2023-12-21, 20:36
Medlem
Megadolmes avatar
Strunta i kontaktannonssajter!

Det kanske låter som det enklaste sättet att träffa någon på, men jag tror de är ett av de svårare. Man behöver inte ens vara ful för att inte få några svar där, det räcker med att man ser ut som vilket kille som helst. Men tänk så här - Tjejer sitter o bläddrar bland annonserna, o är endast intresserade av de allra snyggaste killarna.

Jag tror inte på incelmyten om att 10% av killarna får 90% av tjejerna (eller vad nu siffran var), men jag tror att siffrorna på kontaktannonssajter är åt det hållet!

Var social istället, träffa någon via jobbet, på krogen, någon förening eller gå ut o dansa istället.
Citera
2023-12-22, 10:13
Medlem
Krappfiskarns avatar
HP var (är) väldigt konstig sida. När jag hade det för inte så många år sedan så var det två-tre kvinnor som nästan dagligen besökte min profil. Bestämde mig för att skriva till två av dem eftersom de troligen är lite intresserade men de vill väl att mannen ska skriva först.

Fick aldrig något svar, men de fortsatte besöka min sida nästan dagligen tills jag tog bort mig.
Citera
2024-01-05, 09:01
Medlem
Styrkelyftares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krappfiskarn
HP var (är) väldigt konstig sida. När jag hade det för inte så många år sedan så var det två-tre kvinnor som nästan dagligen besökte min profil. Bestämde mig för att skriva till två av dem eftersom de troligen är lite intresserade men de vill väl att mannen ska skriva först.

Fick aldrig något svar, men de fortsatte besöka min sida nästan dagligen tills jag tog bort mig.

Jag känner igen det där då jag också "råkat ut" för det.

En tjej på Happypancake besökte min profil uppemot 20 gånger utspritt över en period av sex månader. Hon skrev aldrig något (inte jag heller då jag inte var intresserad av henne).

En annan tjej som jag däremot tyckte verkade intressant besökte min profil 8-9 gånger. När jag bestämde mig för att skriva till henne fick jag naturligtvis inget svar.

Jag kan för mitt liv inte förstå varför man besöker en person så många gånger utan att vara intresserad.

Känns som att fenomenet är unikt för just Happypancake, som för övrigt är en hopplös dejtingsida. Det tråkiga är att det knappt finns bättre alternativ.
Senast redigerad av Styrkelyftare 2024-01-05 kl. 09:06.
Citera
2025-02-18, 23:07
Medlem
Crapmagics avatar
Ja det är helt omöjligt då jag just fick alla mina nya uppladdade bilder refuserade, ink profilbild helt utan motivering, jag tänker inte krusa den här sidan, jag vill ha en snabb förklaring eller så överger jag skiten igen!

Mens en! gammal bild som lades upp 2016 som inte ens är på mig! utan en tecknad figur får vara kvar i bildalbumet som enda bild, dvs den här gamla profilen verkar vara defekt?

Kan ni lyckas uppdatera era urgamla konton med nya bilder?
Senast redigerad av Crapmagic 2025-02-18 kl. 23:11.
Citera
2025-03-14, 20:44
Medlem
Castles avatar
Kollade in på sidan igen efter typ över 5 år sedan. Flera kvinnor sen då som är kvar, med samma bilder och samma profiltext. Också konstigt att där finns profiler kvar som inte varit aktiva på över 5 år. Varför rensar in HP inaktiva profiler.
Citera
2025-03-16, 12:44
Medlem
Findusofelixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Styrkelyftare
Jag känner igen det där då jag också "råkat ut" för det.

En tjej på Happypancake besökte min profil uppemot 20 gånger utspritt över en period av sex månader. Hon skrev aldrig något (inte jag heller då jag inte var intresserad av henne).

En annan tjej som jag däremot tyckte verkade intressant besökte min profil 8-9 gånger. När jag bestämde mig för att skriva till henne fick jag naturligtvis inget svar.

Jag kan för mitt liv inte förstå varför man besöker en person så många gånger utan att vara intresserad.

Känns som att fenomenet är unikt för just Happypancake, som för övrigt är en hopplös dejtingsida. Det tråkiga är att det knappt finns bättre alternativ.

Finns där någon funktion för att markera en profil som inte intressant utan att blocka, eller kan hon ha tyckt din profil inledningsvis var intressant men att någon detalj ostämde när hon väl läste?
På andra sidor kan man göra en markering att en profil inte stämmer med vad jag söker, då undviker jag att gå in på den profilen igen för att jag glömt.

