2021-08-13, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Findusofelix
Det kan nog vara lite blandat då kanske? Och lite olika om man vill vara lite hemlig eller inte?
Sen kan ju även uppfattningen om vad som är vad skifta också, här på FB verkar många män anse att både Tinder och pannkakan är liggappar, medans jag trodde att det var för mer seriösa relationer.
Härligt att det finns människor som träffas och blir ett par

Förmodligen är det bladat.

Det är kanske som med krogen. Förr sågs det av män som en "köttmarknad", medans flertalet kvinnor såg det som ett nöjesställe att gå ut och dansa med väninnorna på och kanske träffa en man för mer seriös dejting. Vissa kvinnor var dock där i liggsyfte. Andra var där och letade seriös relation, men låg på en gång och då tog mannen henne för att vara oseriös, fast hon hade seriösa intentioner med honom, men även var kåt på honom och ville ligga direkt. Så kanske är relationsdejtingsidorna som krogen? En salig blandning av alla olika intentioner hos folk?
Citera
2021-08-13, 22:06
Medlem
Findusofelixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Förmodligen är det bladat.

Det är kanske som med krogen. Förr sågs det av män som en "köttmarknad", medans flertalet kvinnor såg det som ett nöjesställe att gå ut och dansa med väninnorna på och kanske träffa en man för mer seriös dejting. Vissa kvinnor var dock där i liggsyfte. Andra var där och letade seriös relation, men låg på en gång och då tog mannen henne för att vara oseriös, fast hon hade seriösa intentioner med honom, men även var kåt på honom och ville ligga direkt. Så kanske är relationsdejtingsidorna som krogen? En salig blandning av alla olika intentioner hos folk?

Denna förklaring tror jag kan tillämpas på många arenor för diverse kontakter. Det är nog stunden och personen som avgör vad man söker ibland gissar jag.
Citera
2021-08-13, 22:11
Medlem
Citat:
Jag har faktiskt aldrig varit ute på en dejtingsida (vare sig relationsdejtingsidor eller sexdejtingsidor). Men jag vet att det finns sexdejtingsidor och relationsdejtingsidor. Kvinnor som bara vill ha sex kan lika gärna söka sig till en sexdejtingsida. Söker sig kvinnor till en relationsdejtingsida (så som som Den glada Pannkakan och liknande sidor), så är det mycket troligare att de söker en relation. Enkel logik.
Eller så vill man av någon anledning inte gå in på rena knullsidor.
Kanske pga fördomar.
Kanske för att man ser sig som bättre än klientelet man pga sina fördomar antar besöker knullsidor.
Kanske för att man är rädd för att gå in på knullsidor för att det ska vara lite föööör grovt och pang på.
Kanske för att man fått för sig att på knullsidor finns bara det absoluta bottenskrapet av män.

Det var bara några anledningar. Det finns garanterat fler.
Du som aldrig ens varit inne på en dejtingsida kanske gör ett fel som tror dig veta vad som rör sig i huvudet på dem som befinner sig där.
Jag får för mig att du utgår ifrån dig själv och hur du skulle resonera.

Citat:
Så du har inte frågat kvinnorna på Den Glada Pannkakan? Du bara gissar att de är där bara för sex? Ologiskt enligt mig, då de i sådana fall kan söka sig till de sexdejtingsidor som finns.
Du feltolkar information jag ger dig.
Jag har inte träffat någon från pannkakan.
Jag har pratat med ett flertal.
Citera
2021-08-14, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndyMcCoy
Eller så vill man av någon anledning inte gå in på rena knullsidor.
Kanske pga fördomar.
Kanske för att man ser sig som bättre än klientelet man pga sina fördomar antar besöker knullsidor.
Kanske för att man är rädd för att gå in på knullsidor för att det ska vara lite föööör grovt och pang på.
Kanske för att man fått för sig att på knullsidor finns bara det absoluta bottenskrapet av män.

Det var bara några anledningar. Det finns garanterat fler.
Du som aldrig ens varit inne på en dejtingsida kanske gör ett fel som tror dig veta vad som rör sig i huvudet på dem som befinner sig där.
Jag får för mig att du utgår ifrån dig själv och hur du skulle resonera.

