2021-12-24, 18:29
Medlem
Registrerade mig där för nåt år sen och det enda jag minns var reklam och däremellan mängder av ohyggligt motbjudande och allvarligt fula kärringar. Det var en bedrövlig upplevelse och efter typ fem besök och femton minuter så tog jag bort skiten.
Citera
2021-12-24, 20:33
Medlem
Håller med om att HP är värdelöst. Knappt nån man vill gilla. Rörigt system och man kan skriva till vem man vill vilket gör att kvinnor kunnat håna mig och sen inaktivera profilen så jag inte ens kan svara. Den appen ryker så fort jag lyckas få lite självrespekt.
Citera
2021-12-25, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vanno
Jag blev medlem i happypancake för några år sedan och för ett tag sedan skaffade jag privata bilder på mig själv. Jag är en ung man, hyfsad vuxenålder. Söker för det mesta äldre kvinnor, dock inte slitna. Delar med mig mina privata foton, har en kort konversation som inte mynnar ut i en dejt. Förstår inte liksom grejen. Först kan kvinnorna verka intresserade och sedan sluta svara. Ibland brukar vissa pausa sitt medlemskap om man förlorar kontakt, vilket är förståeligt, och andra gånger säger vissa kvinnor att jag ser ung ut vilket jag inte oftast håller med. Jag läste på bloggen att en övervägande majoritet som blir kontaktat är kvinnor, vilket kan förklara varför det är svårt för oss män att konkurrera sinsemellan för att övertyga någon kvinna på happypancake att gå ut på en dejt. Jag förstår inte bara varför det är såpass omöjligt. Jag undrar nu om någon sitter inne med ovärderlig tips om hur man kan gå runt problemet och övertyga och övertala någon kvinna att gå ut på en dejt?

Nu är det ju rätt många år sedan jag var på pannkakan, det du beskriver känns väl igen det enda man kan göra är att försöka lägga energi på rätt damer och helt enkelt skita i dom som håller på så här, det finns gott om bra damer därute
Citera
2021-12-29, 09:15
Medlem
Prinsessbakelses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BenktMagnusson
Håller med om att HP är värdelöst. Knappt nån man vill gilla. Rörigt system och man kan skriva till vem man vill vilket gör att kvinnor kunnat håna mig och sen inaktivera profilen så jag inte ens kan svara. Den appen ryker så fort jag lyckas få lite självrespekt.

Tråkigt att höra om dina erfarenheter. Hoppas att det har gått bättre för dig.

Nu vill jag inte låta bitter men innan jag träffade min partner på HappyPancake nätdejtade jag aktivt i över 2 år på den sidan.

Och det var just det jag kände. Att det var direkt förnedrande för mig som seriös man att hänga på sidan. De allra flesta kvinnorna svarade inte och när jag väl lyckades få till en vettig konversation dog den så gott som alltid ut efter några dagar. Som jag varit inne på tidigare i tråden tror jag inte det hade fungerat utan mitt tålamod och utan min långa presentationstext.
Citera
2021-12-29, 10:31
Medlem
Castles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinsessbakelse
Tråkigt att höra om dina erfarenheter. Hoppas att det har gått bättre för dig.

Nu vill jag inte låta bitter men innan jag träffade min partner på HappyPancake nätdejtade jag aktivt i över 2 år på den sidan.

Och det var just det jag kände. Att det var direkt förnedrande för mig som seriös man att hänga på sidan. De allra flesta kvinnorna svarade inte och när jag väl lyckades få till en vettig konversation dog den så gott som alltid ut efter några dagar. Som jag varit inne på tidigare i tråden tror jag inte det hade fungerat utan mitt tålamod och utan min långa presentationstext.
Varför tror du dina långa presentationstext hjälpte? Vad hade du skrivit i den?
Citera
2021-12-29, 11:08
Medlem
Prinsessbakelses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Castle
Varför tror du dina långa presentationstext hjälpte? Vad hade du skrivit i den?

Jag hade egentligen inte skrivit något märkvärdigt. Jag skrev om städerna jag bott i, mitt syfte med mitt nätdejtande och tog även upp mina intressen (historia, sport och klassisk musik). Jag såg till att texten inte innehöll några stavfel och lät några kvinnliga kollegor läsa igenom den.

