2013-09-28, 21:10
Medlem
Dr.Diegos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gere

Det drag som verkar tydligast är mindervärdighetskomplex.
Han uppfyller alla kriterier för napoleonkomplex

Citat:
Ursprungligen postat av Oddball
Från att en gång ha gillat honom så har han sjunkit så djupt att jag numera ser honom som ett jävla as, en person man inte skulle pissa på ens om han brann.
kunde inte sagt det bättre själv
Citera
2013-09-28, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Diego
Han uppfyller alla kriterier för napoleonkomplex

kunde inte sagt det bättre själv

Små, småaktiga män är farliga för mänskligheten, i stort och smått. Enda trösten för oss som avskyr Guillou och det han står för, är att han nu framstår som patetisk.
Citera
2013-09-29, 11:01
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarolSeaver
När det gäller misshandeln i hemmet, ligger det väl lite i sakens natur att det finns dåligt med externa vittnen?! Vad gäller internatskolan, föreligger ju i alla fall vissa indicier av stödjande natur (hörde talas om nånting med strykjärn...).
Gällande pekoralet ondskan och skolan Solbacka så hade inte den någon simhall exempelvis.
Janne Ljugo blev placerad där av soc förvaltningen och han blev reglerad pga. Rökning på elevhemmet.
Han är inte överklass och hans fantasi om att han misshandlade sin styvfar är lögn, denne hade flyttat från hans mamma ett par år före han blev reglerad.
Han ljuger om sina påstådda idrottsmeriter, han ljuger om IB affären där han spelade en ytterligt perifer roll i avslöjandet men tog åt sig äran.
Han ljuger om sin fängelsetid han ljuger om tamefan allt.
Citera
2013-09-29, 13:17
Det är ändå ganska sjukt och förvånansvärt att media låter en sådan sjuk person komma till tals. Kom ihåg hans lilla "debatt" om näthat där han påpekade att alla som näthatar var typ rasister/sverigedemokrater som sitter hemma och onanerar framför datorn (inte direkt så han sa det, men det var andemeningen av det hela). När någon frågade honom om den där svarta socialdemokraten som skulle steka Blondinbellas bröst i smör så var det samma gamla hackiga skiva om "det är sverigedemokrater med taskig kvinnosyn som näthatar!". Sen kan man ju inte glömma bort att Östermalm är en av de invandrartätaste områdena i Sverige.

Janne Ljugo var det ja.
Citera
2013-09-29, 21:11
Medlem
Det där sista på Östermalm vill jag att du bevisar för det är nys. Finns det någon stadsdel som är mer kliniskt befriad från det som inte anses "perfekt och acceptabelt" så är det där. Du vet inte vad du pratar om. Är själv därifrån. En djävla massa fjantsvenssons från kors och tvärs i landet som är ute efter status flyttar dit om det är det du menar med invandrare.
Senast redigerad av Levillain 2013-09-29 kl. 21:16.
Citera
2013-09-29, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Levillain
Det där sista på Östermalm vill jag att du bevisar för det är nys. Finns det någon stadsdel som är mer kliniskt befriad från det som inte anses "perfekt och acceptabelt" så är det där. Du vet inte vad du pratar om. Är själv därifrån. En djävla massa fjantsvenssons från kors och tvärs i landet som är ute efter status flyttar dit om det är det du menar med invandrare.

Men snälla....Det var Janne Ljugo som hävdade det i en intervju, inte Moll-E!
Citera
2013-09-29, 22:14
Medlem
serotonins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moll-E
Det är ändå ganska sjukt och förvånansvärt att media låter en sådan sjuk person komma till tals. Kom ihåg hans lilla "debatt" om näthat där han påpekade att alla som näthatar var typ rasister/sverigedemokrater som sitter hemma och onanerar framför datorn (inte direkt så han sa det, men det var andemeningen av det hela). När någon frågade honom om den där svarta socialdemokraten som skulle steka Blondinbellas bröst i smör så var det samma gamla hackiga skiva om "det är sverigedemokrater med taskig kvinnosyn som näthatar!". Sen kan man ju inte glömma bort att Östermalm är en av de invandrartätaste områdena i Sverige.

Janne Ljugo var det ja.