Du feltolkar information jag ger dig.
Jag har inte träffat någon från pannkakan.
Jag har pratat med ett flertal.

Visst kan det vara så. Men jag tror ändå man är fel ute om man förutsätter att alla som är på en relationsdejtingsida är där för enbart sex. Så man bör fråga.

Nej, jag utgår inte från mig själv och hur jag hade resonerat. Jag utgår från att finns män som verkar anta att vissa kvinnor bara är ute efter sex. Medans kvinnorna är ute efter mer eller mindre seriös relation. Och nu utgår jag inte från nätdejting, utan från betraktelser i verkliga livet. Och jag tänker att det säkert är likadant på nätet. Att det finns män som tror att vissa kvinnor bara är ute efter sex, fastän att kvinnorna är ute efter mer eller mindre seriös relation. Så man bör alltid fråga och inte anta.

Hur många kvinnor har du pratat med där?
Och hur många har informerat dig om att de är där bara för sex?
Citera
2021-08-14, 00:21
Medlem
Citat:
Visst kan det vara så. Men jag tror ändå man är fel ute om man förutsätter att alla som är på en relationsdejtingsida är där för enbart sex. Så man bör fråga.

Nej, jag utgår inte från mig själv och hur jag hade resonerat. Jag utgår från att finns män som verkar anta att vissa kvinnor bara är ute efter sex. Medans kvinnorna är ute efter mer eller mindre seriös relation. Och nu utgår jag inte från nätdejting, utan från betraktelser i verkliga livet. Och jag tänker att det säkert är likadant på nätet. Att det finns män som tror att vissa kvinnor bara är ute efter sex, fastän att kvinnorna är ute efter mer eller mindre seriös relation. Så man bör alltid fråga och inte anta.

Hur många kvinnor har du pratat med där?
Och hur många har informerat dig om att de är där bara för sex?
Det fetade är det misstag du gör.
Det är långt ifrån likadant på nätet som i verkligheten.
Du har en aning skev bild av hur kvinnor fungerar.
Framförallt på nätet.
Felixåfindusfiguren var lite inne på det hon med.
Vill du veta så gå in och skaffa dig egna erfarenheter.
Eller så fortsätter du misstro oss som faktiskt har personliga erfarenheter.

Du verkar ju kunna kvinnor så det är klart du vet bäst 🙄

Edit: jag förutsatte ingenting och jag har inte antagit någonting.
Mina erfarenheter säger mig däremot att det är väldigt många kvinnor på relationssidor trots att de bara söker sex.
Betydligt fler än jag trodde när jag först klev in, och avsevärt fler än du verkar tro.
Senast redigerad av AndyMcCoy 2021-08-14 kl. 00:24.
Citera
2021-08-14, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndyMcCoy
Det fetade är det misstag du gör.
Det är långt ifrån likadant på nätet som i verkligheten.
Du har en aning skev bild av hur kvinnor fungerar.
Framförallt på nätet.
Felixåfindusfiguren var lite inne på det hon med.
Vill du veta så gå in och skaffa dig egna erfarenheter.
Eller så fortsätter du misstro oss som faktiskt har personliga erfarenheter.

Du verkar ju kunna kvinnor så det är klart du vet bäst 🙄

Edit: jag förutsatte ingenting och jag har inte antagit någonting.
Mina erfarenheter säger mig däremot att det är väldigt många kvinnor på relationssidor trots att de bara söker sex.
Betydligt fler än jag trodde när jag först klev in, och avsevärt fler än du verkar tro.

Men läser du inte vad jag skriver? Jag anser alltså att man bör fråga och inte anta.

