om någon stal den pga ekonomiska orsaker så tjänar de på att sälja tillbaka den till honom.

Jag hade gett fyra tusen för att äga den aktuella pennan som tillhört JG.
Citera
2013-12-03, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baumann
Mannen saknar personlighet enligt mina källor
Det säger du. Du har inte funderat på att byta källor?
Citera
2013-12-03, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uncle Duke
Janne är gäst i Veckans brott på SVT. Han slänger ur sig, liksom i förbigående, att han en gång suttit i förhör, misstänkt för att ha planerat att mörda Hans Holmér! Leffe GW bekräftar detta, så om det inte är någon gemensam mytomani är det nog sant. Vet någon något om detta?
Guillou var även misstänkt att ha mördat Palme. Jag saknar källa på det men den finns säkert tidigare i tråden. Den mytomaniska bilden av Jan, är med all säkerhet skapad här på Flashback av sårade och tillkortakommande individer som på ett eller annat sätt blivit förfördelade av Jan i ett eller annat sammanhang.
Citera
2013-12-03, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Jag hade gett fyra tusen för att äga den aktuella pennan som tillhört JG.

15K så ger jag min syster något annat i julklapp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in