Hans historia är rätt märklig:
Citat:
– När jag ser honom i ögonvrån kastar jag ratten åt andra hållet, för att inte träffa den där fartkanonen. Då vidgas min sväng så att jag kör upp på en refug vid övergångsstället, och till följd av det kastas bilen som en katapult in i två bilar. Cyklisten försvinner sedan som en svart fläck.
Lite svårt att få ihop detta. Han håller på att göra en högersväng, får väja vänster pga en cyklist kommer upp vid hans bils högersida. Efter hans vänsterväjning kolliderar hans bil med en refug. Förmodligen en refug som står i mitten av gatan nånstans, vid ett övergångsställe. Så här långt är det någorlunda begripligt. Vad som sedan händer är märkligt. Bilen åker som en katapult in i två bilar. Om man kollar på Aftonbladets bild så har han kolliderat med en bil som fått skador på den vänstra sidan. Har Guillous bil alltså farit som katapult över refugen och in i två bilar? I så fall måste han ha hållt ganska hög fart.
Nån som vet exakt vilken korsning som olyckan skedde i? Hade varit intressant att kolla upp i Google Maps.