2009-11-07, 19:06
Medlem
Någon drygare, mer självfixerad och mer pompös person än Jan Guillou kan knappast finnas i det här landet. Hans egna s k sanningar steg honom helt åt huvudet får länge sedan. Det har varit läge för självrannsakan i åtskilliga år nu. En förmåga han dock uppenbarligen inte besitter.

Gammal vänsterradikal. Jo, pyttsan. Snarare en av de värre hycklarna härvidlag. Avklädd - äntligen.

Nu är han nog slut. Knappast någon lär väl längre ens fundera på att engagera honom till något. Han kommer dock inte att förstå något av detta. Han är ju bäst! Och så begåvad!
Citera
2009-11-07, 19:30
Medlem
biljons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mirandersson
Någon drygare, mer självfixerad och mer pompös person än Jan Guillou kan knappast finnas i det här landet. Hans egna s k sanningar steg honom helt åt huvudet får länge sedan. Det har varit läge för självrannsakan i åtskilliga år nu. En förmåga han dock uppenbarligen inte besitter.

Gammal vänsterradikal. Jo, pyttsan. Snarare en av de värre hycklarna härvidlag. Avklädd - äntligen.

Nu är han nog slut. Knappast någon lär väl längre ens fundera på att engagera honom till något. Han kommer dock inte att förstå något av detta. Han är ju bäst! Och så begåvad!

Det är ju svårt att bestrida hans begåvning.
Däremot är han rejält självgod.
Att han skulle vara slut är knappast troligt. Han har en extrem förmåga att alltid landa på fötterna, dessutom kan han ju alltid skriva under pseudonym, hans böcker kommer garanterat att fortsätta att sälja.
Citera
2009-11-07, 19:30
Medlem
Jan Guillou är kung och skriver bra böcker, han kommer att anlitas mer nu än tidigare för det är bara jantesvenskar som uttrycker sitt hat över honom vilket dom alltid har gjort eftersom han är så framgångsrik.

Jag kommer att fortsätta läsa hans böcker och kanske kommer det en spännande spionroman om KGB i sverige någon gång för att ytterliggare sätta jantesvenskarna på plats
Citera
2009-11-07, 19:40
Medlem
Flickpojkens avatar
är han bög? eller har han haft några kända förhållanden? skulle inte förvåna mej om han skaffade en pojkvän som var 25 och som heter criss bara för att hålla sej i rampljuset. som sagt han är slut. jag tror att han är lite dement nu faktiskt. jag såg ett inslag i agenda där han tjatade om sin egna förträflighet och han verkade inte riktigt klar i huvudet.

visst pratar han altid som om han förklarade matte läxan för en unge föresten? dessutom tar han sej friheten att hela tiden säga:

"men lyssna nu, nu kommer poengen"

"och de är av de uppenbara skälet att..."

"följdaktligen bllir den enda rimliga slutsatsen att"

dessutom radara han alltid upp en massa falska premisser helt utan bär kraft men eftersom han är så osympatisk lyckas han hålla de hela flytande tillräckligt länge för att vinna resonemanget.
Citera
2009-11-07, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flickpojken
är han bög? eller har han haft några kända förhållanden? skulle inte förvåna mej om han skaffade en pojkvän som var 25 och som heter criss bara för att hålla sej i rampljuset. som sagt han är slut. jag tror att han är lite dement nu faktiskt. jag såg ett inslag i agenda där han tjatade om sin egna förträflighet och han verkade inte riktigt klar i huvudet.

visst pratar han altid som om han förklarade matte läxan för en unge föresten? dessutom tar han sej friheten att hela tiden säga:

dessutom radara han alltid upp en massa falska premisser helt utan bär kraft men eftersom han är så osympatisk lyckas han hålla de hela flytande tillräckligt länge för att vinna resonemanget.

Du lär nog få leta efter en bögpolare någon annanstans haha, tänkte på ditt användarnamn att både ditt kön och din sexualitet lär vara diffus !