Ja, han gjorde verkligen bort sig i den debatten, och det var där och då min sista lilla gnutta respekt för honom försvann. Chatten med Aftonbladets läsare hör till det sämsta jag sett; de valde medvetet ut flera idiotfrågor åt honom, men inte ens dessa lyckades han besvara på ett bra sätt. Hade det varit på Flashback hade många av hans svar blivit raderade för trams, så låg nivå höll han. Guillou är helt passé nu - en halvsenil gammal anakronism som är för självgod, envis och dumdryg för att kunna spela på den nya tidens mediala arena.
Senast redigerad av serotonin 2013-09-29 kl. 22:21.
Citera
2013-09-29, 22:28
Citat:
Ursprungligen postat av Levillain

Herregud, nu var det inte jag som påstod detta utan faktiskt Janne Ljugo själv som hävdade det. Dock inte i en intervju som Lingonkrans skrev (eller det kanske han också gjorde) men jag läste det i "debatten" han hade med näthatarna i en Aftonbladet chatt. Så varför ska JAG bevisa att det Janne säger är sant? Det får väl han göra.

Citat:
Ursprungligen postat av Lingonkrans
Men snälla....Det var Janne Ljugo som hävdade det i en intervju, inte Moll-E!

Precis så, fast han skrev det i en chatt med näthatare. Kanske har han sagt det i en intervju också, men det vet jag inget om.

Citat:
Ursprungligen postat av serotonin
Ja, han gjorde verkligen bort sig i den debatten, och det var där och då min sista lilla gnutta respekt för honom försvann. Chatten med Aftonbladets läsare hör till det sämsta jag sett; de valde medvetet ut flera idiotfrågor åt honom, men inte ens dessa lyckades han besvara på ett bra sätt. Hade det varit på Flashback hade många av hans svar blivit raderade för trams, så låg nivå höll han. Guillou är helt passé nu - en halvsenil gammal anakronism som är för självgod, envis och dumdryg för att kunna spela på den nya tidens mediala arena.

Ja, det var samma för mig. Den lilla gnutta av respekt man ändå hade för honom försvann ganska så snabbt efter det uttalandet och de två chatterna där Janne egentligen inte gjorde något annat än att säga "Ni har fel, jag har rätt, kom med bevis, det behöver inte jag!". Sandlådenivå på "debatten" från Jannes håll och sen håller han sig själv som en vinnare när det bara finns förlorare i en debatt med Janne.

Är han och Leif GW ens polare längre?
Citera
2013-10-02, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gere
Vad som slår mig är att karln verkar ha ett enormt klasskomplex.

Hela sitt liv så verkar han ha bättrat på sitt ursprung, pappan fransk "diplomat" (fast han började som vaktmästare), den förmögne morfadern.

Och boende på Östermalm.

Det drag som verkar tydligast är mindervärdighetskomplex.

Så tragiskt att focusera hela sitt liv på att vilja tillhöra en klass man beundrar men själv inte tillhör.
Och detta eviga tjat om hur bestick och glas används vid en måltid.
Detta kan väl varenda medelsvensson, men för honom tydligen något mycket märkvärdigt.
Styvpappan, servitören, lärde honom naturligtvis gängse bordsskick.
Ingenting förändrades med detta. Han förblev den han var.
Citera
2013-10-04, 13:56
Medlem
Antevantes avatar
Montazami längdhånar Janne
http://www.expressen.se/noje/extra/m...ar-ju-sa-lang/
Citera
2013-10-04, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antevante
Montazami längdhånar Janne
http://www.expressen.se/noje/extra/m...ar-ju-sa-lang/

Det kallas för att i preventivt syfte slå under bältet. Maria har noterat hur den lille mannen behandlade Gunilla med förakt.

Guillou ger sig bara på de som är svagare än honom själv. Gunilla är ett lättare byte. Maria har hittar hans svaga punkt, som är löjligt banal.
Citera
2013-10-04, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moll-E
Herregud, nu var det inte jag som påstod detta utan faktiskt Janne Ljugo själv som hävdade det. Dock inte i en intervju som Lingonkrans skrev (eller det kanske han också gjorde) men jag läste det i "debatten" han hade med näthatarna i en Aftonbladet chatt. Så varför ska JAG bevisa att det Janne säger är sant? Det får väl han göra.

Precis så, fast han skrev det i en chatt med näthatare. Kanske har han sagt det i en intervju också, men det vet jag inget om.

Ja, det var samma för mig. Den lilla gnutta av respekt man ändå hade för honom försvann ganska så snabbt efter det uttalandet och de två chatterna där Janne egentligen inte gjorde något annat än att säga "Ni har fel, jag har rätt, kom med bevis, det behöver inte jag!". Sandlådenivå på "debatten" från Jannes håll och sen håller han sig själv som en vinnare när det bara finns förlorare i en debatt med Janne.

Är han och Leif GW ens polare längre?

Tror inte Janne och GW är ovänner, snarare att de numera stör sig på varandra och därför numera har en slumrande vänrelation. GW har genomskådat Janne-Banan! Svårt och jobbigt liv det måste vara att spela macho hela livet och samtliga kvinnor man lägrar fnissar före, under och efter åt den lilla ballen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in