Innan jag upptäckte den så hände det upprepade gånger att jag besökte en del profiler då dom stack ut från resten men upptäckte varje gång att det inte var för mig.
Då skrev jag i och för sig ett meddelande till mannen så han fick ett svar på varför jag kollat hans profil ofta och slapp då undra eller tro att det fanns intresse.

Tänker ifall denna tjej gjort samma sak, för kollar man många profiler är det inte helt lätt att hålla reda på vilken som är vem och så får man kolla igen.
Kan tycka det var dåligt att hon inte ens kunde svara när du väl skrev ändå, tar inte många minuter att svara på ett meddelande...
Citera
2025-03-17, 19:58
Medlem
Styrkelyftares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Findusofelix
Finns där någon funktion för att markera en profil som inte intressant utan att blocka, eller kan hon ha tyckt din profil inledningsvis var intressant men att någon detalj ostämde när hon väl läste?
På andra sidor kan man göra en markering att en profil inte stämmer med vad jag söker, då undviker jag att gå in på den profilen igen för att jag glömt.

Innan jag upptäckte den så hände det upprepade gånger att jag besökte en del profiler då dom stack ut från resten men upptäckte varje gång att det inte var för mig.
Då skrev jag i och för sig ett meddelande till mannen så han fick ett svar på varför jag kollat hans profil ofta och slapp då undra eller tro att det fanns intresse.

Tänker ifall denna tjej gjort samma sak, för kollar man många profiler är det inte helt lätt att hålla reda på vilken som är vem och så får man kolla igen.
Kan tycka det var dåligt att hon inte ens kunde svara när du väl skrev ändå, tar inte många minuter att svara på ett meddelande...

Så vitt jag vet så finns det ingen funktion på HappyPancake för att markera att en profil inte är intressant utan att blockera personen. Nu var det i och för sig ett tag sedan jag var aktiv på sidan så det är möjligt att jag har fel.

Visst kan det vara så att tjejen i fråga tyckte att min profil stack ut men att det fanns någon detalj som gjorde att det inte stämde för henne till hundra procent. Precis som du skriver så är det svårt att hålla reda på alla profiler och profiltexter. Det är närmast omöjligt.

Det är fint av dig att alltid se till att svara på inkomna meddelanden. Tyvärr är det långt ifrån alla tjejer som gör det. Jag vågar faktiskt sätta mitt liv på att majoriteten inte bemödar sig att svara. För mig hör det till vanlig hyfs att svara på ett meddelande som jag får av en annan människa, oavsett om jag råkar vara intresserad eller inte.

Men å andra sidan blir jag sällan bombarderad med meddelanden och chattförfrågningar när jag registrerar mig på en nätdejtingsida. Det kanske ni tjejer blir?
Citera
2025-03-17, 20:32
Medlem
Nollpunktnolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanno
Jag läste på bloggen att en övervägande majoritet som blir kontaktat är kvinnor, vilket kan förklara varför det är svårt för oss män att konkurrera sinsemellan för att övertyga någon kvinna på happypancake att gå ut på en dejt. Jag förstår inte bara varför det är såpass omöjligt. Jag undrar nu om någon sitter inne med ovärderlig tips om hur man kan gå runt problemet och övertyga och övertala någon kvinna att gå ut på en dejt?

Där är problemet.
Citera
2025-03-17, 20:34
Medlem
Nollpunktnolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megadolme
Strunta i kontaktannonssajter!

Det kanske låter som det enklaste sättet att träffa någon på, men jag tror de är ett av de svårare. Man behöver inte ens vara ful för att inte få några svar där, det räcker med att man ser ut som vilket kille som helst. Men tänk så här - Tjejer sitter o bläddrar bland annonserna, o är endast intresserade av de allra snyggaste killarna.

Jag tror inte på incelmyten om att 10% av killarna får 90% av tjejerna (eller vad nu siffran var), men jag tror att siffrorna på kontaktannonssajter är åt det hållet!

Var social istället, träffa någon via jobbet, på krogen, någon förening eller gå ut o dansa istället.

100% korrekt.
Citera
2025-06-22, 22:24
Medlem
Crapmagics avatar
Kan någon förklara hur man undviker fenomenet att när man ska tillsätta ny profilbild
så ska man flytta upp eller ner den där jävla zoom ramen pga av att bilden är för stor, jag har dock suttit i paint och både beskurit och förminskat upplösningen men ingenting breddar ramen till max så att hela jävla ansiktet kommer med på bilden. 3920 X 2208 är min bild på

Varför är det helt omöjligt att sortera sina bilder i den ordningsföljd man själv vill på dator!
Senast redigerad av Crapmagic 2025-06-22 kl. 23:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in