2022-09-07, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StukaPlan
Senast när han bröt lårbenshalsen så räddade han tydligen elegant en vinflaska. Nu räddade han en cyklist. Nog är han bra duktig? Eller också är han bra på att fabulera.
Han är författare och hade redan storyn klar när han klev ur bilen..Jan är hjälten i historien och skall behängas med Tapperhetsmedalj av kungen.
Citera
2022-09-07, 16:44
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av explorers
"Det kom en sån där fartkanon och försökte köra om mig på insidan när jag skulle svänga höger.
Hade jag fortsatt svängen är det ingen tvekan om att jag hade klippt honom, säger Jan Guillou."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...a-pa-ostermalm

Har Guillou bytt bil kanske, har alltid sett han i sin Citroën.

En "medelåldersman" är Guillou noga med att påpeka också. Klart det måste varit det. Om det varit en kvinna hade storyn kanske fått AB att fråga. Men här alltså Guillou kör in i två bilar men det som är boven är någon "medelåldersman" som försvann på direkten. Denna cyklist kanske bara fanns i gubbens huvud för att det inte ska bli något strul med vidare körkort.
Citera
2022-09-07, 16:51
Medlem
Hans historia är rätt märklig:

Citat:
– När jag ser honom i ögonvrån kastar jag ratten åt andra hållet, för att inte träffa den där fartkanonen. Då vidgas min sväng så att jag kör upp på en refug vid övergångsstället, och till följd av det kastas bilen som en katapult in i två bilar. Cyklisten försvinner sedan som en svart fläck.

Lite svårt att få ihop detta. Han håller på att göra en högersväng, får väja vänster pga en cyklist kommer upp vid hans bils högersida. Efter hans vänsterväjning kolliderar hans bil med en refug. Förmodligen en refug som står i mitten av gatan nånstans, vid ett övergångsställe. Så här långt är det någorlunda begripligt. Vad som sedan händer är märkligt. Bilen åker som en katapult in i två bilar. Om man kollar på Aftonbladets bild så har han kolliderat med en bil som fått skador på den vänstra sidan. Har Guillous bil alltså farit som katapult över refugen och in i två bilar? I så fall måste han ha hållt ganska hög fart.

Nån som vet exakt vilken korsning som olyckan skedde i? Hade varit intressant att kolla upp i Google Maps.
Senast redigerad av 4pmovement 2022-09-07 kl. 17:02.
Citera
2022-09-07, 16:55
Medlem
Soterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Enl. Expressen så vet polisen inget om händelsen så det har nog inte blivit någon fyllekoll. Lite mystiskt, nog skulle jag då ha ringt polisen det första jag gjorde.

Ja, det gör det hela än mer anmärkningsvärt. Klart, har man smuttat på vinet ringer man inte polisen. Jävla story det här.
Citera
2022-09-07, 17:28
Medlem
KuKluxKlans avatar
Jan Guillou gör inte armhävningar - Han puttar undan jorden.
Citera
2022-09-07, 17:37
Medlem
Sossesvins avatar
Den gamle kommunisten bör få sitt körkort återkallat uppenbarligen.
Citera
2022-09-07, 17:52
Medlem
jugbandbluess avatar
det fanns givetvis ingen cyklist. karln är ju seriemytoman
Citera
2022-09-07, 17:58
Medlem
Månsans avatar
Citat:

Ja, han kör Lexus sedan 2011.
Citera
2022-09-07, 17:58
Medlem
Whitfieldss avatar
Janne är alkis dessvärre. Jag tycker att det är synd att han degraderat såpass.

Den här storyn behöver inte vara osann i Jannes skalle. Han kan ha upplevt det på detta sätt utan att någon cyklist var inblandad, men troligtvis fabulerar han för att inte sanningen ska komma fram. Vad som hänt är osäkert men att han kört på ett par bilar är det vi vet. Hans utsago bör vi ta med en nypa salt.

Däremot skall vi hylla honom för hans svenska. Karln talar i fullständiga satser. Det är tamejfan unikt.
Citera
2022-09-07, 17:59
Citat:
"Det kom en sån där fartkanon och försökte köra om mig på insidan när jag skulle svänga höger.
Hade jag fortsatt svängen är det ingen tvekan om att jag hade klippt honom, säger Jan Guillou."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...a-pa-ostermalm

Jag trodde han var sponsrad av KGB fortfarande och körde en VAZ Lada 😉 Han är som alla andra revolutionsromantiker, Mammons hus är Gud. Två händelser i rad nu.Tredje gången gillt kanske det tar slut på riktigt. Då kan han ta med sig landsförrädarkompisen Pierre Schori till helvetets portar...
Citera
2022-09-07, 18:00
Medlem
Soterns avatar
Fan vad roligt om det funnits kameraövervakning i korsningen som inte noterat någon cyklist.
Citera
2022-09-07, 18:01
Medlem
Nisse Gandhis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StukaPlan
Senast när han bröt lårbenshalsen så räddade han tydligen elegant en vinflaska. Nu räddade han en cyklist. Nog är han bra duktig? Eller också är han bra på att fabulera.

En gentleman som uppför sig som man gör i de högre samhällsklasserna borde så klart adlas. Då blir han slutligen den adelsman som han alltid velat vara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in