På 70-talet trodde folk från andra länder att svenska flickor var "lättfotade". Det var en bild de fått. Detta var ingen generell sanning, även om det naturligtvis förekom en och annan "lättfotad" dam. Men man bör som sagt fråga. Och även om du nu har information från, låt oss säga 100 kvinnor (du vill ju inte uppge någon siffra) och 70 av dem har uppgivit att de bara vill ha sex, så är det fortsatt hela 30 kvinnor som är där för mer eller mindre seriös dejting. Bara av dem du har kommit i kontakt med. Dvs.: vi kan iskallt räkna med att det är många kvinnor som är på Den glada Pannkakan för en mer eller mindre seriös relation. Även om det också finns kvinnor där som är där för att bara ha sex. Så man bör som sagt fråga. Annars blir det inte rätt mot de kvinnor som är där bara för sex och folk tror att de vill något seriöst och inte rätt mot de som är där för något seriöst med folk bara tror att de enbart vill ha sex.
Citera
2021-08-14, 00:50
Medlem
Citat:
Men läser du inte vad jag skriver? Jag anser alltså att man bör fråga och inte anta.

På 70-talet trodde folk från andra länder att svenska flickor var "lättfotade". Det var en bild de fått. Detta var ingen generell sanning, även om det naturligtvis förekom en och annan "lättfotad" dam. Men man bör som sagt fråga. Och även om du nu har information från, låt oss säga 100 kvinnor (du vill ju inte uppge någon siffra) och 70 av dem har uppgivit att de bara vill ha sex, så är det fortsatt hela 30 kvinnor som är där för mer eller mindre seriös dejting. Bara av dem du har kommit i kontakt med. Dvs.: vi kan iskallt räkna med att det är många kvinnor som är på Den glada Pannkakan för en mer eller mindre seriös relation. Även om det också finns kvinnor där som är där för att bara ha sex. Så man bör som sagt fråga. Annars blir det inte rätt mot de kvinnor som är där bara för sex och folk tror att de vill något seriöst och inte rätt mot de som är där för något seriöst med folk bara tror att de enbart vill ha sex.
Jag har frågat, och det har jag svarat på tidigare.
Jag vet inte hur många kvinnor jag pratat med där, men det är iallafall tresiffrigt.
En annan användare skrev att enligt hans erfarenhet så är typ 80% av kvinnorna där enbart för sex.
Jag skrev att mina erfarenheter ligger där nånstans också.
Men visst. Det kan föralldel vara bara 70%.

Jag kan inte påminna mig om att jag påstått att alla kvinnor på HP är där enbart för sex. Men om jag nu har gjort det så ber jag så hemskt mycket om djursex.

Det här börjar kännas löjligt.
I'm out!
Gonatt
Citera
2021-08-14, 16:15
Medlem
dooeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IaveAfstrCARthenU
Och hon började skriva till mig först, enbart pga denna bild. Hon är den typ av tjej som inte orkar läsa massa i en presentation, tror många tjejer är så!

Typ så ja. Sjukt ytligt alltihopa men ska man lyckas med HP eller Tinder etc. måste man acceptera denna ytliga verklighet för att fånga in en tjej. Alltså; satsa på bra bilder där du ser social, upptagen och populär ut. Undvik selfies helt.
Just HP känns bara som ett misslyckande nuförtiden. Ens ålder står brevid namnet (38) och det verkar var lite av en magisk gräns att inte längre svara en då. Skulle nog lyckas bättre IRL eller Tinder men pallar inte betala skiten. Får se hur man gör.
Citera
2021-08-23, 22:56
Medlem
Är det nån som kan svara mig varför man inte kan regga nya konton?
Citera
2021-12-23, 20:50
Medlem
Gick in på den här tråden för att se om det är fler killar än jag som tycker att det är svårt på HP. Skönt att man inte är ensam i alla fall.
Citera
2021-12-23, 20:59
Medlem
7.62s avatar
Happy pancake är ju dejtingsiternas soptunna näst efter Badoo. Tjejerna där är vana vid extremt desperata män. Strunt i den appen.
Citera
2021-12-24, 16:17
Medlem
Har skickat 171 meddelande till 171 olika och knappt fått några svar alls. Uppfattar det som att det är svårt att få kontakt och ifall man mot förmodan får det - att hålla igång konversationen.

173 nu.
Senast redigerad av B-a-c-k-f-l-a-s-h 2021-12-24 kl. 16:36.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in