Jag fick i varje fall komplimanger och många kvinnor skrev att det kändes skönt att äntligen kunna skriva med en man med seriösa avsikter. Och det är det som jag tror är grundpoängen: att visa att man har seriösa avsikter genom att lägga ner tid och energi på sin dejtingprofil.
Citera
2021-12-29, 13:21
Medlem
Castles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinsessbakelse
Jag hade egentligen inte skrivit något märkvärdigt. Jag skrev om städerna jag bott i, mitt syfte med mitt nätdejtande och tog även upp mina intressen (historia, sport och klassisk musik). Jag såg till att texten inte innehöll några stavfel och lät några kvinnliga kollegor läsa igenom den.

Jag fick i varje fall komplimanger och många kvinnor skrev att det kändes skönt att äntligen kunna skriva med en man med seriösa avsikter. Och det är det som jag tror är grundpoängen: att visa att man har seriösa avsikter genom att lägga ner tid och energi på sin dejtingprofil.

Det är nog bra att sticka ut på något vis på en dejtingsida, helst på ett positivt vis. Annars försvinner man i havet av killar. Den profil jag fått mest beröm av för många år sedan innehöll ingen fakta om mig, men en halvlång målande berättselse som gav en indikation på vad jag sökte. Det var många som skrev först och tyckte det var fint.
Citera
2021-12-29, 20:13
Medlem
Provade denna sida för att tag sen. Först öppnade jag spritflaskan, reggade konto, skrev ihop lite text, laddade upp lite okej bilder sen körde jag igång. Gick faktiskt väldigt bra för mig, men då tappade jag den där spärren som man har när spriten slog till.

Tjejerna var engagerade och svarade på en gång, en del hade skickat fina bilder, vissa hade jag gått över till messenger med. Man hade verkligen fullt upp med att hinna svara alla.

Vet dock inte om dom fattade att jag var helt väck i huvudet eller men ja jag hade verkligen ingen spärr då utan skrev nog bara vad som dök upp i huvudet. Var jävligt kul att läsa konversationerna dagen efter hehe.
Citera
2022-01-31, 16:04
Bannlyst
Det sämsta med appen är att man kryssar i att man inte vill bli kontaktad av andra än vad jag har fyllt i vad jag söker. Denna funktionen fungerar uppenbarligen inte.

Har fyllt i mellan vilka åldrar jag söker och Blir dagligen kontaktad av snubbar som fullkomligt ignorerar att de inte befinner sig i det åldersspann jag fyllt i. Tro inte att man svarar på deras meddelanden då.
Citera
2022-02-01, 10:58
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roxic
Det sämsta med appen är att man kryssar i att man inte vill bli kontaktad av andra än vad jag har fyllt i vad jag söker. Denna funktionen fungerar uppenbarligen inte.

Har fyllt i mellan vilka åldrar jag söker och Blir dagligen kontaktad av snubbar som fullkomligt ignorerar att de inte befinner sig i det åldersspann jag fyllt i. Tro inte att man svarar på deras meddelanden då.

men gör verkligen några år hit o dit skillnad? kan förstå om det är typ 20 år eller nåt visst då är det no no.. men några år ? tycker många fäster sig på tok för mycket vid ålder... många tjejer skriver typ gamla gubbar över 39 göra sig icke besvär.. jag menar wtf ? så är dom själva 35+.....
Citera
2022-02-02, 01:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
men gör verkligen några år hit o dit skillnad? kan förstå om det är typ 20 år eller nåt visst då är det no no.. men några år ? tycker många fäster sig på tok för mycket vid ålder... många tjejer skriver typ gamla gubbar över 39 göra sig icke besvär.. jag menar wtf ? så är dom själva 35+.....
För mig gör det uppenbarligen det. Ser ingen attraktion i män med ”fel” ålder bara. Kan man inte respektera det? Jag kontaktar inte män som hr angett ett ålderspann jag inte uppnått. Annars hade man ju bara ställt in ett bredare ålderspann helt enkelt…

F.ö ställer jag krav på en åldersskillnad . Så problemet är lite av det motsatta för mig.
Senast redigerad av Roxic 2022-02-02 kl. 01:41.
Citera
2022-02-02, 01:44
Medlem
anuwat01s avatar
Jag har lyckas sätta en milf från hp vi träffades under 2 år sen. Riktigt snygg var hon också. Så det funkar allt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in