Jan G är inte slut han är större än han har varit tidigare tack vare janstesvenskarna som försökte sänka honom men misslyckades kapitalt.
Citera
2009-11-07, 19:45
Medlem
Flus avatar
Guillou är gift med Ann-Marie Skarp som jobbar på Piratförlaget, så han är nog inte bög men däremot är hans dotter flata.
Citera
2009-11-07, 19:59
Medlem
Flickpojkens avatar
se där dom var väldigt lika också (med tanke på topic):
Citat:
http://imgs.sthlmsfinest.com/imageGa..._729_488_1.jpg

jag trode han var enkling! jag vill ha en bild på hanns dotter? ser hon lika ful ut.

tvivlar föresten starkt på att Guillou kan ha haft några vidare sportsliga framgångar (med den fysiken) som han ju beskriver i sin bok. skulle tro att han har en narcissistisk personlighets störning och i media, i sina böcker och med sin almäna atityd bygger upp en skälvbild som är fjärran från verkligheten.

ta bara senen ur hans film där hanns farsistiska lärare berömmer skådespelaren her willson (heter han så) förträfliga ariska utsende inte changs att något som ens påminde om detta har utspelats sej på i verkligheten. men Guillou gillar säkert tanken.
Citera
2009-11-07, 20:23
Medlem
Citat:
se där dom var väldigt lika också (med tanke på topic):

jag trode han var enkling! jag vill ha en bild på hanns dotter? ser hon lika ful ut.

tvivlar föresten starkt på att Guillou kan ha haft några vidare sportsliga framgångar (med den fysiken) som han ju beskriver i sin bok. skulle tro att han har en narcissistisk personlighets störning och i media, i sina böcker och med sin almäna atityd bygger upp en skälvbild som är fjärran från verkligheten.

ta bara senen ur hans film där hanns farsistiska lärare berömmer skådespelaren her willson (heter han så) förträfliga ariska utsende inte changs att något som ens påminde om detta har utspelats sej på i verkligheten. men Guillou gillar säkert tanken.
Har Flickpojken tagit för många stänkare på lördagskvällen?
Med tanke på stavningen alltså...
Citera
2009-11-07, 21:53
Medlem
Backsippas avatar
Citat:
jag tror att han är lite dement nu faktiskt. jag såg ett inslag i agenda där han tjatade om sin egna förträflighet och han verkade inte riktigt klar i huvudet.
Han kanske inte var helt nykter? Apropå skvaller på FB om hans alkoholvanor. Sen att han kör med sina tirader - det är inget nytt. Sån har han tett sig i massmedia i säkert 25 år. För att inte tala om hans romaner. Herregud vad han orerar! Som att han var en sån där amerikansk författare som får betalt per ord...
Citera
2009-11-07, 22:03
Medlem
Guillou och Dorotea Bromberg

Någon som vet ifall Guillou har något otalt med bokförläggerskan Dorotea Bromberg? Hon var rätt snygg när hon var yngre och är av polskt-judiskt ursprung. I en av Hamilton-böckerna som jag tyvärr läste så mördade Hamilton en polsk kvinna han haft ett förhållande med.

Efter att ha sett Bromberg och Guillou i samma studio fick jag för mig att åtminstone han hade något otalt med henne och satte det där stycket i samband med detta av någon anledning. Har Sveriges vita svar på Too Short, den krumbente lille galliske mytoman-dvärgen, försökt att ragga upp henne med några mytomana skrönor om sina bravader som simmare vid Mexiko OS men fått nobben?
Citera
2009-11-07, 22:13
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gardemon
Jan Guillou är kung och skriver bra böcker, han kommer att anlitas mer nu än tidigare för det är bara jantesvenskar som uttrycker sitt hat över honom vilket dom alltid har gjort eftersom han är så framgångsrik.

Jag kommer att fortsätta läsa hans böcker och kanske kommer det en spännande spionroman om KGB i sverige någon gång för att ytterliggare sätta jantesvenskarna på plats

Och varför jante??? Jag skulle inte vilja, och har aldrig någonsin velat, vara i hans trånga skjortor. Astrid Lindgren och Ingvar Kamprad är två betydligt mer framgångsrikare personer och där har vi inte mycket av "jante-anklagelser". Din favoritförfattare är en sopa, men det hindrar ju inte att du suger i dig hans smörja.
Citera
2009-11-07, 22:47
Medlem
Cineastens avatar
Citat:

Vad är det för jävla trams? Varför komma dragandes med en massa skit om att han nog är fikus när det är lätt att plocka fram info om hans familjeförhållanden. Han har åtminstone en son (Dan Guillou som tydligen är väldigt lik Janne till sättet) och en dotter (Ann-Linn Guillou). Dottern är f.ö. flata och gift med ingen mindre än Roy Anderssons dotter Sandra.

Bild på Dan Guillou
Bild på Ann-Linn Guillou
Bild på Fru Guillou (ja hon är till höger)
Senast redigerad av Cineasten 2009-11-07 kl. 22:52.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in